Holger Petersen
Dr.

Contact
Dr. Holger Petersen
- Economics
- Sustainability sciences, Management & Economics
Research areas
- Published
An Introduction to Corporate Environmental Management: Striving for Sustainability
Schaltegger, S., Burritt, R. & Petersen, H., 2003, Sheffield: Greenleaf Publishing. 384 p.Research output: Books and anthologies › Monographs › Research
- Published
Betriebliches Umweltmanagement
Schaltegger, S. & Petersen, H., 2000, Einführung in die Umweltwissenschaften. Althaus, W. & Schaltegger, S. (eds.). Hagen [u.a.]: FernUniversität in Hagen, p. 209-229 20 p.Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Research
- Published
Changing the Rules: Business-NGO Partnership and Structuration Theory
Schneidewind, U. & Petersen, H., 1998, In: Greener Management International. 24, Winter, p. 105-114 10 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
- Published
Corporate Social Responsibility (CSR) nachhaltig im Unternehmen verankern: eine Herausforderung an die Managementbildung
Schaltegger, S. & Petersen, H., 19.08.2009, In: Journal of Social Science Education. 9, 3, p. 67-79 13 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research
- Published
Corporate Social Responsibility und Corporate Sustainability - gesellschafts- und zukunftsfähig durch Nachhaltigkeitsmarketing
Petersen, H. & Schaltegger, S., 2016, Die 10 wichtigsten Zukunftsthemen im Marketing. Stumpf, M. (ed.). Freiburg: Haufe Mediengruppe, p. 81-117 37 p.Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Research › peer-review
- Published
CSR: von der Vision zur Verankerung unternehmerischer Nachhaltigkeit - Eine Frage von Managementbildung
Schaltegger, S. & Petersen, H., 01.01.2010, CSR-Bildung. Theis, F. (ed.). Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften, p. 139-152 14 p.Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Research
- Published
Der MBA "Sustainament": das Rüstzeug für den Business Case des Nachhaltigkeitsmanagements
Schaltegger, S., Petersen, H. & Kalisch, C., 2007, Berufsbild CSR-Manager. Lenzen, E. (ed.). Münster, Westf: Macondo Verlag, p. 30-34 5 p.Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Research
- Published
Der MBA "Sustainament": Das Rüstzeug für den Business Case des Nachhaltigkeitsmanagements
Schaltegger, S., Petersen, H. & Kalisch, C., 2010, Berufsbild CSR-Manager. Lenzen, E. (ed.). vollst. überarb. u. erw. Neuaufl. ed. Münster: Mediengruppe macondo, p. 186-190 5 p.Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Research
- Published
Der Weg des Goldes: Ein Ratgeber zu ökofairem Schmuck
Schäffler, A. & Petersen, H., 2015, Lüneburg: Leuphana Universität Lüneburg, 17 p.Research output: Working paper › Project reports › Transfer
- Published
Die bewegten Gründer: löst die Neue Wirtschaft die Ökologiebewegung ab? ; eine Polemik
Petersen, H., 01.04.2000, In: Ökologisches Wirtschaften. 15, 2, p. 4-5 2 p.Research output: Journal contributions › Comments / Debate / Reports › Research