Professorship of Psychology, especially Collective Action for Sustainability

Organisational unit: Professoship

  1. Published

    Innovating entrepreneurial pedagogy: Examples from France and Germany

    Klapper, R. & Tegtmeier, S., 10.2010, In: Journal of Small Business and Enterprise Development. 17, 4, p. 552-568 17 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  2. Published

    Increasing Entrepreneurial Intentions through Innovations in Pedagogy: European Approaches, Programmes, and Tools

    Tegtmeier, S., Asplund, C.-J., Bengtsson, L., Klapper, R., Kurczewska, A., Kyrö, P., Leger-Jarniou, C., Pruvli, E., Tzeremes, N. G. & Vliamos, S., 2009, Proceedings of the 54th ICSB World Conference. International Council for Small Business, 38 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksArticle in conference proceedingsResearchpeer-review

  3. Published

    Enterprise education in pharmacy schools: Experiential learning in institutionally constrained contexts

    Refai, D. & Klapper, R., 06.06.2016, In: International Journal of Entrepreneurial Behaviour and Research. 22, 4, p. 485-509 25 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  4. Published

    In Alain Gibb's footsteps: Evaluating alternative approaches to sustainable enterprise education (SEE)

    Klapper, R. G. & Farber, V. A., 01.11.2016, In: International Journal of Management Education. 14, 3, p. 422-439 18 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  5. Published

    Company reputation and its influence on consumer trust in response to ongoing CSR communication

    Bögel, P. M., 17.02.2019, In: Journal of Marketing Communications. 25, 2, p. 115-136 22 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  6. Published

    Linking the multi-level perspective with social representations theory: Gasifiers as a niche innovation reinforcing the energy-from-waste (EfW) regime

    Levidow, L. & Upham, P., 01.07.2017, In: Technological Forecasting and Social Change. 120, p. 1-13 13 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  7. Published
  8. Published

    “We cannot let this happen again”: reversing UK flood policy in response to the Somerset Levels floods, 2014

    Smith, A., Porter, J. J. & Upham, P., 01.02.2017, In: Journal of Environmental Planning and Management. 60, 2, p. 351-369 19 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  9. Published

    Unfamiliar fuel: How the UK public views the infrastructure required to supply hydrogen for road transport

    Bellaby, P., Upham, P., Flynn, R. & Ricci, M., 27.04.2016, In: International Journal of Hydrogen Energy. 41, 15, p. 6534-6543 10 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  10. Published

    Participatory energy scenario development as dramatic scripting: A structural narrative analysis

    Upham, P., Klapper, R. & Carney, S., 01.02.2016, In: Technological Forecasting and Social Change. 103, p. 47-56 10 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

Previous 1 2 3 4 5 6 Next

Recently viewed

Publications

  1. Pochonins A-F, new antiviral and antiparasitic resorcylic acid lactones from Pochonia chlamydosporia var. catenulata
  2. Marktvergesellschaftung
  3. Freiwurf Hamburg - Qualitative Evaluation eines inklusiven Sportprojekts
  4. "Wissenschaft, Forschung, Ausbildung, Fortbildung"
  5. Didaktische Impulse zum Lehren und Lernen mit und über Künstliche Intelligenz
  6. Marine Fisheries Law Enforcement Partnerships in Waters under National Jurisdiction
  7. Die Ökonomie des Klimawandels
  8. Personalmanagement im Tourismus
  9. "Do parties matter?" - ein Vergleich der Umweltperformanz niedersächsischer Landesregierungen
  10. Wissen und Kompetenzen von Lehrkräften
  11. Gefahren und Gefährdungen aus Sicht des Kinder- und Jugendschutzes
  12. Say on Pay, Fee Caps und Vergütungsbericht nach dem ARUG II
  13. Von KITA21 lernen. Gelingensbedingungen für die Implementation von Bildung für eine nachhaltige Entwicklung im Elementarbereich
  14. Death Valley ‘69, Nymphomania, Rat Trap, Baby Doll, Submit To Me Now, Simonland, Horoscope, Go to Hell, The Bogus Man (Einträge zu ausgestellten Filmen)
  15. Die gescheiterte Einführung der elektronischen Verordnung – Ableitung grundlegender Konzepte für die Analyse und Planung von Architekturen in IT-basierten Großprojekten
  16. Die Tätigkeit der International Law Commission im Jahre 2000
  17. Aufgabenkultur im Unterricht
  18. Root biology never sleeps
  19. Nicht-medikamentöse Massnahmen zur Reduktion chronischer Schmerzen bei alteren Menschen
  20. Migrationskindheit in der Bundesrepublik Deutschland. Kein Beitrag zur Ausländerpolitik.
  21. Education for Sustainable Consumption through Mindfulness Training
  22. And always wins the Country Exodus from the Cities, Love for the Countryside, Agricultural Work in German TV Film, but also with Goethe
  23. Potenziale digitaler Lernplattformen im Mathematikunterricht hinsichtlich der Förderung prozeduralen und konzeptuellen Wissens zur Bruchrechnung – ein möglicher Zugang zur fachdidaktischen Analyse am konkreten Beispiel
  24. REGIONALE VERSORGUNGSSTRUKTUR IM BEREICH DER SUCHTKRANKENHILFE. MODELL EINES GEMEINDENAHEN VERSORGUNGSSYSTEMS UND ERGEBNISSE AUS EINER EMPIRISCHEN UNTERSUCHUNG BEZOGEN AUF STADT UND LANDKREIS LUNEBURG
  25. O que é uma boa participação pública? Conceitos, desafios e guias para reflexão
  26. Diversity Reporting im Spannungsfeld zwischen Nachhaltigkeits- und Corporate Governance-Berichterstattung
  27. Erziehungs- und Bildungspartnerschaften
  28. 20 Jahre - 20 Fragen - 20 Persönlichkeiten
  29. Rezension von Gebauer, Michael: Unternehmensbewertung auf der Basis von Humankapital, Eul-Verlag, Lohmar 2005, 259 Seiten.
  30. Medienkultur: Vom Begriff zur Geschichte
  31. Postoperaismus – Immaterielle Arbeit und die Transformation der Gesellschaft
  32. German Part in: The International Guide to the Taxation of Sportsmen und Sportswomen
  33. Chancen des Konzepts der Bildung für nachhaltige Entwicklung für die Kooperation von Schule und außerschulischer (Umwelt)Bildung