Bleibt alles anders!? Sozialformen, Unterrichtsphasen und echte Lernzeit im kaufmännischen Unterricht

Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

Standard

Bleibt alles anders!? Sozialformen, Unterrichtsphasen und echte Lernzeit im kaufmännischen Unterricht. / Götzl, Mathias; Jahn, Robert W.; Held, Georg.
In: Berufs- und Wirtschaftspädagogik online, No. 24, 2013.

Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

Harvard

APA

Vancouver

Bibtex

@article{2a3a8b088dae495ab0d338e22da4fea0,
title = "Bleibt alles anders!? Sozialformen, Unterrichtsphasen und echte Lernzeit im kaufm{\"a}nnischen Unterricht",
keywords = "Berufliche Bildung",
author = "Mathias G{\"o}tzl and Jahn, {Robert W.} and Georg Held",
note = "Titel d. Ausgabe: Didaktik beruflicher Bildung",
year = "2013",
language = "Deutsch",
journal = "Berufs- und Wirtschaftsp{\"a}dagogik online",
issn = "1618-8543",
publisher = "Universit{\"a}t Hamburg, Institut f{\"u}r Berufs- und Wirtschaftsp{\"a}dagogik",
number = "24",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Bleibt alles anders!? Sozialformen, Unterrichtsphasen und echte Lernzeit im kaufmännischen Unterricht

AU - Götzl, Mathias

AU - Jahn, Robert W.

AU - Held, Georg

N1 - Titel d. Ausgabe: Didaktik beruflicher Bildung

PY - 2013

Y1 - 2013

KW - Berufliche Bildung

UR - http://www.bwpat.de/ausgabe24/goetzl_etal_bwpat24.pdf

M3 - Zeitschriftenaufsätze

JO - Berufs- und Wirtschaftspädagogik online

JF - Berufs- und Wirtschaftspädagogik online

SN - 1618-8543

IS - 24

ER -

Recently viewed

Publications

  1. Ausgewählte Schriften. 7 Bde. Hrsg. v. U. Nothelle-Wildfeuer u. J. Althammer. Bd. 4: Arbeit – Eigentum – Mitbestimmung
  2. Anpassungsstrategien zum Klimawandel touristischer Pilotdestinationen in Küsten- und Mittelgebirgsregionen
  3. The use of the online Inverted Classroom Model for digital teaching with gamification in medical studies
  4. Thanking and responding to thanks in American English: Language patterning and contextual appropriateness
  5. Sinhababu, Neil. Humean Nature: How Desire Explains Action, Thought, and Feeling, Oxford Unievrsity Press, 2017
  6. Rezension zu: Georges Bataille (Hrgs.): Hegel, der Mensch und die Geschichte, Hamburg 2018, Verlag Matthes & Seit.
  7. Q-Adaptive Control of the nonlinear dynamics of the cantilever-sample system of an Atomic Force Microscope
  8. Overcoming physical distancing in online communities to create human spaces for societal transformations
  9. Influences of the chemical structure of entrainers on the activity coefficients in presence of biodiesel
  10. Design principles for advancing higher education sustainability learning through transformative research
  11. Assessing COVID-19-related health literacy and associated factors among school teachers in Hong Kong, China
  12. Addressing the complexity of water chemistry in environmental fate modeling for engineered nanoparticles
  13. Zur phonetischen Anpassung deutscher Wörter in weißrussischen Dialekten (am Beispiel der Region Hrodna)
  14. Work-Related Stress of Polish School Principals during the COVID-19 Pandemic as a Risk Factor for Burnout
  15. Rechtliche Rahmenbedingungen der Verklappung von Ladungsrückständen fester Massengüter durch Seeschiffe
  16. Musikalische Identitäten von Jugendlichen in Deutschland in institutionellen transkulturellen Kontexten
  17. Einsatz von E-Portfolios in den Praxisphasen der Lehrkräftebildung – Entwicklung, Erprobung und Evaluation
  18. Contrasting changes in the abundance and diversity of North American bird assemblages from 1971 to 2010
  19. Consumer Preferences and Their Willingness to Pay for Local Products (by Means of Consumer Ethnocentrism)
  20. Cognitive load and instructionally supported learning with provided and learner-generated visualizations
  21. Umwelt-Management für Krankenhäuser, Arztpraxen, Apotheken und andere Einrichtungen des Gesundheitswesens
  22. UK Unionism and Innovative Activity: Some Cautionary Remarks on the Basis of a Simple Cross-Country Test
  23. Self-efficacy for motivational regulation and satisfaction with academic studies in STEM undergraduates
  24. Online-CSR-Kommunikation: Gemeinsamkeiten und Unterschiede börsennotierter Unternehmen in der DACH-Region
  25. Mountain cold-trapping increases transfer of persistent organic pollutants from atmosphere to cows' milk
  26. Ein Wochenendcamp als fächerverbindendes Förderangebot für interessierte und begabte Grundschulkinder
  27. Corrigendum: International trends in public perceptions of climate change over the past quarter century
  28. An adaptive derivative estimator for fault-detection Using a dynamic system with a suboptimal parameter
  29. Aktuelle Ansätze zur Modellierung der Auswirkungen von Klimaveränderungen auf die biologische Vielfalt
  30. Studienwahlmotive von Bewerberinnen und Bewerbern auf ein Lehramtsstudium und auf andere Studiengänge
  31. Paradigmenwechsel – Aufbruch zu einem transkulturellen Wissenschaftsverständnis für das 21. Jahrhundert
  32. Modernizing persistence–bioaccumulation–toxicity (PBT) assessment with high throughput animal-free methods
  33. Integrationsdiskurse in Deutschland und Großbritannien zwischen Dichotomisierung und Super-Diversität
  34. Fields of Training, Plant Characteristics and the Gender Wage Gap in Entry Wages Among Skilled Workers
  35. Differences in psychological strategies of failed and operational business owners in the Fiji Islands
  36. Ashkanasy, Neal M. / Wilderom, Celeste P. / Peterson, Mark F. (Eds.): Handbook of Organizational Culture & Climate
  37. Antiandrogen or estradiol treatment or both during hormone therapy in transitioning transgender women
  38. Valuing beaches for beauty and recreation only? Uncovering perception bias through a hashtag analysis
  39. Schooling, Identity, and Nationhood: Karen Mother-Tongue-Based Education in the Thai–Burmese Border Region
  40. MICSIM: Concept, Developments, and Applications of a PC Microsimulation Model for Research and Teaching
  41. Internationales Projektmanagement in der interkulturellen Forschung – am Beispiel des Projektes iGOES
  42. From a problem to a business opportunity-design of pharmaceuticals for environmental biodegradability
  43. Das religionspädagogische Leitbild der Kinder- und Jugendtheologie in kontingenzsensibler Perspektive
  44. Unternehmerisches Biodiversitätsmanagement - Sicherung der Vielfalt und des wirtschaftlichen Erfolgs
  45. Trading many goods with many countries: Exporters and importers from German manufacturing industries