American Studies Journal and Blog

Project: Research

Project participants

Description

Im Herbst 2014 wurden Prof. Dr. Torben Schmidt und PD Dr. Maria Moss (Leuphana Universität Lüneburg) als Co-Herausgeber (zusammen mit dem Department of English and American Studies der Universität Stuttgart) des American Studies Journal (zuvor Universität Halle) benannt – neben den weiteren bisherigen Herausgebern Prof. Dr. Hans-Jürgen Grabbe und Dr. Martina Kohl.
Das Journal, welches online weltweit ca. 10.000 Leserinnen und Leser erreicht, soll mit wissenschaftlichen Artikeln und dem im Rahmen der innerhalb der ersten, 10-monatigen Förderperiode (Dez. 2013-September 2014) von der Leuphana Universität neu entwickelten American Studies Blog sowohl die traditionelle Leserschaft der universitären Nordamerika-Zentren erhalten als auch ein jüngeres Publikum (von Oberstufenschülern bis hin zu Studierenden) erschließen. Das Förderprojekt umfasst die Weiterentwicklung und inhaltliche Gestaltung des American Studies Journals sowie des American Studies Blogs für den Zeitraum 1.12.2015-30.11.2016.
StatusFinished
Period01.12.1531.01.17

Recently viewed

Publications

  1. Toward a lifespan metric of reading fluency
  2. Consular Assistance: Rights, Remedies, and Responsibility Comments on the ICJ's Judgment in the LaGrand Case
  3. Explaining implementation deficits through multi-level governance in the EU's new member states
  4. Combined MRI-PET dissects dynamic changes in plant structures and functions
  5. University, failed
  6. Precrop functional group identity affects yield of winter barley but less so high carbon amendments in a mesocosm experiment
  7. Modeling a modular omnidirectional AGV developmental platform with integrated suspension and power-plant
  8. An Adaptive Resonance Regulator Design for Motion Control of Intake Valves in Camless Engine Systems
  9. Second-order SMC with disturbance compensation for robust tracking control in PMSM applications
  10. An Experimental Approach to the Optimization of Customer Information at the Point of Sale
  11. Calibrated Passive Sampling - Multi-plot Field Measurements of NH3 Emissions with a Combination of Dynamic Tube Method and Passive Samplers
  12. Trees in the desert
  13. Audiosoftware im Unterricht
  14. Glancing into the Applied Tool Box
  15. Adding the “e-” to Learning for Sustainable Development
  16. Design and evaluation of learning processes in an international sustainability oriented study programme. In search of a new educational quality and assessment method
  17. Introduction lectures in entrepreneurship
  18. Predictive modeling in e-mental health
  19. Predator diversity and abundance provide little support for the enemies hypothesis in forests of high tree diversity
  20. Traits of butterfly communities change from specialist to generalist characteristics with increasing land-use intensity
  21. Learning Online: A Comparison of Different Media Types

Press / Media

  1. Sonntagsruhe in Gefahr?