Signs, traces and integration of the sustainability concept in higher agricultural education in Germany

Publikation: Beiträge in SammelwerkenAufsätze in SammelwerkenLehre

Standard

Signs, traces and integration of the sustainability concept in higher agricultural education in Germany. / Adomßent, Maik.
Integrating Concepts of Sustainability into Education for Agriculture and Rural Development. Hrsg. / W. van de Bor; P. Holen; A. Wals; W. Leal Filho. Frankfurt am Main [u.a.]: Peter Lang Verlag, 2000. S. 173-184 (Environmental education, communication and sustainability; Band 6).

Publikation: Beiträge in SammelwerkenAufsätze in SammelwerkenLehre

Harvard

Adomßent, M 2000, Signs, traces and integration of the sustainability concept in higher agricultural education in Germany. in WVD Bor, P Holen, A Wals & W Leal Filho (Hrsg.), Integrating Concepts of Sustainability into Education for Agriculture and Rural Development. Environmental education, communication and sustainability, Bd. 6, Peter Lang Verlag, Frankfurt am Main [u.a.], S. 173-184.

APA

Adomßent, M. (2000). Signs, traces and integration of the sustainability concept in higher agricultural education in Germany. In W. V. D. Bor, P. Holen, A. Wals, & W. Leal Filho (Hrsg.), Integrating Concepts of Sustainability into Education for Agriculture and Rural Development (S. 173-184). (Environmental education, communication and sustainability; Band 6). Peter Lang Verlag.

Vancouver

Adomßent M. Signs, traces and integration of the sustainability concept in higher agricultural education in Germany. in Bor WVD, Holen P, Wals A, Leal Filho W, Hrsg., Integrating Concepts of Sustainability into Education for Agriculture and Rural Development. Frankfurt am Main [u.a.]: Peter Lang Verlag. 2000. S. 173-184. (Environmental education, communication and sustainability).

Bibtex

@inbook{b7b805df133e45699cbb6ff2d1b497ab,
title = "Signs, traces and integration of the sustainability concept in higher agricultural education in Germany",
keywords = "Sustainability sciences, Communication",
author = "Maik Adom{\ss}ent",
note = "{"}European Workshop on the Concept of Sustainability in Higher Agricultural Education Curricula{"}",
year = "2000",
language = "English",
isbn = "978-3-631-36425-3",
series = "Environmental education, communication and sustainability",
publisher = "Peter Lang Verlag",
pages = "173--184",
editor = "Bor, {W. van de} and P. Holen and Wals, {A. } and {Leal Filho}, W.",
booktitle = "Integrating Concepts of Sustainability into Education for Agriculture and Rural Development",
address = "Germany",

}

RIS

TY - CHAP

T1 - Signs, traces and integration of the sustainability concept in higher agricultural education in Germany

AU - Adomßent, Maik

N1 - "European Workshop on the Concept of Sustainability in Higher Agricultural Education Curricula"

PY - 2000

Y1 - 2000

KW - Sustainability sciences, Communication

UR - https://www.peterlang.com/view/product/37057?tab=toc

M3 - Contributions to collected editions/anthologies

SN - 978-3-631-36425-3

SN - 3-631-36425-3

T3 - Environmental education, communication and sustainability

SP - 173

EP - 184

BT - Integrating Concepts of Sustainability into Education for Agriculture and Rural Development

A2 - Bor, W. van de

A2 - Holen, P.

A2 - Wals, A.

A2 - Leal Filho, W.

PB - Peter Lang Verlag

CY - Frankfurt am Main [u.a.]

ER -

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Die Lebewesen und ihre Medien
  2. Karl May und die Literaturwissenschaft: ein Thema für Außenseiter?
  3. Die Schokoladenseite des Tourismus
  4. Das Staatsverständnis von Nicos Poulantzas
  5. Welche Planung braucht eine nachhaltige Entwicklung ? - Ein Blick zurück nach vorn
  6. Ferntourismus wohin?
  7. Vergütungsformen und Bestandteile
  8. Genderintegrierte Hochschuldidaktik
  9. Das Leuphana College und seine Bildungsidee
  10. Communicating Sustainable Consumption
  11. Business Model Experimentation for Circularity: Driving sustainability in a large international clothing retailer
  12. Von Jesus Christus reden im Religionsunterricht
  13. Konzeption und Praxis des Nachhaltigkeitscontrollings: Ansatzpunkte in großen deutschen Unternehmen
  14. Produktion und Gebrauch
  15. Sprachliche Ausdrucksfähigkeit in Mathematik – eine Ratingskala zur Messung der schriftsprachlichen Kompetenzen von Dritt- und Viertklässlern
  16. Standardisierungsprozesse am Beispiel unterschiedlicher Akteure der Kinder- und Jugendhilfe
  17. Hochschulbilung in Zeiten der Bolognareform
  18. Declining willingness to fight for one’s country
  19. Predicting the impacts of human population growth on forest mammals in the highlands of southwestern Ethiopia
  20. Sustainability communication in tourism – A literature review
  21. Lernumgebung und Aufgabenkultur im Unterricht
  22. Vom Bösen sprechen
  23. „Digitale Währungen, insbesondere Libra“
  24. Affective Dilemmas
  25. Rezension von Sieder, Reinhard: Patchworks - Das Familienleben getrennter Eltern und ihrer Kinder. - Stuttgart: Klett-Cotta, 2008
  26. Green and Sustainable Chemistry Teacher Education
  27. Die universale Sprache der vewaltungstechnischen Abstraktion.
  28. Individuelle Erlebensprävention durch positive Emotionalität und Motivation
  29. Market driven power plant investment perspectives in Europe
  30. A Matter of Psychological Safety
  31. Gesundheitsbewusstsein und Inanspruchnahme von Krebsvorsorgeuntersuchungen bei Männern