The romanian grassland database (RGD): Historical background, current status and future perspectives

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Authors

  • Kiril Vassilev
  • Eszter Ruprecht
  • Valeriu Alexiu
  • Thomas Becker
  • Monica Beldean
  • Claudia Bita-Nicolae
  • Anna Mária Csergo
  • Iliana Dzhovanova
  • Eva Filipova
  • József Pál Frink
  • Dan Gafta
  • Mariya Georgieva
  • Markus S. Germany
  • Irina Goia
  • Media Gumus
  • Stephan M. Hennekens
  • Monika Janišová
  • Ilona Knollová
  • Viktoriya Koleva
  • Sofia Kostadinova
  • Nevena Kuzmanovic
  • Constantin Mardari
  • Thomas Michl
  • Monica Angela Neblea
  • Roxana Ion Nicoara
  • Pavel Novák
  • Kinga Öllerer
  • Marilena Onete
  • Salza Palpurina
  • Inge Paulini
  • Hristo Pedashenko
  • Mihai Puşcaş
  • Anamaria Roman
  • Jozef Šibík
  • Culita Sîrbu
  • Daniela Ileana Stancu
  • Laura M.E. Sutcliffe
  • Anna Szabó
  • Cezar Valentin Tomescu
  • Evelin Totev
  • Borislav Tsvetanov
  • Pavel Dan Turtureanu
  • Plamena Vassileva
  • Nikolay Velev
  • Jürgen Dengler

This report describes the Romanian Grassland Database (RGD), registered under EU-RO-008 in the Global Index of Vegetation-Plot Databases (GIVD). This collaborative initiative aims to collect all available vegetationplot data (relevés) of grasslands and other open habitats from the territory of Romania to provide them for science, nationally and internationally, e.g. via the European Vegetation Archive (EVA) and the global database "sPlot". The database mainly contains vegetation-plots from not only wet, mesic, dry, saline, alpine and rocky grasslands, but also other vegetation types like heathlands, mires, ruderal, segetal, aquatic and cryptogamdominated vegetation. Currently, 21,685 relevés have mainly been digitised from literature sources (90%), while the remainder comes from individual unpublished sources (10%). We report on the background and history of the RGD, explain its "Data Property and Governance Rules" under which data are contributed and retrieved, and outline how the RGD can contribute to research in the fields of vegetation ecology, macroecology and conservation.

OriginalspracheEnglisch
ZeitschriftPhytocoenologia
Jahrgang48
Ausgabenummer1
Seiten (von - bis)91-100
Anzahl der Seiten10
ISSN0340-269X
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 01.03.2018

DOI

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Retterkinder
  2. Inter- und transdisziplinäre Lehrforschung
  3. Hold Back The River
  4. Systematisch zur (E-) Learning Excellence
  5. Cradle to Cradle im Holzfertigbau
  6. Reporting über Forschung und Entwicklung (F&E) im (Konzern-)Abschluss und -Lagebericht
  7. Regional Institutional Design
  8. Internet-Supported Sustainability Reporting
  9. Changeability of pre-service teachers’ beliefs about multilingualism
  10. Citizen financial participation schemes as part of New Public Governance
  11. Normalisierungen
  12. Geteilte Sorge
  13. Populäre Mediengewalt
  14. Measurement and modelling of NH3 emissions from field-applied biogas residues in North German energy crop rotations
  15. Opening up and closing down citizen participation in the development of a sustainable neighborhood energy system
  16. Unternehmerische Nachhaltigkeitsinnovationen durch nachhaltiges Unternehmertum
  17. Geld und Zeit verstehen
  18. The intention to quit apprenticeships and the role of secondary jobs
  19. Kann Unternehmertum nachhaltig sein?
  20. Decreasing Organizational Size
  21. Edgar Calels "Skulpturale Erdarbeit" Umkreisen, Überfliegen und sich Danebenlegen
  22. World in Transition: Sustainability Perspectives for Higher Education
  23. Innovative approaches for teacher professional development
  24. cis-tris-σ homobenzenes from cis-benzenetrioxide
  25. Die Bewertung des Informationssystems einer Unternehmung
  26. Gemeindefinanzreform und Freie Berufe
  27. Kontextualisierungshinweise
  28. Neighbourhood diversity mitigates drought impacts on tree growth
  29. Environmental Cost Accounting
  30. Effekte testbasierter Rechenschaftslegung auf die datenbasierte Schul- und Unterrichtsentwicklung