International scaling of sustainability continuing professional development for in-service teachers

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeTransferbegutachtet

Authors

Continuing professional development (CPD) offers a strong opportunity to transform schools quickly enough to support today’s students in developing the capacity to address urgently needed sustainability solutions. While there have been some efforts in these directions, so far attempts have not been made to demonstrate whether these approaches to sustainability CPD can be scaled up internationally to the level necessary to meet the need to integrate sustainability across subjects and grade levels. Through this multi-national collaboration, we shared a model and implemented it across three very different contexts. The results of this two year project are reported and the important contextual factors for the competence development of teachers are identified. The model utilized here demonstrated success despite significant barriers at each implementation site. We identify three universal features that will create transformative sustainability CPDs: 1) Sufficient contact hours 2) Solutions not problems and 3) Competencies not content.
OriginalspracheEnglisch
Aufsatznummere2243
ZeitschriftInterdisziplinary Journal of Environmental and Science Education
Jahrgang17
Ausgabenummer3
Anzahl der Seiten13
ISSN2633-6537
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 27.05.2021

Bibliographische Notiz

Publisher Copyright:
© 2021 by Author/s and Licensed by Veritas Publications Ltd., UK.

Dokumente

DOI

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Zur Effizienz von Lernprozessen
  2. Why do German physicians reject managed care?
  3. Sustainable Entrepreneurship
  4. Sachtexte
  5. Bearbeitung mathematischer Problemlöseaufgaben unterstützt durch papier- und videobasierte Lösungsbeispiele
  6. Die Prinzipien des Umweltgesetzbuchs
  7. Ein Referenz-Datenmodell für Online-Fragebögen im World Wide Web (WWW)
  8. Unternehmer trifft Mitarbeiter
  9. Explore, engage, empower
  10. Kosten-Nutzen-Analyse
  11. Action training for charismatic leadership
  12. Hartwig, Mela
  13. Zwischen Klugheits- und Moralgebot
  14. Burkina Faso - A history of power, protest, and revolution
  15. Faktizitäten
  16. Thema: Wissen im Recht
  17. Fördern durch Fordern
  18. Imagekonstruktion fremder Räume
  19. Funktions-, anreiz- und aufwandsorientierte Vergütung des Aufsichtsrats und Prüfungsausschusses.
  20. Promovieren als handlungsorientiertes Projekt
  21. The Aging of the Unions in West Germany, 1980-2006
  22. Personalstrategien in kleinen und mittleren Unternehmen
  23. Xenotransplantation: Prävention des xenogenen Infektionsrisikos
  24. Umwelt- und Sozialstandards für ein nachhaltiges Beschaffungsmanagement
  25. Newspapers and the circulation of academic knowledge
  26. "Beide Künstler sind begeistert für ein und dasselbe hohe Ziel." - Karl May und Sascha Schneider
  27. Investigations on thermal fatigue of aluminum- and magnesium-alloy based composites
  28. Nena - Hier steht die Zeit noch still
  29. People incorrectly correcting other people: The pragmatics of (re-)corrections and their negotiation in a Facebook group
  30. Degrees in economic psychology
  31. Production of Mg-Mg2Si Composites
  32. Gender mainstreaming and participative planning for sustainable land management
  33. Successful climate protection via rapid coal phaseout in Germany and North Rhine-Westphalia
  34. Zwischen Weltveränderung und Innerlichkeit
  35. Das Unbewusste in der Erziehung
  36. Greenpeace's Digital Transformation
  37. The Impact of the United Kingdom Withdrawal from the European Union on Space Law and Activities
  38. (Dis) integrated valuation