Professorship for Business Management, in Particular Communication and Cultural Management

Organisational unit: Professoship

Organisation profile

The Chair of Business Administration, with emphasis on Communication and Cultural Management under the direction of Prof. Dr. Sigrid Bekmeier-Feuerhahn, deals with questions of strategic corporate communication, in particular with questions that move executives and present them with new challenges.

Main research areas

Our research focuses on communication management and ranges from communication in the process of change, corporate perception and reputation, and branding to questions of communication management in cultural institutions, which are currently gaining particular relevance in view of the current dynamics in the cultural landscape. The basis of our research is an interdisciplinary theory formation, which includes economic-, social communication- and behavioural scientific findings as well as interdisciplinary aspects of cultural studies.

In the field of teaching, the chair is involved in numerous teaching programmes and courses at Bachelor, Master and doctoral level at Leuphana University. In addition, it is involved in the transfer of research into practice through numerous theory-practice concepts.

Recently viewed

Publications

  1. Kindheit aus sozialwissenschaftlicher Perspektive
  2. Die Sicherheit der Weltgesellschaft
  3. Akademische Ausbildung von Fachkräften für das Personalmanagement
  4. Koalitionsbildungen im Rahmen der Corporate Governance als Anlass für weitere Reformen des unternehmerischen Überwachungssystems
  5. Schüler*innen mit sonderpädagogischem Förderbedarf in Schulleistungserhebungen
  6. Rezension zu: Helmut Bernt: Eine Berliner Künstlerkarriere im 18. Jahrhundert. Daniel Nikolaus Chodowiecki. Vom Kaufmannslehrling zum Medienstar. Graz 2013
  7. Book Review: Political Entrepreneurs: The Rise of Challenger Parties in Europe
  8. Varianten von Literatur im letzten Jahrzehnt des 20. Jahrhunderts
  9. Konsum-Botschaften. Was Forschende für die gesellschaftliche Gestaltung nachhaltigen Konsums empfehlen
  10. Der Einfluss von Valenz und Erregungsniveau von Emotionen auf die Griffkraft bei Fahrzeugführern
  11. Schulische Gesundheitsförderung und Prävention in Deutschland. Aktuelle Themen, Umsetzung und Herausforderungen
  12. Kein Vertrauensschutz für Betreiber großer Biogasanlagen?
  13. Innovative Wärmenetze, nachhaltige Wasserinfrastruktur und gemeinschaftliche Wohnprojekte: Politikempfehlungen
  14. Political culture and democracy
  15. Die vielfältige Bedeutung des Rohstoffs Ton für die Backsteinstadt Lüneburg
  16. Psychische Gesundheit von Schulkindern in Zeiten der Corona-Pandemie
  17. Aufgabenkultur im Unterricht
  18. Konsumentenbildung am Themenfeld "Spielen - Spielzeug"? Zur Begründung nachhaltiger Konsummuster als ein Ziel für Konsumentenbildung in der Grundschule
  19. Sozialerziehung im Sportunterricht