Berechnung und Weiterentwicklung des Sozialindex für Hamburger Schulen

Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

Standard

Berechnung und Weiterentwicklung des Sozialindex für Hamburger Schulen. / Schulte, Klaudia; Hartig, Johannes; Pietsch, Marcus.
Sozialindices für Schulen: Hintergründe, Methoden und Anwendung. ed. / Jörg-Peter Schräpler; Kevin Isaac; Bernd Groot-Wilken. 1. ed. Münster/New York: Waxmann Verlag, 2016. p. 157-172 (Beiträge zur Schulentwicklung).

Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

Harvard

Schulte, K, Hartig, J & Pietsch, M 2016, Berechnung und Weiterentwicklung des Sozialindex für Hamburger Schulen. in J-P Schräpler, K Isaac & B Groot-Wilken (eds), Sozialindices für Schulen: Hintergründe, Methoden und Anwendung. 1 edn, Beiträge zur Schulentwicklung, Waxmann Verlag, Münster/New York, pp. 157-172.

APA

Schulte, K., Hartig, J., & Pietsch, M. (2016). Berechnung und Weiterentwicklung des Sozialindex für Hamburger Schulen. In J.-P. Schräpler, K. Isaac, & B. Groot-Wilken (Eds.), Sozialindices für Schulen: Hintergründe, Methoden und Anwendung (1 ed., pp. 157-172). (Beiträge zur Schulentwicklung). Waxmann Verlag.

Vancouver

Schulte K, Hartig J, Pietsch M. Berechnung und Weiterentwicklung des Sozialindex für Hamburger Schulen. In Schräpler JP, Isaac K, Groot-Wilken B, editors, Sozialindices für Schulen: Hintergründe, Methoden und Anwendung. 1 ed. Münster/New York: Waxmann Verlag. 2016. p. 157-172. (Beiträge zur Schulentwicklung).

Bibtex

@inbook{7921ebcb86554e6fbd7dd75fa5893463,
title = "Berechnung und Weiterentwicklung des Sozialindex f{\"u}r Hamburger Schulen",
keywords = "Empirische Bildungsforschung, Bildungspolitik, Bildungswesen , Bildungsbarriere, Chancengleichheit, Recht auf Bildung, Schulentwicklung, Erziehungswissenschaften",
author = "Klaudia Schulte and Johannes Hartig and Marcus Pietsch",
year = "2016",
language = "Deutsch",
isbn = "978-3-8309-3486-8",
series = "Beitr{\"a}ge zur Schulentwicklung",
publisher = "Waxmann Verlag",
pages = "157--172",
editor = "J{\"o}rg-Peter Schr{\"a}pler and Kevin Isaac and Bernd Groot-Wilken",
booktitle = "Sozialindices f{\"u}r Schulen",
address = "Deutschland",
edition = "1",

}

RIS

TY - CHAP

T1 - Berechnung und Weiterentwicklung des Sozialindex für Hamburger Schulen

AU - Schulte, Klaudia

AU - Hartig, Johannes

AU - Pietsch, Marcus

PY - 2016

Y1 - 2016

KW - Empirische Bildungsforschung

KW - Bildungspolitik

KW - Bildungswesen

KW - Bildungsbarriere

KW - Chancengleichheit

KW - Recht auf Bildung

KW - Schulentwicklung

KW - Erziehungswissenschaften

UR - http://d-nb.info/1112666486

M3 - Aufsätze in Sammelwerken

SN - 978-3-8309-3486-8

T3 - Beiträge zur Schulentwicklung

SP - 157

EP - 172

BT - Sozialindices für Schulen

A2 - Schräpler, Jörg-Peter

A2 - Isaac, Kevin

A2 - Groot-Wilken, Bernd

PB - Waxmann Verlag

CY - Münster/New York

ER -

Recently viewed

Publications

  1. SPS steuern Assistenzsysteme in der Digitalen Fabrik
  2. Simulative Souveränität
  3. Konfliktfeldanalyse – das Beispiel „Fracking“ in Deutschland
  4. Beyond the Trail—Understanding Non-Native Plant Invasions in Mountain Ecosystems
  5. Generalist social bees maximize diversity intake in plant species-rich and resource-abundant environments
  6. Modular growth and functional heterophylly of the phreatophyte Ziziphus lotus
  7. Weltorientierung fängt in der Kita an!
  8. The outcome of coaching and training for self-employment. A statistical evaluation of outside assistance support programs for unemployed business founders in Germany
  9. "Der Doppelprozeß des Nehmens und Gebens". Ernst Cassirer über Hölderlin
  10. Gewerblicher Grundstückshandel (Kommentierung des BFH-Urteils vom 05.12.2002, IV R 57/01), Fach 3 EStG, § 15
  11. Value-Sensitive Digital Social Innovations for Marginalized Individuals
  12. ‘You can't be green if you're in the red’
  13. Efficacy and cost-effectiveness of a web-based stress-management training in employees
  14. Photolytic transformation products and biological stability of the hydrological tracer Uranine
  15. The implications of central bank transparency for uncertainty and disagreement
  16. Öffentlichkeiten
  17. Digital Health Literacy About COVID-19 as a Factor Mediating the Association Between the Importance of Online Information Search and Subjective Well-Being Among University Students in Vietnam
  18. Digital Casebooks
  19. Measuring and Comparing Party Ideology in Nonindustrialized Societies: Taking Party Manifesto Research to Africa
  20. Estimation of risk measures on electricity markets with fat-tailed distributions
  21. Pictorialism (prelude and fugue)
  22. Sauberkeit ist messbar
  23. Das Rätsel der 'Ηρω¸διαν?ιi im Markusevangelium
  24. Riskante Positionierungen
  25. Fostering students’ participation in the implementation of the sustainable development goals at higher education institutions
  26. The Aesthetic Responsiveness Assessment (AReA)