Corporate Social Responsibility (CSR) nachhaltig im Unternehmen verankern: eine Herausforderung an die Managementbildung

Research output: Journal contributionsJournal articlesResearch

Authors

If corporate social responsibility (CSR) is to exceed the ambition of a general philosophy or to be more than PR, corporate sustainability management is required. The organizational change usually necessary to develop a sustainable organization requires specific interdisciplinary management knowledge as well as knowledge about corporate sustainability. Both are not provided by conventional management programmes. This paper discusses the basic study concept of the worldwide first MBA in sustainability management. Exceeding the teaching of factual knowledge, both, general as well as specific soft skills as well as the competence to organize and lead interdisciplinary projects play a crucial role.
Original languageEnglish
JournalJournal of Social Science Education
Volume9
Issue number3
Pages (from-to)67-79
Number of pages13
DOIs
Publication statusPublished - 19.08.2009

Documents

DOI

Recently viewed

Publications

  1. Von der Leidenschaft, Bilder zu zeigen, die man so noch nicht gesehen hat
  2. Bifactor Models for Predicting Criteria by General and Specific Factors
  3. The role of universities in fostering urban and regional sustainability
  4. Interaktivität beim Fremdsprachenlehren und -lernen mit digitalen Medien
  5. Vorkommen von heterocyclischen PAK in niedersächsischen Fließgewässern
  6. Linie und Körper. Parametrisierte Entwurfsumgebungen in der Architektur
  7. Sociology Looks at the Arts, by Julia Rothenberg, New York, Routledge, 2014
  8. Identifying Global Challenges for Future Tourism and Tourism Management
  9. "Der Doppelprozeß des Nehmens und Gebens". Ernst Cassirer über Hölderlin
  10. Empirische Evidenz der Anbieterkonzentration am deutschen Prüfungsmarkt
  11. Measuring the (Un-)Sustainability of Industrial Biomass Production and Use
  12. Corporate Social Responsibility (CSR) nachhaltig im Unternehmen verankern
  13. Paradigmen und Konzepte zum Einsatz digitaler Medien im Musikunterricht
  14. Sexualverhalten und Meinungen zu AIDS in der Bundesrepublik Deutschland
  15. Das Wissen, von dem deutsche Hochschulen nicht wissen, dass sie es wissen
  16. Bürokratie(kosten)abbau: verbesserte Rahmenbedingungen für Existenzgründer?
  17. Ausdauernd Rad fahren - eine kooperative Herausforderung auf zwei Rädern
  18. A framework for business model development in technology-driven start-ups
  19. Rainer Mühlhoff: Immersive Macht. Affekttheorie nach Spinoza und Foucault
  20. Professional Judges’ Disbelief in Free Will Does Not Decrease Punishment
  21. Value Creation, Management Competencies, and Global Corporate Citizenship
  22. Introducing education for sustainable development into Egyptian schools
  23. Sprachliche Heterogenität im gesellschaftswissenschaftlichen Unterricht
  24. Zwischen Selbstvermarktung und Subversion. Das Web 2.0 und seine Subjekte
  25. Educators' Competence Frameworks in Education for Sustainable Development
  26. Heuristic approximation and computational algorithms for closed networks
  27. How to specify the structure of substituted blade-like zigzag diamondoids