Entwicklung und Evaluation eines Verfahrens zur Ermittlung von DaZ-Fördereffekten

Project: Dissertation project

Project participants

  • Webersik, Julia (Project manager, academic)
  • Rösch, Heidi (Project staff)
  • Stanat, Petra (Project staff)

Description

Ziel ist die Entwicklung eines empirisch evaluierten Vergleichsinstruments, mithilfe dessen man Effekte einer systematischen formfokussierten Sprachförderung auf die gesprochene (Schul-)Sprache von Kindern mit Deutsch als Zweitsprache abbilden kann. Es handelt sich um ein Teilprojekt von BeFo – Bedeutung und Form. Fachbezogene und sprachsystematische Förderung in der Zweitsprache (FU Berlin und PH Karlsruhe).
StatusFinished
Period01.10.0920.02.13

Research outputs

Documents

Recently viewed

Publications

  1. „L’Internationale des Gouines et des Pédales“
  2. Positive intercropping effects on biomass production are species-specific and involve rhizosphere enzyme activities
  3. Artful Legitimacy
  4. 'So tun als ob' 2.0
  5. Transdiagnostic internet intervention for indonesian university students with depression and anxiety
  6. The health consequences of child mental health problems and parenting styles
  7. Wege zur Kooperation
  8. The legal dimensions of rule of law promotion in EU foreign policy
  9. The Necessity and Challenges of Researching Sexual Abuse in Amish Communities
  10. Implementing Sustainability in Higher Education
  11. Komik
  12. Measurement and modelling of NH3 emissions from field-applied biogas residues in North German energy crop rotations
  13. Opening up and closing down citizen participation in the development of a sustainable neighborhood energy system
  14. Geld und Zeit verstehen
  15. Herbert Marcuse and the West German Student Movement
  16. Partizipation und Selbstexklusion
  17. Die Rückkehr der Plantafel
  18. Stenotypy and eurytopy - Distribution models as a tool for estimating niche overlap in two spider species, Trochosa terricola and Eresus kollari (Araneae: Lycosidae/Eresidae).
  19. World in Transition: Sustainability Perspectives for Higher Education
  20. cis-tris-σ homobenzenes from cis-benzenetrioxide
  21. Choreographen der Gewalt
  22. Geplagter Hiob
  23. Psychologie und Policy implications
  24. Urban Agriculture
  25. Environmental Cost Accounting
  26. Effects of local neighbourhood diversity on crown structure and productivity of individual trees in mature mixed-species forests
  27. Grundvorstellungen zur Division - auch mit Rest
  28. Vom Dozieren zum Dialog
  29. Moving pictures moving audiences?