Health and Language Integrated Gaming Online
Project: Research
Project participants
- Paulus, Peter (Project manager, academic)
- Schmidt, Torben (Project manager, academic)
- Schiemann, Stephan (Project manager, academic)
- Dadaczynski, Kevin (Project staff)
- Blume, Carolyn (Project staff)
- Schmidt, Inke (Project staff)
- Schmidt, Philipp René (Project staff)
Description
Acronym | HeaLinGO |
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Status | Finished |
Period | 01.06.13 → 31.03.16 |
Links | http://www.leuphana.de/inkubator/gesundheit/healingo.html |
Activities
Games4Health as a new approach to health education
Activity: Talk or presentation › Presentations (poster etc.) › Research
Kongress für Gesundheitspsychologie 2017
Activity: Participating in or organising an academic or articstic event › Conferences › Research
Armut und Gesundheit - Der Public Health-Kongress in Deutschland
Activity: Participating in or organising an academic or articstic event › Conferences › Research
20. Kongress für Jugendmedizin - bvkj 2014
Activity: Participating in or organising an academic or articstic event › Conferences › Research
4th European Conference of Health Promoting Schools - 2013
Activity: Participating in or organising an academic or articstic event › Conferences › Research
Healingo Fit – eine gamifizierte Webanwendung zur Förderung der körperlichen Aktivität. Überblick und erste Evaluationsergebnisse
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research
Learning through play? Evaluating digital games for language learning
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research
Press/Media
Lernen mit Computerspielen
Press/Media
Viel mehr als reine Daddelei
Press/Media
Research outputs
ludiCALL: Analysen von digitalen Fremdsprachenlernspielen ; wissenschaftliches Forschungsprojekt spielerisch Fremdsprachen lernen
Research output: Non-textual form types › Data set › Education
Förderung der körperlichen Aktivität bei Erwachsenen mittels der gamifizierten Trackinganwendung Healingo Fit
Research output: Contributions to collected editions/works › Published abstract in conference proceedings › Research › peer-review
Digitales Spielen und Lernen - A Perfect Match? Pädagogische Betrachtungen vom kindlichen Spiel zum digitalen Lernspiel
Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Research › peer-review
Gesundheitsrelevante Theorien und ihre Übertragung auf digitale Spieleanwendungen
Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Research › peer-review
Psychosoziale Gesundheitsförderung durch digitale Spielanwendungen? Vom Widerspruch zur lohnenswerten Präventionsperspektive
Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Research › peer-review
Gesundheit spielend fördern. Potenziale und Herausforderungen von digitalen Spieleanwendungen für die Gesundheitsförderung und Prävention
Research output: Books and anthologies › Collected editions and anthologies › Research
Gesundheit im Kontext von Bildung und Erziehung. Entwicklung, Umsetzung und Herausforderungen der schulischen Gesundheitsförderung in Deutschland
Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
Welchen Einfluss haben körperliche Aktivität und Fitness im Kindes- und Jugendalter auf Bildungsoutcomes? Eine systematische Übersicht von Längsschnittstudien
Research output: Journal contributions › Scientific review articles › Research
Bildschirmzeiten zur Steigerung der körperlichen Aktivität? Digitale Spieleanwendungen im Bereich körperliche Aktivität und ihre Wirkungen
Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Research › peer-review