Citizen Relationship Management (CRM): lernen vom Customer Relationship Management

Research output: Contributions to collected editions/worksArticle in conference proceedingsResearch

Standard

Citizen Relationship Management (CRM): lernen vom Customer Relationship Management. / Bonin, Hinrich E.G.
Verwaltungsinformatik 2000 : Verwaltungsinformatik in Theorie, Anwendung und Hochschulausbildung: 3. Internationale Fachtagung "Verwaltungsinformatik" der Gesellschaft für Informatik. ed. / Hans-Jürgen Lüttich. Halberstadt: mdv Verlag, 2000. p. 277-283.

Research output: Contributions to collected editions/worksArticle in conference proceedingsResearch

Harvard

Bonin, HEG 2000, Citizen Relationship Management (CRM): lernen vom Customer Relationship Management. in H-J Lüttich (ed.), Verwaltungsinformatik 2000 : Verwaltungsinformatik in Theorie, Anwendung und Hochschulausbildung: 3. Internationale Fachtagung "Verwaltungsinformatik" der Gesellschaft für Informatik. mdv Verlag, Halberstadt, pp. 277-283, 3. Internationale Fachtagung "Verwaltungsinformatik" der Gesellschaft für Informatik - FTVI 2000, Halberstadt, 11.10.00.

APA

Bonin, H. E. G. (2000). Citizen Relationship Management (CRM): lernen vom Customer Relationship Management. In H.-J. Lüttich (Ed.), Verwaltungsinformatik 2000 : Verwaltungsinformatik in Theorie, Anwendung und Hochschulausbildung: 3. Internationale Fachtagung "Verwaltungsinformatik" der Gesellschaft für Informatik (pp. 277-283). mdv Verlag.

Vancouver

Bonin HEG. Citizen Relationship Management (CRM): lernen vom Customer Relationship Management. In Lüttich HJ, editor, Verwaltungsinformatik 2000 : Verwaltungsinformatik in Theorie, Anwendung und Hochschulausbildung: 3. Internationale Fachtagung "Verwaltungsinformatik" der Gesellschaft für Informatik. Halberstadt: mdv Verlag. 2000. p. 277-283

Bibtex

@inbook{f9766204f10d4c2ea267c8f08d83afb9,
title = "Citizen Relationship Management (CRM): lernen vom Customer Relationship Management",
abstract = "Kundenzufriedenheit , Verwaltung. Der Verfasser widmet sich dem Thema, wie die {\"o}ffentliche Verwaltung eine dauerhaft positive Beziehung zum B{\"u}rger handhaben kann. Beim Praktizieren des Citizen Relationship Management (CRM) sind Anleihen beim Customer Relationship Management hilfreich: Verstehen der Kunden und des Marktes, Entwickeln des Angebotes etc.",
keywords = "Wirtschaftsinformatik, Kundenmanagement , Verwaltung , Verwaltungsinformatik ",
author = "Bonin, {Hinrich E.G.}",
year = "2000",
language = "Deutsch",
isbn = "978-3-89812-068-5",
pages = "277--283",
editor = "Hans-J{\"u}rgen L{\"u}ttich",
booktitle = "Verwaltungsinformatik 2000 : Verwaltungsinformatik in Theorie, Anwendung und Hochschulausbildung",
publisher = "mdv Verlag",
address = "Deutschland",
note = "3. Internationale Fachtagung {"}Verwaltungsinformatik{"} der Gesellschaft f{\"u}r Informatik - FTVI 2000 : Verwaltungsinformatik in Theorie, Anwendung und Hochschulausbildung, FTVI 2000 ; Conference date: 11-10-2000 Through 13-10-2000",
url = "http://web.archive.org/web/20010501184133/http://www-wi.cs.uni-magdeburg.de/vi2000/",

}

RIS

TY - CHAP

T1 - Citizen Relationship Management (CRM)

T2 - 3. Internationale Fachtagung "Verwaltungsinformatik" der Gesellschaft für Informatik - FTVI 2000

AU - Bonin, Hinrich E.G.

N1 - Conference code: 3

PY - 2000

Y1 - 2000

N2 - Kundenzufriedenheit , Verwaltung. Der Verfasser widmet sich dem Thema, wie die öffentliche Verwaltung eine dauerhaft positive Beziehung zum Bürger handhaben kann. Beim Praktizieren des Citizen Relationship Management (CRM) sind Anleihen beim Customer Relationship Management hilfreich: Verstehen der Kunden und des Marktes, Entwickeln des Angebotes etc.

AB - Kundenzufriedenheit , Verwaltung. Der Verfasser widmet sich dem Thema, wie die öffentliche Verwaltung eine dauerhaft positive Beziehung zum Bürger handhaben kann. Beim Praktizieren des Citizen Relationship Management (CRM) sind Anleihen beim Customer Relationship Management hilfreich: Verstehen der Kunden und des Marktes, Entwickeln des Angebotes etc.

KW - Wirtschaftsinformatik

KW - Kundenmanagement

KW - Verwaltung

KW - Verwaltungsinformatik

UR - http://d-nb.info/960134611/04

M3 - Aufsätze in Konferenzbänden

SN - 978-3-89812-068-5

SN - 3-89812-068-6

SP - 277

EP - 283

BT - Verwaltungsinformatik 2000 : Verwaltungsinformatik in Theorie, Anwendung und Hochschulausbildung

A2 - Lüttich, Hans-Jürgen

PB - mdv Verlag

CY - Halberstadt

Y2 - 11 October 2000 through 13 October 2000

ER -

Recently viewed

Researchers

  1. Lena Knappert

Publications

  1. Integration durch Wohnungspolitik?
  2. Incorporating the social-ecological approach in protected areas in the anthropocene
  3. Does outcome expectancy predict outcomes in online depression prevention? Secondary analysis of randomised-controlled trials
  4. Immediation as process and practice of signaletic mattering
  5. Didactics of Mathematics in Higher Education as a Scientific Discipline - Conference Proceedings
  6. Less Populist in Power Online Communication of Populist Parties in Coalition Governments
  7. Prenatal air pollution exposure and neonatal health
  8. Moral Sensitivity
  9. On the frontiers of collaboration and conflict: how context influences the success of collaboration
  10. Influence of Torsion on Precipitation and Hardening Effects during Aging of an Extruded AZ91 Alloy
  11. Partialisierte Handlung und Kontrolle
  12. Entity Extraction from Portuguese Legal Documents Using Distant Supervision
  13. Playing the past to understand the present
  14. Constructing small talk in learner-native speaker voice-based telecollaboration
  15. Logistics under Construction
  16. Spatial characterization of social-ecological systems units for management in Tropical Dry Forests
  17. Who participates in which type of teacher professional development?
  18. From the environmental state to the sustainability state? Conceptualization, indicators, and examples
  19. Mysthik
  20. § 289a HGB
  21. Exploring the influence of testimonial source on attitudes towards e-mental health interventions among university students
  22. Das Wissen des Profils
  23. Text und Technik
  24. Probleme und Strategien der Langzeitarchivierung multimedialer Objekte
  25. Institutionen für eine transformative Forschung
  26. Leveraging Biodiversity Action From Plural Values
  27. Environmental Management Accounting for Staff Appraisal
  28. Optimales Anlagevermögen von Versicherungsunternehmen
  29. Freiheit durch Bindung