Kerstin Hallmann

Dr.

  1. Published
  2. Published

    Sound im Kunstunterricht

    Hallmann, K. (Editor), 2019, Seelze: Friedrich Verlag. 72 p. ( Kunst + Unterricht; no. 429/430)

    Research output: Books and anthologiesSpecial Journal issueTransfer

  3. Published
  4. Published

    Radiokunst analysieren und vermitteln

    Hallmann, K., 2019, In: Kunst+Unterricht. 429/430, p. 69 1 p.

    Research output: Journal contributionsCritical reviewsResearch

  5. Published

    Such Sweet Thunder: Wege des Denkens und der Wissensvermittlung bei Samson Young

    Hallmann, K., 03.2019, In: Kunst+Unterricht. 429/430 2019, p. 56-58 3 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesTransferpeer-review

  6. Published

    Sound und Textil als interaktives Gestaltungsmaterial: Material II

    Hallmann, K., 03.2019, In: Kunst+Unterricht. 429/430, p. 52-55 4 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesTransferpeer-review

  7. Published

    Klang – Kunst – Sound: Zu einem flüchtigen Material in der Bildenden Kunst

    Hallmann, K., 03.2019, In: Kunst+Unterricht. 429/430, p. 36-49 14 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesTransferpeer-review

  8. Published

    Ästhetische Klangforschung: Auseinandersetzung mit Phänomenen der Lebenswelt

    Hallmann, K., 03.2019, In: Kunst+Unterricht. 429/430, p. 30-34 4 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesTransferpeer-review

  9. Published

    Sound: Medium und Gestaltungsmaterial im Kunstunterricht

    Hallmann, K., 03.2019, In: Kunst+Unterricht. 429/430, p. 4-12 9 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesTransferpeer-review

  10. Published

    Irritation des Alltäglichen: Gestalterische Strategien des Ab- und Neuformens mit Gips

    Hallmann, K., 2018, In: Kunst+Unterricht. 421/422, p. 23-26 4 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesTransferpeer-review

Previous 1 2 3 Next

Recently viewed

Publications

  1. Teachers’ beliefs concerning teaching multilingual learners
  2. PROPERTY / EIGENTUM: Thematic Issue of "Texte zur Kunst", Nr. 117
  3. Do sustainability projects stimulate organizational learning in universities?
  4. Migration als Ausnahme?
  5. ‘Heroes aren’t always so great!’–Heroic perceptions under mortality salience
  6. Rule of Law
  7. Analysing the potential for sustainable e-mobility - The case of Germany
  8. Prima B1
  9. Pharmaceuticals in the Environment
  10. Einleitung: Grundlagentexte zur Journalistik
  11. Frauen in Unternehmensberatungen
  12. Chinesische Expansion in das Südliche Afrika
  13. Kooperative Entwicklungsberatung zur Stärkung der Selbststeuerung (= KESS) in der Lehrerbildung
  14. Waste prevention behaviour and fast and frugal heuristics
  15. Vorwort von Stefan Schaltegger
  16. Potenziale eines nachhaltigen Unterrichts und einer nachhaltigen Schulentwicklung durch ein netzwerkgestütztes kooperatives Selbstlernen Berufsbildender Schulen
  17. Multisensory Design of Retail Environments
  18. Kompetenzentwicklung von Lehramtsstudierenden sichtbar machen
  19. Formazione religiosa
  20. Balanced Scorecard
  21. Organizational Downsizing
  22. Teacher Learning and Technology-Enhanced Teacher Education
  23. Teilhabe durch Fachlichkeit
  24. Long-term study of root biomass in a biodiversity experiment reveals shifts in diversity effects over time
  25. Elternmitbestimmung in der Kita
  26. Meme, Virals, Vlogs and Mimikry.
  27. Entrepreneurial orientation and business performance – A replication study
  28. We seem to play the platonic tape backwards
  29. Transition
  30. On the theoretical concept of the potential natural vegetation and proposals for an up-to-date modification