Stakeholder Relationships, Communication & Reporting
Organisational unit: Institution
Organisation profile
As social institutions, companies are part of a nexus of stakeholder relationships. An awareness of opportunities and risks is created in an exchange of interests and communication processes and is expressed as conflict and cooperation. Topics such as the design of stakeholder-oriented sustainability management, corporate volunteering, corporate citizenship and CSR are studied to better understand their potential as well as the possibilities available to develop these concepts.
Most downloaded publications
-
1
Rank
Methoden zur Evaluation der Nachhaltigkeit von Unternehmen: Kategorisierung und Analyse ihrer Stakeholderorientierung
Research output: Working paper › Working papers
-
2
Rank
Unternehmerische Nachhaltigkeitskommunikation: Ansätze zur Stärkung unternehmerischer Nachhaltigkeit
Research output: Working paper › Working papers
-
3
Rank
Internetgestützte Nachhaltigkeitsberichterstattung: Ein Update zu Trends in der Berichterstattung von Unternehmen des DAX30
Research output: Working paper › Working papers
-
4
Rank
Stakeholder Value Matrix: die Verbindung zwischen Shareholder Value und Stakeholder Value
Research output: Working paper › Working papers
-
5
Rank
Stakeholder und Unternehmensrisiko: Eine stakeholderbasierte Herleitung des Unternehmensrisikos
Research output: Working paper › Working papers
-
6
Rank
Nachhaltigkeit in der Unternehmensberichterstattung: Gründe - Probleme - Lösungsansätze ; Diskussionspapier zum Fachdialog des Bundesumweltministeriums (BMU) am 13. November 2003, Berlin
Research output: Working paper › Working papers
-
7
Rank
Sustainability Accounting and Reporting
Research output: Books and anthologies › Special Journal issue › Transfer
-
8
Rank
Management von Stakeholderbeziehungen mit dem EFQM-Modell: Untersuchung im Rahmen der Erarbeitung einer Nachhaltigkeitsstrategie der ABB Deutschland.
Research output: Working paper › Working papers
-
9
Rank
Was ist Stakeholder Value? Vom Schlagwort zur Messung
Research output: Working paper › Working papers
-
10
Rank
Sustainability Reporting in the Light of Business Environments: Linking Business Environment, Strategy, Communication and Accounting
Research output: Working paper › Working papers
-
11
Rank
Kriterien der interaktiven Unternehmenskommunikation im Internet
Research output: Working paper › Working papers
-
12
Rank
Anspruchsgruppen in der neuen europäischen Chemikalienregulierung (REACh)
Research output: Working paper › Working papers
-
13
Rank
Wie nutzen große Unternehmen das Internet, um über Nachhaltigkeit zu kommunizieren? Studie zur internetgestützten Nachhaltigkeitsberichterstattung von DAX 30-Unternehmen
Research output: Working paper › Working papers
-
14
Rank
Corporate Volunteering in Germany: Survey and Empirical Evidence
Research output: Working paper › Working papers
-
15
Rank
Innovative Supplier Management Processes for Sustainability: Explorative Findings from German Stock Corporations
Research output: Contributions to collected editions/works › Article in conference proceedings › Research › peer-review