- //
- Start
- //
- Activities
- //
- Becoming an elementary school teacher in...
- //
Becoming an elementary school teacher in Hamburg
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research
Event
SPIRAL: School-teacher Professionalisation: Intercultural Resources and Languages
08.12.17 → 08.12.17
Hamburg, GermanyEvent: Conference
- Empirical education research
Research areas
Related by researcher
Inklusion im Sachunterricht. Empirische und theoretische Befunde für die Gestaltung eines zukunftsfähigen Sachunterrichts
Kater-Wettstädt, L. (Speaker), Bürgener, L. (Speaker), Sellin, K. (Speaker), Brauns, S. (Speaker) & Meschede, N. (Oral presentation)
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research
Videobasierte Professionalisierung von Lehramtsstudierenden für einen inklusiven naturwissenschaftlichen Unterricht
Sellin, K. (Speaker) & Brauns, S. (Speaker)
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research
Bildung für nachhaltige Entwicklung - eine erfolgversprechende Perspektive auf einen inklusiven Sachunterricht
Kater-Wettstädt, L. (Speaker), Sellin, K. (Speaker) & Bürgener, L. (Speaker)
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research
Video-based Professional Development For (Early) Science Teacher Students
Sellin, K. (Speaker) & Egger, D. (Speaker)
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research
BNE inklusiv - Fachtreffen zur Entwicklung eines Positionspapiers - 2019
Kater-Wettstädt, L. (Speaker) & Sellin, K. (Speaker)
Activity: Participating in or organising an academic or articstic event › External workshops, courses, seminars › Transfer
Gelingensbedinungen inklusiven naturwissenschaftlichen Unterrichts in der Primar- und Sekundarstufe I: Erfahrungen, Potenziale und Herausforderungen im Umgang mit unterschiedlichen Lernvoraussetzungen
Sellin, K. (Speaker) & Barth, M. (Speaker)
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research
Philosophy with Children in pre-service teacher education - A reconstructive study of teacher training students' experiences with philosophizing with children in inclusive settings
Sellin, K. (Speaker) & Michalik, K. (Coauthor)
Activity: Talk or presentation › talk or presentation in privat or public events › Research
Philosophieren mit Kindern in der Lehrerbildung: Eine rekonstruktive Studie zu Erfahrungen von Lehramtsstudierenden mit dem Philosophieren mit Kindern im inklusiven Sachunterricht
Sellin, K. (Speaker) & Michalik, K. (Coauthor)
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research
Universal Design for Learning als Zugang zum Verstehen von Barrieren
Sellin, K. (Speaker), Schütt, M.-L. (Speaker), Bobeth-Neumann, W. (Coauthor), Bormuth, H. (Coauthor), Körber, A. (Coauthor), Michalik, K. (Speaker), Paseka, A. (Coauthor) & Ricken, G. (Coauthor)
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research
Überzeugungen (beliefs) von Lehrkräften zum Philosophieren mit Kindern im inklusiven Sachunterricht: Chancen, Herausforderungen und Perspektiven für die Professionalisierung von Lehrkräften
Sellin, K. (Speaker) & Michalik, K. (Coauthor)
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research