Integrating Sustainability into Learning in Chemistry

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenAndere (Vorworte. Editoral u.ä.)Forschung

Authors

  • Jane E. Wissinger
  • Aurelia Visa
  • Bipul B. Saha
  • Stephen A. Matlin
  • Peter G. Mahaffy
  • Klaus Kümmerer
  • Sarah Cornell

Earth Day 2021, with the theme of "Restore Our Earth", along with Chemists Celebrate Earth Week 2021 from ACS with the theme "Reducing Our Footprint with Chemistry", provides a rich opportunity to reflect on the extent to which we integrate sustainability into chemistry education. Chemistry plays a central interdisciplinary role among all the sciences. It provides the essential key to understanding chemical processes and products operating within and among physical, biological, ecological, and engineered systems with far-reaching impacts on the health and well-being of people and our planet. Capitalizing on this pivotal role requires interchanges of knowledge among all these disciplines as well as the social sciences, humanities, and the arts, so that we can tease out the specific knowledge relevant to sustainability in the chemistry curriculum. This editorial highlights how the interdisciplinary work of integrating sustainability into chemistry education can be guided by systems thinking, and by the United Nations Sustainable Development Goals and Planetary Boundaries frameworks. Such systematic approaches can energize educators and learners to situate chemistry within a broader landscape of knowledge and thus tap chemistry's potential to enhance sustainability.

OriginalspracheEnglisch
ZeitschriftJournal of Chemical Education
Jahrgang98
Ausgabenummer4
Seiten (von - bis)1061-1063
Anzahl der Seiten3
ISSN0021-9584
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 13.04.2021

DOI

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. The Role Of The Amu Darya Dams And Reservoirs In Future Water Supply In The Amu Darya Basin
  2. Lebensweltorientierung und lebensweltorientierte Lernaufgaben
  3. Die 'eigentliche Aufgabe' des Künstlers
  4. Personalmanagement in Klein- und Mittelbetrieben
  5. The recombinant bifunctional protein αCD133–GPVI promotes repair of the infarcted myocardium in mice
  6. Ein kleiner Ausblick: Forschungskorridore zum "fachdidaktischen Code" der Lebenswelt- und/oder Situationsorientierung
  7. Magnesium recycling system prepared by permanent mould- and high pressure die casting
  8. Der "fachdidaktische Code" der Lebenswelt- und/oder (?) Situationsorientierung in der fachdidaktischen Diskussion der sozialwissenschaftlichen Unterrichtsfächer sowie des Lernfeldkonzepts
  9. Migration und Integration im Bürgerbewusstsein von Schülerinnen und Schülern
  10. Transdisziplinarität in der Nachhaltigkeitsforschung
  11. What makes a high-quality exporter?
  12. Inspektion der Stahlbetonteile einer Seeschleuse
  13. Entwicklung und Erprobung des Fernstudienganges "Kommunaler Umweltschutz" (FKU).
  14. Betriebliches Umweltmanagement
  15. Institutional ownership, environmental, social, and governance performance and disclosure
  16. On the problematics between Eastern Germany and Western Germany
  17. Der Einfluss der Zweitsprache auf den Fremdensprachenerwerb am Beispiel des Russischen bei weißrussischen Deutschlernenden
  18. Neue Gespräche - Alte Konflikte
  19. Genetic responsibility in Germany and Israel
  20. David im November
  21. The Place of the Symbolic
  22. Social support as a moderator of the relationship between work stressors and psychological dysfunctioning