Transferring sustainability solutions across contexts through city-university partnerships

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Authors

The urgency of climate change and other sustainability challenges makes transferring and scaling solutions between cities a necessity. However, solutions are deeply contextual. To accelerate solution efforts, there is a need to understand how context shapes the development of solutions. Universities are well positioned to work with cities on transferring solutions from and to other cities. This paper analyses five case studies of city-university partnerships in three countries on transferring solutions. Our analysis suggests that understanding the interest, the action on sustainability, and the individual and collective sustainability competences on the part of the city administration and the university can help facilitate the transfer of sustainability solutions across contexts. We conclude that the nature of the city-university partnership is essential to solution transfer and that new and existing networks can be used to accelerate progress on the 2030 United Nations Sustainable Development Goals.

OriginalspracheEnglisch
Aufsatznummer2966
ZeitschriftSustainability
Jahrgang10
Ausgabenummer9
Anzahl der Seiten17
ISSN2071-1050
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 09.2018

Dokumente

DOI

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. `Macht ist kein Samthandschuh der Gewalt`- Macht als Grundbegriff einer kritischen Handlungswissenschaft?
  2. Research-based coaching of academic staff as means to improve Engineering Education
  3. Bildung, Pluralität und Demokratie
  4. Detecting Hidden Friendship in Online Social Networks
  5. Klassentestheft Teil 1 (10 Ex.) - 2. Schuljahr
  6. Coral Stone Mosques in Coastal East Africa
  7. Computerspiele mit und ohne Gewalt
  8. Die Sintflut
  9. Chantal Mouffe – Gezähmte Radikale oder überschätzte Reformerin? Stefan Wallascheks ZPTh-Artikel in der Diskussion
  10. Works councils
  11. Das Wissen, von dem deutsche Hochschulen nicht wissen, dass sie es wissen
  12. The German Manufacturing Sector is a Granular Economy
  13. Bundesrat: Zustimmung zum E-Government-Gesetz
  14. Bindung von Führungsnachwuchskräften an Organisationen durch Fairness in der Personalentwicklung
  15. Proceedings of the Conference "Protection of the Environment and the Climate"
  16. Das label und die macht
  17. „Perspektiven wechseln“ – Tagen unter Pandemiebedingungen
  18. Die Bemessung des Hinterbliebenengeldes gemäß § 844 Abs. 3 BGB
  19. Inklusion und Umgang mit Heterogenität in der beruflichen Bildung
  20. Trickkisten: Heinz von Foerster und der Zauber der Kybernetik
  21. Communities of ground-living spiders in deciduous forests
  22. The impact of chief executive officer narcissism on environmental, social, and governance reporting
  23. Editorial
  24. Mathilde Hennig (Hg.). 2013. Die Ellipse. Neue Perspektiven auf ein altes Phänomen
  25. Der Strommarkt in Europa zwischen Liberalisierung und Klimaschutz
  26. Die Thematisierung von »Kindern« in der Kinder- und Jugendhilfe
  27. Hermann Bahr.
  28. Lockvogel für Umsteiger
  29. Kooperatives Umweltmanagement
  30. Fachdidaktik
  31. Wege der Anti-Dialektik
  32. L'internationalisme, la république universelle de l'enfance et l'univers de la littérature d'enfance
  33. Kulturelle Diversität in den Künsten zwischen Tradition und Zeitgenossenschaft
  34. Bundesregierung
  35. What do physicians dislike about managed care?
  36. Verzweigte Lernumgebungen und Tests mit EFS Survey 8
  37. Supply Chain Information in Environmental Management Accounting
  38. Hochschulen zwischen Vergleichbarkeit und Unvergleichbarkeit
  39. Der Einstieg ins Studium als Gemeinschaftsaufgabe: Das Leuphana Semester