PROMOS - Programm zur Steigerung der Mobilität von deutschen Studierenden 2010

Project: Other

Project participants

  • Wölk, Claudia (Coordination)

Description

Im Kontext der Bologna-Reform ist die Steigerung der Mobilität von Studierenden eine der zentralen Forderungen aller Akteure im Hochschulwesen. Das Mobilitätsprogramm soll dazu mit Stipendien für kürzere Auslandsaufenthalte (bis zu sechs Monaten) einen wichtigen Beitrag leisten und deutlich mehr Mobilität von deutschen Studierenden ermöglichen. Das Programm soll die Hochschulen in die Lage versetzen, eigene Schwerpunkte bei der Auslandsmobilität von deutschen Studierenden zu setzen und diesen aus einem Bündel von verschiedenen Förderinstrumenten passende Mobilitätsmaßnahmen anzubieten. Das Mobilitätsprogramm soll solchen Studierenden die Chance zu einem Auslandsaufenthalt bieten, deren Vorhaben oder Zielort in keinem der strukturierten Programme förderbar ist. Die Stipendien werden von den Hochschulen selbst in einem qualitätsorientierten Auswahlverfahren vergeben.
AcronymPROMOS 2010
StatusFinished
Period01.07.1027.04.11

Recently viewed

Publications

  1. Erosion modelling designed for water quality simulation
  2. ‘Forewarned is Forearmed’: Overcoming Multifaceted Challenges of Digital Innovation Units
  3. QuWeDa 2019 - Proceedings of the QuWeDa 2019
  4. Secret Agents
  5. Sustainability Accounting and Reporting: Development, Linkages and Reflection
  6. Population genetics and ecological niche modelling reveal high fragmentation and potential future extinction of the endangered relict butterfly Lycaena helle
  7. Fragmente zu einer "Generativen Resonanzästhetik".
  8. Work values as predictors of entrepreneurial career intentions:
  9. Temporary Organizations
  10. Environmental Noise
  11. On the Importance of a Motivational Agency Variable
  12. Are all politicians the same? Reproduction and change of chief executive career patterns in democratic regimes
  13. Bis in den Kern
  14. Uncharted risk measures for the management of sustainable mining
  15. Linking genetics and ecology
  16. Emotions and multimedia learning
  17. Sustainability-Oriented Innovation in SMEs
  18. Fat or lean
  19. Writing Life, Writing Back, and Writing Through
  20. endo-Hydroxy-trioxa-tris-σ-homotropilidene
  21. Phase equilibria, thermodynamics and solidification microstructures of Mg-Sn-Ca alloys, Part 2
  22. Ungleichheit, Differenz und ‚Diversity’
  23. Microbial nutrient limitation and catalytic adjustments revealed from a long‐term nutrient restriction experiment
  24. Kulturelle Dimension einer nachhaltigen Entwicklung
  25. Connecting curricula and competence through student learning journeys
  26. Decolonizing Otherness through a Transcultural Lens: Conclusion
  27. A Cultural Task Analysis of Implicit Independence
  28. Prerequisites and the Success of Transformative Entrepreneurship Education