American Studies Journal and Blog

Project: Research

Project participants

Description

Im Herbst 2014 wurden Prof. Dr. Torben Schmidt und PD Dr. Maria Moss (Leuphana Universität Lüneburg) als Co-Herausgeber (zusammen mit dem Department of English and American Studies der Universität Stuttgart) des American Studies Journal (zuvor Universität Halle) benannt – neben den weiteren bisherigen Herausgebern Prof. Dr. Hans-Jürgen Grabbe und Dr. Martina Kohl.
Das Journal, welches online weltweit ca. 10.000 Leserinnen und Leser erreicht, soll mit wissenschaftlichen Artikeln und dem im Rahmen der innerhalb der ersten, 10-monatigen Förderperiode (Dez. 2013-September 2014) von der Leuphana Universität neu entwickelten American Studies Blog sowohl die traditionelle Leserschaft der universitären Nordamerika-Zentren erhalten als auch ein jüngeres Publikum (von Oberstufenschülern bis hin zu Studierenden) erschließen. Das Förderprojekt umfasst die Weiterentwicklung und inhaltliche Gestaltung des American Studies Journals sowie des American Studies Blogs für den Zeitraum 1.12.2015-30.11.2016.
StatusFinished
Period01.12.1531.01.17

Recently viewed

Publications

  1. Tree diversity alters the structure of a tri-trophic network in a biodiversity experiment
  2. Integrating methods for ecosystem service assessment
  3. Epistemic Domination by Data Extraction
  4. Assessing mire-specific biodiversity with an indicator based approach
  5. Capitalizing on natural language processing (NLP) to automate the evaluation of coach implementation fidelity in guided digital cognitive-behavioral therapy (GdCBT)
  6. Unveiling local knowledge
  7. The dynamics of prior entry in serial visual processing
  8. It is not what it is
  9. Contrasting patterns of intraspecific trait variability in native and non-native plant species along an elevational gradient on Tenerife, Canary Islands
  10. The role of plant biodiversity in modifying the structure and functioning of higher tropic Levels in species-rich forests
  11. Creep behavior of AE42 based hybrid composites
  12. Maintaining the impact of action-oriented entrepreneurship training
  13. Identifying determinants of teachers' judgment (in)accuracy regarding students' school-related motivations using a Bayesian cross-classified multi-level model
  14. Towards a Comprehensive Framework for Environmental Management Accounting
  15. Predictive mapping of plant species and communities using GIS and Landsat data in a southern Mongolian mountain range
  16. Evolutionary clustering of Lagrangian trajectories in turbulent Rayleigh-Bénard convection flows
  17. Atlas mit CD-ROM
  18. End-users’ perspective on digitalization
  19. Challenges in political interviews
  20. A transdisciplinary evaluation framework for the assessment of integration in boundary-crossing collaborations in teacher education
  21. Acquisitional pragmatics
  22. Instruments for research on transition. Applied methods and approaches for exploring the transition of young care leavers to adulthood