American Studies Journal and Blog

Projekt: Forschung

Projektbeteiligte

Beschreibung

Im Herbst 2014 wurden Prof. Dr. Torben Schmidt und PD Dr. Maria Moss (Leuphana Universität Lüneburg) als Co-Herausgeber (zusammen mit dem Department of English and American Studies der Universität Stuttgart) des American Studies Journal (zuvor Universität Halle) benannt – neben den weiteren bisherigen Herausgebern Prof. Dr. Hans-Jürgen Grabbe und Dr. Martina Kohl.
Das Journal, welches online weltweit ca. 10.000 Leserinnen und Leser erreicht, soll mit wissenschaftlichen Artikeln und dem im Rahmen der innerhalb der ersten, 10-monatigen Förderperiode (Dez. 2013-September 2014) von der Leuphana Universität neu entwickelten American Studies Blog sowohl die traditionelle Leserschaft der universitären Nordamerika-Zentren erhalten als auch ein jüngeres Publikum (von Oberstufenschülern bis hin zu Studierenden) erschließen. Das Förderprojekt umfasst die Weiterentwicklung und inhaltliche Gestaltung des American Studies Journals sowie des American Studies Blogs für den Zeitraum 1.12.2015-30.11.2016.
StatusAbgeschlossen
Zeitraum01.12.1531.01.17

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. A cross-scale assessment of productivity–diversity relationships
  2. Impact assessment of emissions stabilization scenarios with and without induced technological change
  3. Process Analyses of Grounding in Chat-based CSCL
  4. Export Boosting Policies and Firm Performance
  5. Can Geodesign Be Used to Facilitate Boundary Management for Planning and Implementation of Nature-based Solutions?
  6. New developments in space technology
  7. Conception and analysis of Cascaded Dual Kalman Filters as virtual sensors for mastication activity of stomatognathic craniomandibular system
  8. Wie lang sollte eine Rollstuhlrampe sein?
  9. Heterogenitätssensible Hochschullehre
  10. Who’s afraid of the senses? Organization, management and the return of the sensorium
  11. A transdisciplinary evaluation framework for the assessment of integration in boundary-crossing collaborations in teacher education
  12. Robust Control as a Mathematical Paradigm for Innovative Engineering Applications
  13. Calculation of Physicochemical Properties for Short- and Medium-Chain Chlorinated Paraffins
  14. Hommage to the unknown viewers
  15. An indirectly controlled high-speed servo valve for IC engines using piezo actuators
  16. Me and AAC - Alternative and Augmented Communication in West Germany from a Biographical and Media Archaeological Perspective
  17. Does board composition have an impact on CSR reporting?
  18. Approaches and Lessons in Political Career Research
  19. Benchmarking question answering systems
  20. Mobilität
  21. Navigating in the Digital Jungle: Articulating Combinatory Affordances of Digital Infrastructures for Collaboration
  22. Design for the triple topline
  23. X Machina and the World of Tomorrow
  24. Lecture2Go
  25. An Indirectly Controlled Full Variable Valve Train System to Improve the Internal Combustion Phase Engines
  26. Nanoindentation of Poly(Ethylene Oxide) Nanofibers by Atomic Force Microscope (AFM)
  27. A Theory-Based Teaching Concept To Embed Sustainability In The Engineering Curriculum
  28. Planar multipole resonance probe
  29. It Matters to Whom You Compare Yourself
  30. Cyclic and non-cyclic crew rostering problems in public bus transit
  31. Effects of different video- or text-based reflection stimuli on pre-service teachers’ emotions, immersion, cognitive load and knowledge-based reasoning
  32. In situ synchrotron diffraction of the solidification of Mg-RE alloys