Unreine Bilder: Zur medialen (Selbst-)Inszenierung von school shootern

Publikation: Bücher und AnthologienMonografienForschung

Authors

Wie lässt sich das Bild eines Massakers an das befriedete Bild einer Kleinstadtschule anschließen? Jenseits soziologischer und psychologischer Argumentationen stellt der School Shooter in medienwissenschaftlicher Perspektive ein Montageproblem dar. André Grzeszyk entwickelt das Phänomen Amok als Frage zeitgenössischer Sichtbar- keitsverhältnisse und Bildökonomien. In historischer Perspektive zeigt er auf, wie sich ein Schüler in einen School Shooter verwandelt und welche entscheidende Rolle me- diale Formen der (Selbst-)Inszenierung in diesem Prozess spielen. Das Buch bietet profunde Einblicke in ein hochkomplexes Phänomen an der Grenze zwischen Fiktion und Realität.
OriginalspracheDeutsch
ErscheinungsortBielefeld
Verlagtranscript Verlag
Anzahl der Seiten432
ISBN (Print)978-3-8376-1980-5
ISBN (elektronisch)978-3-8394-1980-9
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 01.08.2012

Publikationsreihe

NameKultur- und Medientheorie
Verlagtransript Verlag

Bibliographische Notiz

Zugl.: Erlangen-Nürnberg, Univ., Diss., 2012 u.d.T.: Grzeszyk, André: If I could nuke the world I would - zur medialen (Selbst-)Inszenierung von school shootern

DOI

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Das Prinzip des Integrativen Gendering und Diversity - Ausgangspunkt und Entwicklungspfade
  2. “I think they are irresponsible”: Teaching Sustainability with (Counter)Narratives in the EFL Classroom
  3. Leben mit Bildern, Leben in Bildern
  4. Detection of up to 65% of precancerous lesions of the human colon and rectum by mutation analysis of APC, K-Ras, B-Raf and CTNNB1.
  5. Response to Turnhout et al.’s rethinking biodiversity: From goods and services to “living with”
  6. Seeing polycentrically
  7. On the effects of redistribution on growth and entrepreneurial risk-taking
  8. “First come, first served" or “the more, the merrier"?
  9. Concentration of ciprofloxacin in Brazilian hospital effluent and preliminary risk assessment
  10. The outcome of coaching and training for self-employment. A statistical evaluation of outside assistance support programs for unemployed business founders in Germany
  11. Nutzungskonflikte zwischen Freizeitnutzern
  12. Affective States and Risky Driving Behavior of Novice and Young Drivers
  13. Understanding relational values in cultural landscapes in Romania and Germany
  14. Multiple components of plant diversity loss determine herbivore phylogenetic diversity in a subtropical forest experiment
  15. Identifikation der Erfolgsrelevanz sozialer Themen
  16. Open participation network and school health programs - Review of the BLK experiment OPUS (1997-2000) for health promotion
  17. Die neue Datenschutzverbandsklage
  18. E-textile technology
  19. Das Driving Emotion Wheel
  20. Plant functional traits explain species abundance patterns and strategies shifts among saplings and adult trees in Araucaria forests
  21. Interdisziplinär und international
  22. A longitudinal study of teachers' occupational well-being
  23. Transdisciplinarity and Protected Areas
  24. The Rise and Fall of Electricity Distribution Cooperatives in Germany
  25. XXD11
  26. Mental health – backbone of the soul