The Role of Sustainable Entrepreneurship in Sustainability Transitions: A Conceptual Synthesis against the Background of the Multi-Level Perspective

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Authors

This paper conceptually synthesizes prior studies on sustainable entrepreneurship against the background of the multi-level perspective. It thereby relates separate streams of literature on sustainable entrepreneurship, sustainability transformations and ecopreneurship, which have previously not been systematically connected and synthesized, to the multi-level perspective. The paper furthermore provides suggestions on how the multi-level perspective can be advanced based on the inspirations of these previously only sparsely-connected streams of literature. Finally, implications for entrepreneurs, academia and politics are presented: means to increase the contribution of sustainable entrepreneurship to sustainability transitions are suggested, and the importance of growth and degrowth is discussed in the context of sustainable entrepreneurship
OriginalspracheEnglisch
ZeitschriftAdministrative Sciences
Jahrgang5
Ausgabenummer4
Seiten (von - bis)286-300
Anzahl der Seiten15
ISSN2076-3387
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 12.2015
Extern publiziertJa

Bibliographische Notiz

Publisher Copyright:
© 2015 by the author; licensee MDPI, Basel, Switzerland.

DOI

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Einführung in den Sammelband – „Studentische Forschung im Praxissemester“
  2. Was also ist gleichzeitig?
  3. A survey of commercial cattle farmers in semi-arid rangelands in Namibia on risk, sustainability and management
  4. Germany and Scotland
  5. Unsichtbare Schutzgeister im Kampf gegen den Lebensmittelverderb
  6. Stadt-Land-Disparitäten in der Energiewende
  7. Job maintenance through supported employment PLUS
  8. Permanent Night Work in Germany
  9. Kompetenzmessung in der Bildung für nachhaltige Entwicklung.
  10. Mittig ist nur das Mittel
  11. Auf Ungerechtigkeit antworten
  12. Perfektionismus und Pathologien der Selbstverwirklichung
  13. Einleitung – theoretische Positionierung und Ausblick auf die Beiträge
  14. Implementierung von Aspekten Forschenden Lernens in den Chemieunterricht der Sekundarstufe II
  15. Bildung für die Zukunft
  16. Measuring Effective Democracy
  17. Aufgaben und Aufgabenkulturen
  18. It was twenty years ago today ...
  19. Relict species research
  20. Climate change, conservation and management: an assessment of the peer-reviewed scientific journal literature
  21. Vom Sinn des Erzählens für das Schreibenlernen
  22. Die ‚Arisierung’ jüdischen Grundbesitzes in Bremen
  23. Politicized Transnationalism: The Visegrád Countries in the Refugee Crisis
  24. Intersektionen von Rassismus und Klassismus im Schulsystem
  25. Leuphana Lernwerkstatt Lüneburg – multifunktionelle Ausrichtung eines inklusiven naturwissenschaftlichen Lehr-Lern-Raums
  26. The nexus between top managers’ human capital and firm productivity
  27. Restoration ecology meets carabidology: effects of floodplain restitution on ground beetles (Coleoptera, Carabidae)
  28. Wie Österreich die Chancen der Energiewende nutzen kann
  29. The Ordering of the Christian Mind: Karl Barth and Theological Rationality: Martin Westerholm. New York, NY: Oxford University Press, ISBN 9780198753124, 240 p. January 2016
  30. Im Mittelpunkt steht Ada. Zur Einleitung in diesen Band
  31. Preisbildung auf Informationsmärkten am Beispiel kommerzieller Datenbanken
  32. „Hör mal genau hin: .“ – Wie verstehen und erklären angehende Lehrer/innen das silbeninitiale ?