Gesche Keding

Contact

Gesche Keding

  1. Published

    Charles Taylors Landkarte - Einleitung

    Bohmann, U. (Editor), Keding, G. (Editor) & Rosa, H. (Editor), 01.11.2016, Grenzen der Toleranz / Charles Taylors Landkarte. Marczewski, P. (ed.). Frankfurt am Main: Verlag Neue Kritik, Vol. 49. p. 90-101 12 p. (Transit. Europäische Revue; vol. 49).

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

  2. Published

    Co-kreatives Lehren und Lernen am Leuphana College

    Picht-Wiggering, L., Hobuß, S., Keding, G. & Rathgens, J., 24.09.2024, Co-kreatives Lernen und Lehren: Hochschulbildung im Zeitalter der Disruption. Gandt, S., Schmohl, T., Zinger, B. & Zitzmann, C. (eds.). 1 ed. Bielefeld: wbv Media, p. 77-91 14 p. (TeachingXChange; vol. 7).

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesEducationpeer-review

  3. Published

    Disziplinäre Perspektiven erweitern: Nachhaltigkeit als Nebenfach (Minor Sustainability Science)

    Fischer, D., Martín-López, B. & Keding, G., 16.10.2023, Bildung für nachhaltige Entwicklung in der Hochschule: Wege und Wirkungen am Beispiel der Leuphana Universität Lüneburg. Michelsen, G., Barth, M. & Fischer, D. (eds.). Leverkusen: Verlag Babara Budrich, p. 99-114 16 p. (Schriftenreihe "Ökologie und Erziehungswissenschaft" der Kommission Bildung für eine nachhaltige Entwicklung der DGfE).

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

  4. Published

    Metaphors and Paradigms of the Language Animal—or—The Advantage of seeing “Time Is a Resource” as a Paradigm

    Keding, G., 01.12.2017, In: Dialogue: Canadian Philosophical Review. 56, 4, p. 693-704 12 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  5. Published

    Time Norms as Strong Evaluations: A Step Towards a Critique of Time Norms

    Keding, G., 23.09.2016, In: Constellations. An International Journal of Critical and Democratic Theory. 23, 3, p. 448-458 11 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

Recently viewed

Researchers

  1. Nikolai Drews

Publications

  1. Exploring pre- and in-service teachers’ (non-)critical cultural and multilingual awareness and responsiveness in classroom situations through voice-recorded video-based assessment
  2. Strangpressen von Profilen aus Aluminiumspänen
  3. Kinder- und Jugendliteratur im Fremdsprachenunterricht
  4. Low-carbon energy controversies
  5. Role of scavengers in providing non-material contributions to people
  6. The Changing German Corporate Governance System
  7. "Nur in Deutschland selbst ließ sich das deutsche Geschehen - wenn überhaupt - begreifen."
  8. Musik und Medien
  9. „Perspektiven wechseln“ – Tagen unter Pandemiebedingungen
  10. Normalità, regolarità ed eccezione nelle arti di governo moderne Funzione del colpo di stato
  11. "Leut"
  12. Hast du heute schon gelebt?
  13. Learning about Relevance Concerning Cultural and Gender Differences in Chemistry Education
  14. Pleased accountants - happy environmentalists
  15. Erfolgspotentiale der Realisierung ethischer Ansprüche in der Umweltpolitik
  16. Sensorische Umweltsoziologie
  17. "In Town, Everyone Is on Their Own" Building Informal Risk Management Arrangements Among Urban Farmers in Dar es Salaam
  18. Von CSR zu Corporate Sustainability
  19. Al Kaida als aktueller Forschungsgegenstand
  20. Kritischer Konsum zwischen Reflexivität und Popularisierung – zur Einführung
  21. Civic education in Ethiopian schools
  22. The Schöningen Middle Pleistocene sequence
  23. Ein Ansatz zur Detektion emotionaler Erregung bei PKW-Fahrern mittels physiologischer Parameter
  24. Diesseits und jenseits der Worte
  25. Internationales Kartell- und Fusionskontrollverfahrensrecht
  26. Celestin Freinet’s printing press
  27. §86 Bußgeldvorschriften
  28. PopMusicology
  29. Vom Tableau zur entfesselten Kamera
  30. Living with ruins
  31. Konstruktives vom Kollegen