The Relationship Between Theory and Practice in Vocational Education: De-Sign Elements from the Perspective of Teachers

Publikation: Beiträge in SammelwerkenAufsätze in KonferenzbändenForschung

Authors

This article is dedicated to the relationship between theory and practice in social pedagogical vocational training courses and discusses this against the background of the discourse on professionalisation. The article is based on a research project that investigates the question of the design of the theory-practice relationship in vocational education and training. The first interim results of an interview study with teachers in Germany are presented and discussed. In this context, an insight into the understanding of a theory-practice link from a curricular point of view as well as from the perspective of teachers in vocational education is given, which should provide a starting point for international discussion. For a comprehensive understanding of the German system of socio-pedagogical vocational training courses and the corresponding design of theory-practice links, it will also be presented in comparison to international systems. Methods: The interview study can be classified as qualitative social research and was evaluated with the help of qualitative content analysis according to Kuckartz.
OriginalspracheEnglisch
TitelTrends in vocational education and training research, Vol. V. Proceedings of the European Conference on Educational Research (ECER), Vocational Education and Training Network (VETNET)
HerausgeberChristof Nägele, Natasha Kersh, Barbara E. Stalder
Anzahl der Seiten9
ErscheinungsortBremen
VerlagVETNET
Erscheinungsdatum08.08.2022
Seiten25 - 33
ISBN (Print)9798844516740
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 08.08.2022
VeranstaltungEuropean Conference on Educational Research - ECER 2022 - Yerevan State University, Yerevan, Armenien
Dauer: 23.08.202225.08.2022
https://eera-ecer.de/ecer-2022-yerevan/

DOI

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Effect of rotational speed and double-sided welding in friction stir–welded dissimilar joints of aluminum alloy and steel
  2. Entstehung und Dynamiken von Konflikten bei Jugendlichen in unterschiedlichen Kontexten
  3. Was erklärt hohe Arbeitseinkommen Selbständiger
  4. Einleitung: Grundlagentexte zur Journalistik
  5. Schrifterwerbskonzepte zwischen Sprachwissenschaft und Pädagogik
  6. Archäologie des Sachunterrichts
  7. Die Bildwelt in Walter Benjamins Kafka-Lektüre
  8. §12 SPS und TBT
  9. Asia Pacific Perspectives on Accounting for Sustainability: An Introduction
  10. How to promote spider diversity of heathlands
  11. Stock price reactions to the climate activism by Fridays for Future: The roles of public attention and environmental performance
  12. Nachhaltigkeits- und CSR-Berichterstattung als Beitrag zur Unternehmensreputation
  13. Die zweite Haager Konferenz und das Recht der friedlichen Streitbeilegung
  14. Dieter Henrich and contemporary philosophy: the return to subjectivity
  15. Strategische Entscheidungen im Kunstsponsoring
  16. Die Finanzierung von Biomasse-Nahwärme-Genossenschaften
  17. Das Lernen mit Neuen Medien als Ansatz zur Vermittlung von Gestaltungskompetenz
  18. Beschäftigungstrends Niedersachsen 2006
  19. Gesellschaftliche Raumverhältnisse
  20. Edible wild fruit trees and shrubs and their socioeconomic significance in central ethiopia
  21. Biodiversität erfolgreich managen
  22. Prometheus meets Meta-Image
  23. The Role of the Accountants in Corporate Sustainability Accounting. An Analysis from a Promotor Perspective
  24. Die windige Internationale : Rassismus und Kämpfe der Migration
  25. Leistungsorientierte Vergütung in Nonprofit-Organisationen?
  26. Das Trauma anderer betrachten - Zehn Jahre 9/11 im Bild.
  27. Kann Malen (überhaupt) eine Kulturtechnik sein?
  28. ‚Begeisterung verbindet uns alle!’
  29. Content literacy
  30. La destinée cybernétique de l'occident