Professorship for Business Administration, esp. Accounting, Auditing & Corporate Governance

Organisational unit: Professoship

Organisation profile

The professorship for Accounting, Auditing & Corporate Governance works in the areas of financial accounting, external audit and corporate governance. The research activities involve the study of selected issues in regulation, in particular such topics as the economic impact of audit committees, integrated and CSR reporting, aspects of auditor independence and board diversity. The professorship also teaches in the Master’s and Bachelor’s programmes, including modules in the Business Administration Major as well as interdisciplinary modules in the complementary studies programme and integration modules.

Main research areas

A particular focus is on the preparation, monitoring and auditing of sustainability reports by listed companies on the European capital market. The research results have been published in the Journal of Accounting Literature, Journal of International Accounting, Auditing and Taxation, Qualitative Research in Accounting and Management, European Management Journal, Business Strategy and the Environment, Review of Managerial Science and Corporate Social Responsibility and Environmental Management, among others.

Research & Projects

  • Board Diversity and Corporate Social Responsibility: Empirical Evidence from a European Perspective
  • Board Diversity and Corporate Social Responsibility: Empirical Evidence from a European Perspective
  • Determinants and consequences of climate risk disclosure - Empirical evidence from Europe
  • Heterogeneity in Family Firm Finance and Accounting: The Role of Family Influence for Financial Decisions in Family Firms
  • Assessment of tax avoidance in association with CSR- and Country-by-Country-Reporting
  • Monitoring of Internal Corporate Governance Systems by Audit Committees, Internal Auditors and External Auditors
1 - 10 out of 11Page size: 10
Previous 1 2 Next

Recently viewed

Researchers

  1. Othar Kordsachia

Publications

  1. Modifikationen der freiwilligen Einlagensicherung in Deutschland
  2. Voraussetzungen eines Anspruchs auf Zahlung einer Pauschale i.S.v. § 288 Abs. 5 Satz 1 BGB
  3. Herausforderungen der Demokratie: Zukunftsprobleme und ihre Verarbeitung
  4. Außervertragliche Haftung der EG, Schaden
  5. Zu den Arten von Kollisionsnormen in der Lehre von der Statutenkollision
  6. Die globale Perspektive der Bildung für eine nachhaltige Entwicklung
  7. Bilderwelten - Weltbilder : intermediale Repräsentation fremder und eigener Nationen in ABC- und Bilderbüchern
  8. Der Regierungsentwurf zum KapMuG und die Hypertrophie des Sonderverfahrensrechts
  9. Atomfonds: Bad Bank ist Bad Deal
  10. Bestandssenkungspotential durch Einsatz moderner Verfahen der dynamischen Materialdisposition im Fertigungsbereich, dargestellt an einem praktischen Beispiel aus der Automobilindustrie
  11. Storytelling: Ein Ansatz zum Umgang mit Komplexität in der Nachhaltigkeitskommunikation?
  12. Risiken und Nebenwirkungen.
  13. Gamification und Crowdfunding im Innovationsmanagement
  14. Krieg im Namen Gottes? Die Rezeption der Lehre vom gerechten Krieg bei Johannes Calvin
  15. Individuation, Nachbarschaft und Protokoll - Spontane Routen-Emergenz in Meshnetzwerken
  16. Dieselprämie - Neuauflage eines Betrugs
  17. Nachhaltigkeit und Geschlechtergerechtigkeit
  18. New media as facilitators and tools of (popular) music education
  19. Klimaschutz und Betreiberwechsel
  20. Umweltrechnungswesen und Umweltindikatoren
  21. Das BMF und die Herstellungskosten
  22. Buchbesprechung Marc Amstutz, Globale Unternehmensgruppen, Tübingen (Mohr-Siebeck), 2017
  23. Innovationsmanagement und Innovationsstrategien in Kleinen und Mittleren Unternehmen
  24. Perspectives for Germany's Energy Policy
  25. Viitorul oamenilor şi al naturii în sudul Transilvaniei - Az emberek és a természet jövője Dél-Erdélyben
  26. Die Weiterbildung zum "Zertifikat Waldpädagogik" in Sachsen-Anhalt 2007 - 2008
  27. Streikrecht als Grundrechtsverwirklichung
  28. Rezensionen: Identifikationskrise? Zum Engagement in betrieblichen Führungspositionen
  29. Schwärme. Zootechnologien
  30. Leitwerte als Basis für Markenwerte: Ein Markenidentitätsmodell für Kulturorginsationen
  31. Herausforderungen und Potentiale bei online geführten Gruppendiskussionen