Identification, quantification and distribution of PAC-metabolites, heterocyclic PAC and substituted PAC in groundwater samples of tar-contaminated sites from Germany

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Authors

Four tar-contaminated sites in Germany (Lunen, Castrop Rauxel, Stuttgart and Wulknitz) were investigated and 42 polycyclic aromatic compounds (PAC) were detected in significant concentration ranges including polycyclic aromatic hydrocarbons (PAH), substituted PAC, heterocyclic PAC containing nitrogen, sulphur and oxygen as well as their metabolites. A similar composition and pattern of PAH heterocyclic PAC and metabolites were found in corresponding groundwater samples. Identification and quantification were performed using liquid-liquid extraction and analyses with gas chromatography - electron impact - mass spectrometry. Detailed investigation (in Castrop Rauxel, Germany) showed that the distribution of non-polar compounds can only be detected close to the source of contamination, whereas the distribution of more polar compounds and degradation products is more widespread downstream of an aquifer.
OriginalspracheEnglisch
ZeitschriftPolycyclic Aromatic Compounds
Jahrgang28
Ausgabenummer4-5
Seiten (von - bis)320-338
Anzahl der Seiten19
ISSN1040-6638
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 08.2008

DOI

Zuletzt angesehen

Aktivitäten

  1. Entwicklungsteam Mathematik - Einblick in die Arbeit einer Community of Practice zur Weiterentwicklung von Lehrkräfteprofessionalität im mathematischen Problemlösen
  2. Schriftsprachliche Fähigkeiten Ein- und Mehrsprachiger am Ende der Sekundarstufe: Zur Rolle der wahrgenommenen Verwertbarkeit von Mehrsprachigkeit auf dem Arbeitsmarkt
  3. Das Inverted Classroom Model im Kontext kompetenzorientierter Hochschullehre - Peer Learning und Cognitive Mapping in der Weiterentwicklung der Vorlesung Zahlentheorie
  4. Die Wirkung eines Lehrertrainings auf die Rückmeldepraxis im Unterricht. Die vermittelnde Funktion von Rückmeldewissen und die moderierende Rolle von Selbstwirksamkeit
  5. Is it better to be a big fish in a little pond or a small fish in the ocean? Zum Selbstkonzept von Schüler*innen mit Förderbedarf Lernen in Regel- und Förderschulklassen.
  6. How do pre-service teachers analyze classroom lessons? Different patterns of written analysis and effects of direct instructional or problem-oriented learning environments.
  7. Towards a fully-automated adaptive e-learning environment: A predictive model for difficulty generating factors in gap-filling activities that target English tense-aspect-mood
  8. Effekte einer online- und videobasierten Intervention auf die professionelle Wahrnehmung von Klassenführung und die Selbstwirksamkeitserwartungen von Lehramtsstudierenden
  9. Effekte einer online- und videobasierten Intervention auf die professionelle Wahrnehmung von Klassenführung und die Selbstwirksamkeitserwartungen von Lehramtsstudierenden.
  10. Competency-oriented written feedback in every-day mathematics teaching: How to report on students’ solutions of modelling tasks and how to assess the quality of these reports