Nika Daryan

Dr.

Nika Daryan

Contact

Dr. Nika Daryan

  1. 2013
  2. Körper und Geschlechtlichkeit: Skizze einer anthropologisch-phänomenologischen Perspektive

    Daryan, N. & Krause, A., 01.2013, In: Internationale Zeitschrift für Philosophie und Psychosomatik. 5, 8, 8 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  3. 2014
  4. Published
  5. 2015
  6. Published

    Pädagogische Anthropologie

    Daryan, N., 01.03.2015, In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. 18, 1, p. 169-174 6 p.

    Research output: Journal contributionsCritical reviewsResearch

  7. 2016
  8. Published

    Habitus oder die Gewaltförmigkeit der menschlichen Existenz: Anthropologische Überlegungen zu einem Konstitutionsprinzip

    Daryan, N., 2016, Bildung und Gewalt. Bilstein, J., Ecarius, J., Ricken, N. & Stenger, U. (eds.). Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften, p. 85-98 13 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

  9. Published

    Transmitting Culture within Linguistic Alterity

    Daryan, N., 13.01.2016, Exploring Alterity in a Globalized World. Wulf, C. (ed.). Routledge Taylor & Francis Group, p. 251-260 10 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksChapterpeer-review

  10. 2017
  11. Published

    Transkulturelle Bildung im Musikvideo: Kleidung als Transgression

    Daryan, N. & Althans, B., 2017, Kulturelle Bildung - Bildende Kultur: Schnittmengen von Bildung, Architektur und Kunst. Weiß, G. (ed.). Bielefeld: transcript Verlag, p. 355-368 14 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

  12. Published

    Digital identity building: A dialogue with Berlin technology and computer science students

    Daryan, N. & Wulf, C., 01.01.2017, Global Youth in Digital Trajectories. Kontopodis, M., C. V. & Wulf, C. (eds.). London: Routledge Taylor & Francis Group, p. 12-21 10 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksChapterpeer-review

  13. Published

    Eine bildungswissenschaftliche Kritik am unternehmerischen Habitus

    Daryan, N., 13.01.2017, Das Geben und das Nehmen: Pädagogisch-Anthropologische Zugänge zur Sozialökonomie. Zirfas, J. & Bilstein, J. (eds.). Weinheim, München: Beltz Juventa Verlag, p. 100-110 11 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

  14. Published

    Bildung in Bildern: eine Mediologie

    Daryan, N., 06.02.2017, 1 ed. Weinheim: Beltz Juventa Verlag. 192 p.

    Research output: Books and anthologiesMonographsResearch

  15. 2018
  16. Published

    Das Tier in der Betrachtungsweise der Philosophischen Anthropologie: Eine aktuelle pädagogische Skizze

    Daryan, N., 2018, Tiere - Pädagogisch-anthropologische Reflexionen. Bilstein, J. & Westphal, K. (eds.). Wiesbaden: Springer VS, p. 83-104 22 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

Previous 1 2 Next

Recently viewed

Publications

  1. Digitale Transformation in der Bildungslandschaft - ein mehrperspektivischer Zugang
  2. Value of semi-open corridors for simultaneously connecting open and wooded habitats
  3. Chronometric and relative dating of the Middle Pleistocene sequence of Schöningen
  4. Themenschwerpunkt: Die maras, der Gewaltdiskurs in Zentralamerika und unsere Schüler
  5. How do low back pain patients conceptualize their expectations regarding treatment?
  6. Impacts of entrepreneur’s error orientation on performance: A cross-culture comparison
  7. Development of an Interdisciplinary, Intercultural Master’s Program on Sustainability
  8. Partizipation und Kooperation zur Effektivitätssteigerung in Politik und Governance?
  9. Popular music in ex-Yugoslavia between global participation and provincial seclusion
  10. Introduction: Converging the Yet-Separate Theoretical Discourses of Testimony Studies
  11. Selbstreguliertes Lesen in der Sekundarstufe I aus der Sicht von Deutschlehrkräften
  12. Hat ein Kind eine Pflicht, Blutstammzellen für ein krankes Geschwisterkind zu spenden?
  13. Identity Joyriding with the Trickster in Drew Hayden Taylor’s Motorcycles & Sweetgrass
  14. Using Local and Global Self-Evaluations to Predict Students' Problem Solving Behaviour
  15. Asynchron - Einige historische Begegnungen zwischen Informatik und Medienwissenschaft
  16. Zur "asymmetrischen" Maßgeblichkeit bei der Rückstellungsbewertung nach den EStR 2012
  17. DialogueMaps: Ein interaktives Dialogwerkzeug für softwaregestützte Wissenslandkarten
  18. Professionalising teachers for inquiry-based science education - challenges and limits
  19. Considerations on establishing prevention reporting at the national level in Germany
  20. Variation revisited: A corpus analysis of offers in Irish English and British English
  21. El concepto de la Biografía Lingüística y su aplicación como herramienta lingüística
  22. Durchgängige Sprachbildung als Leitidee des kompetenzorientierten Deutschunterrichts
  23. Stabilität von Raterurteilen über die Zeit, Anpassung an vorhandene Schülerleistungen
  24. L'umano e la carne: per un'analisi materialista del macello nelle società capitalistiche
  25. Conclusions and a research agenda for the social science of energy supply controversy
  26. Is Endurantism really more plausible than Perdurantism form a commonsense perspective?
  27. Evaluation der Kraftfähigkeiten der oberen Extremität paralympischer Rollstuhlathleten
  28. Effekte eines achtwöchigen Krafttrainings der oberen Extremität bei Rollstuhlathleten
  29. Ein unglaubliches Schriftbild, von Rechtschreibung oder Interpunktion ganz zu schweigen
  30. Symbolische Gesetzgebung zwischen Machtausübung und gesellschaftlicher Selbsttäuschung
  31. Aesthetics of the Earth. Reframing Relational Aesthetics Considering Critical Ecologies
  32. "Nur in Deutschland selbst ließ sich das deutsche Geschehen - wenn überhaupt - begreifen."
  33. Dispersal and diversity–unifying scale-dependent relationships within the neutral theory