Contemporary Environmental Accounting: Issues, Concepts and Practice

Research output: Books and anthologiesMonographsResearch

Authors

Contemporary Environmental Accounting: Issues, Concepts and Practice has been written by two of the world's leading experts in the field in order to provide the most comprehensive and state-of-the-art textbook on environmental accounting yet attempted. The book is suitable for both undergraduate and graduate students and their teachers, professional accountants, and corporate and organisational managers. Although no prior knowledge of environmental accounting is necessary to understand the critical issues at stake, academic accountants will also find that the book provides a useful introduction to the topic. The goals of the book are to discuss and illustrate contemporary conceptual approaches to environmental accounting; to make readers aware of crucial controversial topics; and to offer practical examples of how the concepts have been applied throughout Europe, North America and Australia. In order to increase the usefulness of the book for relevant courses, each chapter concludes with a set of questions for review. This book is essential reading for all those who are interested in how environmental issues influence accounting.A solutions manual is available on request with the purchase of this book.
Original languageEnglish
Place of PublicationSheffield
PublisherGreenleaf Publishing
Number of pages462
ISBN (print)1874719349, 978-1-87471-935-9
ISBN (electronic)978-1-90949-315-5
DOIs
Publication statusPublished - 2000

Bibliographical note

Publisher Copyright:
© 2000 Taylor & Francis. All rights reserved.

DOI

Recently viewed

Researchers

  1. Charlotte Szasz

Publications

  1. Real-Time Advertising
  2. Throughfall kinetic energy in young subtropical forests
  3. Bedingungen zur Ermöglichung von Bildung und Teilhabe junger Geflüchteter im Kontext digitalisierter Bildungsarrangements
  4. Geschäftsführung ohne Auftrag (§§ 677-687)
  5. Jugendleben in stationären Erziehungshilfen Perspektiven von Jugendlichen und Fachkräften im Vergleich
  6. Seltene Metalle - Rohstoffe für Zukunftstechnologien
  7. Einbindung von Stoffstrommanagementwerkzeugen in Arbeitsplatzumgebungen für den betrieblichen Umweltschutz
  8. Rekonstruktionen konvergenter und divergenter Problemlösetypen und -modi in musikalisch-kreativen Prozessen und der Aneignung von MusikmachDingen
  9. Anlage und Durchführung der Internationalen Grundschul-Lese-Untersuchung (IGLU) und ihrer Erweiterung um Mathematik und Naturwissenschaften (IGLU-E)
  10. Was erwarten Medizinstudenten von Vorlesungen in der Kinder- und Jugendpsychiatrie?
  11. Einstellungen und Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Lehramtsstudierenden bezüglich inklusiven Unterrichts
  12. Partizipation, inklusive Bildung und soziale Teilhabe in Kitas
  13. Geschäftsführung ohne Auftrag (§§ 677-687)
  14. Vom schwierigen Vergnügen, sich in der wissenschaftlichen Lehrerbildung zwischen verschiedenen Welten des Denkens und Handelns zu bewegen
  15. Die Praxis der relationalen Milieuforschung
  16. Impulsando estrategias colectivas ciencia-gestión-sociedad para conservar el hábitat de Ziziphus lotus (Hábitat Prioritario 5220)
  17. bwp@-Rezension zu Janika Grunau: Habitus und Studium. Rekonstruktion und Typisierung studentischer Bildungsorientierungen. Wiesbaden: Springer 2016