Institute of Philosophy and Art History

Organisational unit: Institute

Organisation profile

The institute consists of two departments: philosophy and art history.

Main research areas

Since the winter semester 2016/17, the Faculty of Humanities and Social Sciences has established a DFG Research Training Group, "Cultures of Critique. Forms, Media, Effects", in which the IPK is significantly involved (speaker: Prof. Dr. Beate Söntgen).

The Institute is also represented at the Leuphana Institute of Advanced Studies for Culture and Society (co-director: Prof. Dr. Susanne Leeb) and is significantly involved in the Center for Critical Studies (speaker: Dr. Ben Trott).

With the Lichtenberg Professorship (Prof. Dr. Lynn Rother), funded by the Volkswagen Foundation, Leuphana University has the first permanent full professorship dedicated entirely to questions of provenance research, looted art, and restitution.

The Kunstraum, which is connected to the Institute of Philosophy and Art History, offers a close practical connection to contemporary art and its actors.

Most downloaded publications

Recently viewed

Activities

  1. Vorstellung der Doktorarbeit bei Buchholzer "Verdieck Stiftung"
  2. Comparative Class Actions / Global Litigation Conference - 2019
  3. Praktiken des Umgangs mit Unsicherheit in kreativen Prozessen
  4. Auf der Suche nach dem sozialen Imaginären der "Nachhaltigkeit"
  5. Sustainability Solutions Initiative - From Knowledge to Action
  6. Jahrestagung der Gesellschaft für Medizinische Ausbildung (GMA)
  7. Oxford Handbook of Process Philosophy and Organization Studies
  8. Detecting Driver’s Emotions: Measurement Applications in the Car
  9. Beanspruchungsmessung mit dem Kategorien-Unterteilungsverfahren
  10. Schmalenbach Journal of Business Research (SBuR) (Fachzeitschrift)
  11. Führen in der Digitalen Welt – Digital Leadership im Homeoffice
  12. 17. Tagung der Fachgruppe Sozialpsychologie der DGPs - FGSP 2019
  13. Establishing real-life laboratories: a transdisciplinary approach.
  14. Produkte regional vermarkten - Netzwerke zur Stärkung der Region
  15. Digitale Maßnahmen in den bestehenden Marketing-Mix integrieren.
  16. 7th International Conference on Higher Education Marketing 2012
  17. Freedom Rising: Human Empowerment and the Quest for Emancipation
  18. Freedom Rising: Human Empowerment and the Quest for Emancipation
  19. Freedom Rising: Human Empowerment and the Quest for Emancipation
  20. Freedom Rising: Human Empowerment and the Quest for Emancipation
  21. Freedom Rising: Human Empowerment and the Quest for Emancipation
  22. 18. Internationale Konferenz Wirtschaftsinformatik 2023 - WI 2023
  23. 26th International Conference on Business Informatics - CBI 2024

Publications

  1. China’s role in mitigating poverty and inequality in Africa
  2. Ecosystem services as a boundary object for sustainability
  3. Inklusive Basiskompetenzen in den Fachdidaktiken entwickeln
  4. Maschinelles Lernen als bildungspolitischer Kontrollverlust
  5. Eine verlorene Generation – Die Jugend in Europa ohne Arbeit
  6. Erfassung des Selbstkonzepts von Kindern im Grundschulalter
  7. Promoting pro-environmental behavior through citizen science?
  8. Multilevel knowledge management for municipal climate action
  9. Nachhaltigkeit im (neuen) Deutschen Corporate Governance Kodex
  10. Naturwissenschaftlichen Unterricht inklusiv gestalten (Nawi-In)
  11. Belastungserleben von Lehrkräften durch schulische Inklusion
  12. Wahnehmung und Anpassungsverhalten der Landwirte an Greening
  13. Caroline Struchholz: Geflüchtete im deutschen Hochschulsystem
  14. Lebensstil und Rationalität als Erklärung des Museumsbesuchs
  15. Buch 11. Justizielle Zusammenarbeit in der Europäischen Union
  16. Relating the philosophy and practice of ecological economics
  17. Guidance for assessing interregional ecosystem service flows
  18. Math-Bridge: Adaptive Plattform für Mathematische Brückenkurse
  19. Die Zusammenarbeit zwischen Aufsichtsrat und Abschlussprüfer
  20. Recognition and approach responses toward threatening objects
  21. Wahrnehmung und Anpassungsverhalten der Landwirte an Greening
  22. Gender-Mainstreaming-Aspekte im Rahmen von Anrechnungsverfahren
  23. Improving the end-of-life management of solar panels in Germany
  24. Importance of actors and agency in sustainability transitions