Prerequisites and the Success of Transformative Entrepreneurship Education

Publikation: Beiträge in SammelwerkenKapitel

Authors

With entrepreneurship education receiving growing attention in research and practice the question arises what exactly entrepreneurship education’s impact is and should be. There is a lack of discussion on what (different kinds of) entrepreneurship education should aim to achieve, and how entrepreneurship education’s success can be captured. In this chapter, we raise the question: What is relevant for generating which kind of entrepreneurial activity? We call for a stronger competence orientation, underline the importance of an entrepreneurship education ecosystem, and carve out the need for future research in these fields.
OriginalspracheEnglisch
TitelTransforming Entrepreneurship Education : Interdisciplinary Insights on Innovative Methods and Formats
HerausgeberJantje Halberstadt, Antonieta Alcorta de Bronstein, Jean Greyling, Shaun Bissett
Anzahl der Seiten21
ErscheinungsortCham
VerlagSpringer Schweiz
Erscheinungsdatum2023
Seiten197-217
ISBN (Print)978-3-031-11577-6, 978-3-031-11580-6
ISBN (elektronisch)978-3-031-11578-3
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 2023

Bibliographische Notiz

Publisher Copyright:
© The Editor(s) (if applicable) and The Author(s) 2023. This book is an open access publication.

DOI

Zuletzt angesehen

Aktivitäten

  1. 80. Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung - AEPF 2015
  2. Killing Boredom: On the Expansion and Contraction of Time in Strategic Change
  3. 74. Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung - AEPF 2010
  4. MECS Workshop "Cultural Analytics, Information Aesthetics, and Distant Readings"
  5. 29th International Workshop on Computational Mechanics of Materials - IWCMM29
  6. Veränderte Karriereverläufe – Implikationen für Individuen und Organisationen
  7. Why do extreme work hours persist? Temporal uncoupling as a new way of seeing
  8. The Irish English discourse marker sure at the semantics/pragmatics interface
  9. UNESCO Conference: Road Map Towards a Flood Resilient Urban Environment - 2009
  10. 26. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft - DGfE 2018
  11. 14th International Conference on Chemistry and the Environment - EuCheMS 2013
  12. The Predictive Power of Social Media Sentiment for Short-Term Stock Movements
  13. Von Mäusen und Anderen. Assistive Medien und die Zugänglichkeit des Computers
  14. Curb Cuts and Computer. A Media-Archeological Perspective on Digital lnclusion
  15. Gesellschaft für Chemische Technik und Biotechologie e.V. (Externe Organisation)
  16. “Staging New Realities: Piscator’s Theater of Montage in the Wake of World War I”.
  17. Schreibkompetenzen im Studium durch den Einsatz von digitalen Medien fördern
  18. Incivility and knowledge hiding: A diary study on the role of state exhaustion
  19. Forschendes Lernen im integrativen naturwissenschaftlichen Unterricht - Teil 2

Publikationen

  1. Controller und Nachhaltigkeit im Kontext neuer Berichterstattungspflichten
  2. Global Consciousness Predicts Behavioral Responses to the COVID-19 Pandemic
  3. Setting the agenda for climate assemblies. Trade-offs and guiding principles
  4. Facultative Mixity and the European Union’s Trade and Investment Agreements
  5. Die Weiterbildung zum "Zertifikat Waldpädagogik" in Sachsen-Anhalt 2007 - 2008
  6. Does it Pay to Be Eco-Efficient in the European Electricity Supply Industry?
  7. Recht und Finanzierung von Erneuerbaren Energien: Bürgerbeteiligungsmodelle
  8. 20 years of performance measurement in sustainable supply chain management
  9. Geschichten und Geschichte, Isebel als literarische und historische Gestalt
  10. Dücker, Uwe von (Hg.): Straßenkids, neu lernen in der Freiburger "StrassenSchule"
  11. Issuers’ credit risk and pricing of warrants in the recent financial crisis
  12. Determinants of the export behaviour of German business services companies
  13. Do claim factors predict health care utilization after transport accidents?
  14. Der Seiteneinstieg – Neue Lehrkräfte bei der Eignungsabklärung unterstützen
  15. Vertrag über die Europäische Union (EUV) : Artikel 27c [Antrag und Information]
  16. Vertrag über die Europäische Union (EUV) : Artikel 27e [Antrag und Genehmigung]
  17. Do environmental preferences in wealthy nations persist in times of crisis?
  18. Emotionale Zustände des Fahrers und die Auswirkungen auf das Fahrverhalten
  19. Optimized neural networks for modeling of loudspeaker directivity diagrams
  20. THE SOVIET CRACKDOWN ON LITHUANIAN PARTISAN MOVEMENTS (1946–1956) – A GENOCIDE?
  21. Social and economic value in emerging decentralized energy business models
  22. Thomas Hoffmann: TERRA. Globale Herausforderungen1: Die Zukunft, die wir wollen.
  23. The coronavirus pandemic as an analogy for future sustainability challenges
  24. Über die notwendige Unmöglichkeit einer allgemeinen Erziehungswissenschaft