Anna Sundermann

Anna Sundermann

Contact

Anna Sundermann

  1. Published

    Analyzing management preferences for sustainability: Toward a new framework

    Brieger, S. A., Seidel, J., Strathoff, P. & Sundermann, A., 2015, Lüneburg: Leuphana Universität Lüneburg, 9 p. (Working Paper Series in Management; no. 3).

    Research output: Working paperWorking papers

  2. Published

    Bildung für nachhaltige Entwicklung in der zweiten Phase der Lehrerbildung: Empirische Erkenntnisse zu Wirkungen und Wirksamkeit

    Fischer, D. & Sundermann, A., 06.11.2018, Bildung für nachhaltige Entwicklung in der zweiten Phase der Lehrerbildung: Hintergründe, Ansatz und Wirkungen eines Pilotprojekts. Baumgärtner, D., Petrischak, H. & Wessela, E. (eds.). 1 ed. Wiesbaden: Hessischen Landeszentrale für politische Bildung (HLZ), p. 85-96 12 p. (Polis: Analysen – Meinungen – Debatten; vol. 59).

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

  3. Published

    Change in sustainability conceptions: A mixed-methods study of undergraduates' learning processes and outcomes

    Sundermann, A., 07.03.2024, Lüneburg: Medien- und Informationszentrum, Leuphana Universität Lüneburg. 215 p.

    Research output: Books and anthologiesDissertations

  4. Published

    Das Nachhaltigkeitskonzept Studierender im Studienverlauf: Einsichten aus einer Längsschnittstudie

    Sundermann, A., 16.10.2023, Bildung für nachhaltige Entwicklung in der Hochschule: Wege und Wirkungen am Beispiel der Leuphana Universität Lüneburg. Michelsen, G., Barth, M. & Fischer, D. (eds.). Leverkusen: Verlag Babara Budrich, p. 139-156 18 p. (Schriftenreihe „Ökologie und Erziehungswissenschaft“ der Kommission Bildung für nachhaltige Entwicklung der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE) ).

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

  5. Published

    Does storytelling for sustainability work? An experiment

    Sundermann, A., Fischer, D., Fücker, S., Hanss, D. & Selm, H., 08.12.2022, Narrating Sustainability through Storytelling. Fischer, D., Fücker, S., Selm, H. & Sundermann, A. (eds.). Taylor and Francis Inc., p. 26-44 19 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksChapterpeer-review

  6. Published

    How does sustainability become professionally relevant? Exploring the role of sustainability conceptions in first year students

    Sundermann, A. & Fischer, D., 01.10.2019, In: Sustainability. 11, 19, 22 p., 5155.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  7. Published

    How mindfulness training cultivates introspection and competence development for sustainable consumption

    Frank, P., Sundermann, A. & Fischer, D., 04.10.2019, In: International Journal of Sustainability in Higher Education. 20, 6, p. 1002-1021 20 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  8. Published

    I share because of who I am: values, identities, norms, and attitudes explain sharing intentions

    Schuster, C., Goseberg, T., Arnold, J. & Sundermann, A., 01.2024, In: Journal of Social Psychology. 164, 2, p. 199-217 19 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  9. Published

    Meaning-making in higher education for sustainable development: Undergraduates’ long-term processes of experiencing and learning

    Sundermann, A., Weiser, A. & Barth, M., 10.10.2022, In: Environmental Education Research. 28, 11, p. 1616-1634 19 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  10. Published

    Nachhaltigkeit erzählen: Durch Storytelling besser kommunizieren?

    Fischer, D. (ed.), Fücker, S. (ed.), Selm, H. (ed.) & Sundermann, A. (ed.), 04.02.2021, München : oekom verlag GmbH. 180 p.

    Research output: Books and anthologiesCollected editions and anthologiesTransfer

Previous 1 2 3 Next