Modellierung von kompetenzen im bereich der bildung: Eine psychologische perspektive
Publikation: Beiträge in Zeitschriften › Andere (Vorworte. Editoral u.ä.) › Forschung
Authors
This special issue comprises six articles from the DFG priority program "Competence Models for Assessing Individual Learning Outcomes and Evaluating Educational Processes". The articles examine aspects of the competence domains "teacher competences", "language/reading" and "cross-curricular competences". The special issue closes with a critical commentary. © Hogrefe Verlag Göttingen 2012.
Titel in Übersetzung | Competence modeling in educational contexts: A psychological perspective |
---|---|
Originalsprache | Deutsch |
Zeitschrift | Psychologische Rundschau |
Jahrgang | 63 |
Ausgabenummer | 1 |
Seiten (von - bis) | 1-2 |
Anzahl der Seiten | 2 |
ISSN | 0033-3042 |
DOIs | |
Publikationsstatus | Erschienen - 2012 |
Extern publiziert | Ja |
- Competence, Competence modeling, DFG priority program
- Psychologie