Anke Wischmann

Dr.

Anke Wischmann

Contact

Dr. Anke Wischmann

  1. 2019
  2. Published

    Resistant agency in German lessons in primary education in Germany

    Wischmann, A. & Riepe, V., 03.04.2019, In: Ethnography and Education. 14, 2, p. 136-152 17 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  3. 2018
  4. Published

    „Ich möchte nur ein Gesicht haben.“: "Tauben fliegen auf" gelesen als bildungsbiografische Gegenerzählung

    Wischmann, A., 27.08.2018, Literatur im pädagogischen Blick : Zeitgenössische Romane und erziehungswissenschaftliche Theoriebildung. Kleiner, B. & Wulftange, G. (eds.). transcript Verlag, p. 69-88 20 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

  5. Published

    The Absence of ‘race’ in German Discourses on Bildung: Rethinking Bildung with Critical Race Theory

    Wischmann, A., 04.07.2018, In: Race Ethnicity and Education. 21, 4, p. 471-485 15 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  6. 2017
  7. Published

    Researching Interrelations of formal and informal Learning in early Adolescence form a Critical Race Perspective

    Wischmann, A., 01.01.2017, Advancing Multicultural Dialogues in Education. Race, R. (ed.). Cham: Palgrave Macmillan, p. 295-312 18 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksChapterpeer-review

  8. Published

    Dimensionen des Lernens und der Bildung: Konturen einer kritischen Lern- und Bildungsforschung entlang einer Reflexion des Informellen

    Wischmann, A., 2017, Weinheim: Beltz Juventa Verlag. 236 p. (Veröffentlichungen der Max-Traeger-Stiftung; vol. 51)

    Research output: Books and anthologiesMonographsResearchpeer-review

  9. Published

    Struktur und Agency: Über Möglichkeiten und Grenzen erziehungswissenschaftlichen Fallverstehens im Kontext sozialer Teilhabe

    Liesner, A. & Wischmann, A., 2017, Bildung und Teilhabe: Zwischen Inklusionsforderung und Exklusionsdrohung. Miethe, I., Tervooren, A. & Ricken, N. (eds.). Wiesbaden: Springer, p. 305-322 18 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

  10. Published

    Zum Verhältnis formellen und informellen Lernens in der frühen Adoleszenz

    Wischmann, A., 2017, In: ZSE - Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Socialisation. 37, 4, p. 399 - 415 17 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  11. 2016
  12. Published

    Genese von Heterogenität im Fachunterricht: Ein Beitrag zur Kontextualisierung von Differenzierungspraktiken

    Wischmann, A. & Dietrich, C., 2016, "Da muss ich dann auch alles machen, was er sagt": Kindertheologie im Unterricht. Roose, H. & Schwarz, E. E. (eds.). Stuttgart: Calwer Verlag GmbH, p. 62-74 13 p. (Jahrbuch für Kindertheologie-Theologisieren mit Kindern und Jugendlichen; vol. 15).

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

  13. Published

    "Jugend 2015" - kritisch durchmustert

    Wischmann, A., 2016, In: Jahrbuch für Pädagogik. 2016, 1, p. 227-240 14 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearch

  14. Published

    Kulturarbeit in regionalen Bildungslandschaften: ein Fallvergleich zwischen England und Deutschland

    Dietrich, C. & Wischmann, A., 2016, In: Zeitschrift für Sozialpädagogik. 14, 1, p. 17-37 20 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

Previous 1 2 3 Next

Recently viewed

Publications

  1. Nutzenfokussierte Evaluation eines inklusiven Angebots im Vereins- und Wettkampfsport
  2. Mimicking and anticipating others’ actions is linked to social information processing
  3. Die Diagnostica als Organ für diagnostische Fragen in allen Bereichen der Psychologie?
  4. Learning in environmental governance: opportunities for translating theory to practice
  5. Sustainable forest management augments diversity of vascular plants in German forests
  6. Herkunft, Vorkommen, Verhalten und Verbleib von Arzneimitteln in der aquatischen Umwelt
  7. Diversifizierte Wege in die Hochschule - Erfahrungen der Leuphana Universität Lüneburg
  8. Vertrag über die Europäische Union (EUV) : Artikel 24 [Abschluss internationaler Abkommen]
  9. Disentangling Puzzles of Spatial Scales and Participation in Environmental Governance
  10. Depressionsspezifische Kosten und deren Einflussfaktoren auf Basis von GKV-Routinedaten
  11. Optimizing eating disorder treatment outcomes for individuals identified via screening
  12. Institutional ownership, environmental, social, and governance performance and disclosure
  13. A Sensitive Microsystem as Biosensor for Cell Growth Monitoring and Antibiotic Testing
  14. A sensitive microsystem as biosensor for cell growth monitoring and antibiotic testing
  15. Standardized Tests Fail to Assess the Effects of Antibiotics on Environmental Bacteria
  16. Gezähmtes Naturkind und dankbarer Sklave. Figurenstereotypen in den Harry Potter-Romanen.
  17. Vertrag zur Gründung der Europäischen Gemeinschaft (EGV) : Artikel 24 [Freier Warenverkehr]
  18. Vertrag über die Europäische Union (EUV) : Artikel 27d [Unterrichtung des EP und des Rates]
  19. Is peoples’ belief in a just world associated with (dis)honesty in romantic relationships?
  20. Effects of prescribed burning on plant available nutrients in dry heathland ecosystems
  21. Increasing the accuracy and efficiency of wildlife census with unmanned aerial vehicles
  22. Elution of monomers from three different bonding systems and their antibacterial effect
  23. Vertrag über die Europäische Union (EUV) : Artikel 17 [Sicherheits- und Verteidigungspolitik]
  24. A PHENOMENOGRAPHICAL STUDY OF CHILDRENS’ SPATIAL THOUGHT WHILE USING MAPS IN REAL SPACES
  25. Kompetenzorientierung in der Ausbildung von Grundschullehrerinnen und Grundschullehrern
  26. Targeted metabolomics of pellicle and saliva in children with different caries activity
  27. Rethinking art's relation to its social context: the example of the Artist Placement Group
  28. Abiotic and biotic degradation of five aromatic organosilicon compounds in aqueous media