Tobias Koch

Prof. Dr.

Tobias Koch

Contact

Prof. Dr. Tobias Koch

  1. 2020
  2. Published

    Multitrait-Multimethod Analysis

    Koch, T., Holtmann, J., Bohn, J. & Eid, M., 03.04.2020, Encyclopedia of Personality and Individual Differences. Zeigler-Hill , V. & Shackelford , T. K. (eds.). 1 ed. Berlin, Cham: Springer International Publishing, p. 3034-3056 23 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

  3. 2019
  4. Published

    On the Differential and Shared Effects of Leadership for Learning on Teachers’ Organizational Commitment and Job Satisfaction: A Multilevel Perspective

    Pietsch, M., Tulowitzki, P. & Koch, T., 01.12.2019, In: Educational Administration Quarterly. 55, 5, p. 705-741 37 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  5. Published
  6. Published

    Psychometric Properties of the Online Arabic Versions of BDI-II, HSCL-25, and PDS

    Selmo, P., Koch, T., Brand, J., Wagner, B. & Knaevelsrud, C., 01.2019, In: European Journal of Psychological Assessment. 35, 1, p. 46-54 9 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  7. 2018
  8. Published

    Bifactor Models for Predicting Criteria by General and Specific Factors: Problems of Nonidentifiability and Alternative Solutions

    Eid, M., Krumm, S., Koch, T. & Schulze, J., 07.09.2018, In: Intelligence. 6, 3, 23 p., 42.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  9. Published

    Explaining General and Specific Factors in Longitudinal, Multimethod, and Bifactor Models: Some Caveats and Recommendations

    Koch, T., Holtmann, J., Bohn, J. & Eid, M., 09.2018, In: Psychological Methods. 23, 3, p. 505-523 19 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesTransferpeer-review

  10. Published

    Analyzing different types of moderated method effects in confirmatory factor models for structurally different methods

    Koch, T., Kelava, A. & Eid, M., 04.03.2018, In: Structural Equation Modeling: A Multidisciplinary Journal. 25, 2, p. 179 - 200 22 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesTransfer

  11. 2017
  12. Published

    Identifying determinants of teachers' judgment (in)accuracy regarding students' school-related motivations using a Bayesian cross-classified multi-level model

    Praetorius, A. K., Koch, T., Scheunpflug, A., Zeinz, H. & Dresel, M., 01.12.2017, In: Learning and Instruction. 52, p. 148 - 160 13 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  13. Published

    Same but different? Measurement invariance of the PIAAC motivation-to-learn scale across key socio-demographic groups

    Gorges, J., Koch, T., Maehler, D. B. & Offerhaus, J., 01.12.2017, In: Large-Scale Assessments in Education. 5, 1, 28 p., 13.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  14. Published

    Anomalous Results in G-Factor Models: Explanations and Alternatives

    Eid, M., Geiser, C., Koch, T. & Heene, M., 09.2017, In: Psychological Methods. 22, 3, p. 541-562 22 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

Previous 1 2 3 4 Next

Recently viewed

Publications

  1. Integrative Bewertung der Auswirkungen touristischer Nutzungen auf die Bereitstellung der Ecosystem Services auf der Insel Sylt
  2. Komparatistik
  3. Ökonomie und Naturnutzung
  4. Auenböden der Elbe als Archiv für die Stoffdynamik im Einzugsgebiet
  5. Grundlagen und Bedeutung der grenzüberschreitenden Vermögensabschöpfung unter besonderer Berücksichtigung der Verordnung (EU) 2018/1805 – Teil 1
  6. Die ökonomischen Folgen des Klimawandels
  7. Grundsätzliche Implikationen aus Basel II für die Finanzierung von Investor-Relations-Politik von kleinen und mitteleren Unternehmen (KMU)
  8. Strategie in der Politikwissenschaft
  9. Evaluation der Kraftfähigkeiten der oberen Extremität paralympischer Rollstuhlathleten.
  10. Vorabentscheidungsverfahren, allgemein
  11. Bildung für nachhaltige Entwicklung in der schulischen Praxis verankern
  12. Heavy resistance training in wheelchair athletes
  13. „Warnhinweise auf alkoholischen Getränken"
  14. § 394 Berichte der Aufsichtsratsmitglieder
  15. The Contestation of Culture
  16. Gründungsmythen in Paarbeziehungen
  17. Agency-theoretische Betrachtungen zur Gehilfen- und Gatekeeper-Funktion des Abschlußprüfers sowie potentielle Zielkonflikte
  18. Was schulden wir einander?
  19. Formen des Gesprächs – Gespräch der Formen
  20. Leuphana Lernwerkstatt Lüneburg – multifunktionelle Ausrichtung eines inklusiven naturwissenschaftlichen Lehr-Lern-Raums
  21. Nachhaltigkeit lehren und lernen
  22. Beeinflusst das Besetzungsprofil von Prüfungsausschüssen das Auftreten von Unregelmäßigkeiten in der Rechnungslegung?
  23. Was ist gute ökonomische Bildung? Leitfaden für den sozioökonomischen Unterricht
  24. Electronic Government
  25. Punk - Keine Macht für Niemand
  26. Geschlechtsspezifische Wirkung von Anreizsystemen?