Philosophical Bases for Self-determination in Criminal Law

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenÜbersichtsarbeitenForschung

Authors

Criminal law operates under the assumption that persons have the capacity for free, voluntary choice. However, since the concept of free will and self-determination may be understood in a variety of ways, it must be made the subject of philosophical scrutiny if it is to provide a solid foundation for law. This paper will present two major philosophical concepts of self-determination and evaluate their utility for criminal law. The conclusion delineates the possibilities and limitations of these concepts when applied in particular to the field of criminal law.
OriginalspracheEnglisch
ZeitschriftArchiv für Rechts- und Sozialphilosophie
Jahrgang104
Ausgabenummer3
Seiten (von - bis)421-432
Anzahl der Seiten12
ISSN0001-2343
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 07.2018
Extern publiziertJa

DOI

Zuletzt angesehen

Forschende

  1. Patrick Horst

Publikationen

  1. EMPLOYMENT SECURITY AND LABOR-MARKET BEHAVIOR - BUECHTEMANN,CF
  2. Of Urban Wastelands and Commodified (Post-)Pastoral Retreats
  3. Stärkung der Qualität der Abschlussprüfung durch die externe Rotationspflicht?
  4. Gründungslehrstühle an Universitäten
  5. (Be-)gründungen und Figurprobleme
  6. Blockierter Wandel?
  7. Studying gay and straight males' implict gender attitudes to understand previously found gender differences in implicit in-group bias
  8. Naturalisierung und Verortung als Dispositive moderner Kindheit
  9. „Unbegleitete Minderjährige Flüchtlinge“ in Europa
  10. Aktienoptionsprogramme im handelsrechtlichen Jahresabschluss
  11. Hörbücher und das simultane Lesen und Hören im Deutschunterricht
  12. Werden
  13. Free Labour, Social Media, Management
  14. Zielhierarchie
  15. The Pragmatics of Irish English
  16. PUMA's Environmental Profit and Loss Statement
  17. Antonio Negri. Une philosophie de la subversion
  18. Conservation management of eastern Australian farmland birds in relation to landscape gradients
  19. Zum Stand der Waldpädagogik in forstlichen Einrichtungen Deutschlands
  20. Einleitung
  21. Laborgespräch: Aus dem Tagebuch eines Selbstaufzeichners
  22. Repressive Entsublimierung im Wandel
  23. Lernen von älteren oder Lernen durch jüngere Geschwister?
  24. Impact of prescribed burning on a heathland inhabiting spider community
  25. Kinder erklären das Textschreiben
  26. Filmgeschichte
  27. Nachhaltiger Unterricht und nachhaltige Schulentwicklung durch BBS futur 2.0
  28. „Etwas Begehrenswertes“
  29. Proflexion und Diffraktion:
  30. Lernfähigkeit und Geschlecht
  31. Effects of elevated CO2, elevated O3 and potassium deficiency on Norway spruce [picea abies (L.) Karst.]: seasonal changes in photosynthesis and non-structural carbohydrate content