The Role of Sustainable Entrepreneurship in Sustainability Transitions: A Conceptual Synthesis against the Background of the Multi-Level Perspective

Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

Authors

This paper conceptually synthesizes prior studies on sustainable entrepreneurship against the background of the multi-level perspective. It thereby relates separate streams of literature on sustainable entrepreneurship, sustainability transformations and ecopreneurship, which have previously not been systematically connected and synthesized, to the multi-level perspective. The paper furthermore provides suggestions on how the multi-level perspective can be advanced based on the inspirations of these previously only sparsely-connected streams of literature. Finally, implications for entrepreneurs, academia and politics are presented: means to increase the contribution of sustainable entrepreneurship to sustainability transitions are suggested, and the importance of growth and degrowth is discussed in the context of sustainable entrepreneurship
Original languageEnglish
JournalAdministrative Sciences
Volume5
Issue number4
Pages (from-to)286-300
Number of pages15
ISSN2076-3387
DOIs
Publication statusPublished - 12.2015
Externally publishedYes

Bibliographical note

Publisher Copyright:
© 2015 by the author; licensee MDPI, Basel, Switzerland.

DOI

Recently viewed

Publications

  1. Anke Wegner / Ǐnci Dirim (Hrsg.). Mehrsprachigkeit und Bildungsgerechtigkeit
  2. Bildung für eine nachhaltige Entwicklung in der vorschulischen Bildung
  3. Differentielle Bedingungen für kreative versus effiziente Teamleistung
  4. Understanding Similarities and Differences of Digital Health Platforms
  5. Comedy in Serie : medienwissenschaftliche Perspektiven auf ein TV-Format
  6. Rechtliche und institutionelle Rahmenbedingungen der Schulsozialarbeit
  7. Verfahren zur Bestimmung der Neigung zur Verockerung und System hierfür
  8. VERFAHREN ZUR BESTIMMUNG DER NEIGUNG ZUR VEROCKERUNG UND SYSTEM HIERFÜR
  9. Begleitung von Lehrenden bei der Implementierung von Forschendem Lernen
  10. Contextualizing the relationship between self-commitment and performance
  11. Wissenschaftliches Schreiben im Zeitalter von KI gemeinsam verantworten
  12. Rainer Mühlhoff: Immersive Macht. Affekttheorie nach Spinoza und Foucault
  13. Externe Rotation, Begrenzung von Prüfung und Beratung sowie Joint Audits
  14. Bildung für nachhaltige Entwicklung in der schulischen Praxis verankern
  15. A framework for business model development in technology-driven start-ups
  16. Traditional and modern ageism as predictors of workplace discrimination
  17. «Mein Kompetenzprofil» - Stärken erkennen und Selbstlernprozesse anstoßen
  18. Property, personality rights and data protection with regard to biobanks
  19. Career Decision Making, Stability and Actualization of Career Intentions
  20. Somewhere over the Rainbow: Sexual Orientation Discrimination in Germany
  21. Exports and Profitability -First Evidence for German Manufacturing Firms
  22. Jugendhilfe-Ombudsstellen aus wohlfahrtsstaatssoziologischer Perspektive
  23. Portraits von Underdogs. Bd. I: Lebenswelt und Biografie von Jungarbeitern
  24. Identifying Global Challenges for Future Tourism and Tourism Management
  25. Ductility and fracture behavior of cold spray additive manufactured zinc
  26. Mobile technologies, from telecommunication to media, ed. by Gerard Goggin ...
  27. Contexts and pragmatic strategies of COVID-19 related cartoons in Nigeria
  28. Bill Yousman: Prime Time Prisons on U.S. TV. Representation on Incarceration
  29. Point, line, surface as plane. From notational iconicity to diagrammatology
  30. A two-step approach for the prediction of mood levels based on diary data
  31. Berufliche Bildung für nachhaltige Entwicklung in der Kommunalverwaltung
  32. Zur Internalisierung von Lebenslangem Lernen an europäischen Hochschulen.
  33. Lernprozesse in der Berufsausbildung Nachhaltigkeitsorientiert gestalten
  34. Zum Verhältnis von Emotionalität und Rationalität in der Sozialpädagogik
  35. Monitoring the Monitor? Selective Responses to Human Rights Transgressions
  36. An analytical approach to evaluating monotonic functions of fuzzy numbers
  37. Chemieunterricht in Bewegung – Forschendes Lernen am Thema „Chromatographie“
  38. IN DER UMWELT ABBAUBARE CHINOLON-ANTIBIOTIKA MIT HEMIAMINAL-STRUKTUREINHEIT
  39. Ökonomischer Ansatz und die Theorie des Self-Command bei Thomas Schelling