- //
- Start
- //
- Activities
- //
- Becoming an elementary school teacher in...
- //
Becoming an elementary school teacher in Hamburg
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research
Event
SPIRAL: School-teacher Professionalisation: Intercultural Resources and Languages
08.12.17 → 08.12.17
Hamburg, GermanyEvent: Conference
- Empirical education research
Research areas
Related by researcher
Inklusion im Sachunterricht. Empirische und theoretische Befunde für die Gestaltung eines zukunftsfähigen Sachunterrichts
Lydia Kater-Wettstädt (Speaker), Lina Bürgener (Speaker), Katja Sellin (Speaker), Sarah Brauns (Speaker) & Nicola Meschede (Oral presentation)
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research
Videobasierte Professionalisierung von Lehramtsstudierenden für einen inklusiven naturwissenschaftlichen Unterricht
Katja Sellin (Speaker) & Sarah Brauns (Speaker)
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research
Bildung für nachhaltige Entwicklung - eine erfolgversprechende Perspektive auf einen inklusiven Sachunterricht
Lydia Kater-Wettstädt (Speaker), Katja Sellin (Speaker) & Lina Bürgener (Speaker)
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research
Video-based Professional Development For (Early) Science Teacher Students
Katja Sellin (Speaker) & Daniela Egger (Speaker)
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research
BNE inklusiv - Fachtreffen zur Entwicklung eines Positionspapiers - 2019
Lydia Kater-Wettstädt (Speaker) & Katja Sellin (Speaker)
Activity: Participating in or organising an academic or articstic event › External workshops, courses, seminars › Transfer
Gelingensbedinungen inklusiven naturwissenschaftlichen Unterrichts in der Primar- und Sekundarstufe I: Erfahrungen, Potenziale und Herausforderungen im Umgang mit unterschiedlichen Lernvoraussetzungen
Katja Sellin (Speaker) & Matthias Barth (Speaker)
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research
Philosophy with Children in pre-service teacher education - A reconstructive study of teacher training students' experiences with philosophizing with children in inclusive settings
Katja Sellin (Speaker) & Kerstin Michalik (Coauthor)
Activity: Talk or presentation › talk or presentation in privat or public events › Research
Philosophieren mit Kindern in der Lehrerbildung: Eine rekonstruktive Studie zu Erfahrungen von Lehramtsstudierenden mit dem Philosophieren mit Kindern im inklusiven Sachunterricht
Katja Sellin (Speaker) & Kerstin Michalik (Coauthor)
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research
Universal Design for Learning als Zugang zum Verstehen von Barrieren
Katja Sellin (Speaker), Marie-Luise Schütt (Speaker), Wiebke Bobeth-Neumann (Coauthor), Heike Bormuth (Coauthor), Andreas Körber (Coauthor), Kerstin Michalik (Speaker), Angelika Paseka (Coauthor) & Gabi Ricken (Coauthor)
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research
Überzeugungen (beliefs) von Lehrkräften zum Philosophieren mit Kindern im inklusiven Sachunterricht: Chancen, Herausforderungen und Perspektiven für die Professionalisierung von Lehrkräften
Katja Sellin (Speaker) & Kerstin Michalik (Coauthor)
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research