Entrance fees as a subjective barrier to visiting museums

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Authors

In a 1995 representative survey, 1,080 Germans were asked by standardized questionnaire to assess the subjective significance of 23 motives and barriers to visiting art museums, history museums and technology museums on a scale from 1 (very unimportant motive/barrier) to 5 (very important motive/barrier). An analysis of the results of the survey revealed entrance fees to be the only significant subjective barrier. In contrast to recent price elasticity studies of cultural demand, this study uses a micro-level approach - comparing individual socioeconomic and geographic characteristics with individual and subjective assessments of museum entrance fees as a barrier. The results of an ordered-probit analysis suggest income to be the only significant individual characteristic which can explain this subjective assessment. However, using correspondence analysis, several other individual characteristics such as education and professional status also appear to have a relative impact on the subjective assessment of entrance fees. © 1998 Kluwer Academic Publishers.
OriginalspracheEnglisch
ZeitschriftJournal of Cultural Economics
Jahrgang22
Ausgabenummer1
Seiten (von - bis)1-13
Anzahl der Seiten13
ISSN0885-2545
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 1998

DOI

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Einfachheit im (kinder)literaturtheoretischen Diskurs
  2. Che cos'è la nuda vita? Alcune riflessioni a partire da Auschwitz
  3. Adaptation of career goals to self and opportunities in early adolescence
  4. Über die notwendige Trendwende in der Energieversorgung
  5. Institutionelle Friedenssicherung
  6. Kiew, Kyiv oder Kyjiw? Positionierung durch Begriffsverwendung in der schweizerischen, bundesdeutschen und österreichischen Berichterstattung zum Ukrainekrieg
  7. Competitive Markets, Corporate Firms, and New Governance
  8. Nature Writing. Zur Brauchbarkeit eines neuen Gattungsbegriffs für das Verständnis von Sebalds Prosa am Beispiel des Essays Die Alpen im Meer
  9. Experimente in der Politikwissenschaft
  10. Jugendliche mit Persönlichkeitsstörungen in der Jugendhilfe
  11. "Lasst den Philipp doch mal zappeln - wie kann Schule mit aufmerksamkeitsgestörten Kindern umgehen?"
  12. Understanding the first-offer conundrum: How buyer offers impact sale price and impasse risk in 26 million eBay negotiations
  13. Geschäftsführung ohne Auftrag (§ 677)
  14. Von der Herrschaft der Technik zum Parlament der Dinge
  15. Conserving the World's Finest Grassland Amidst Ambitious National Development
  16. Too much R & D
  17. Geschlecht und Ethnizität in audiovisuellen Medien
  18. Im Spannungsfeld zwischen Erziehung und Strafe
  19. Was heißt Bildung im 18. Jahrhundert?
  20. A new Parazuphium Jeannel, 1942 species (Coleoptera, Carabidae) from the Zagros Mountains in Iran
  21. Juristisches Gutachten über die Förderung der Vorbereitung zur Wiederverwendung von Elektro-Altgeräten im Sinne der zweiten Stufe der Abfallhierarchie
  22. Wo bleiben die Kinder im Kinderschutz?
  23. Szenario „Ein Arbeitstag“
  24. Wege der Anti-Dialektik
  25. Sprachliche Diversität und Themenentfaltungsmuster in Schülertexten am Beispiel von Beschreibe-Aufgaben im Fachunterricht
  26. The Politics of Party Funding
  27. Stratigraphische Begriffe für das Quartär des Periglazialraums in Deutschland
  28. State-Building and the European Union's Fight against Corruption in the Southern Caucasus
  29. Fabbriche del sapere, industrie della creatività
  30. Lernwerkstatt "Mensch" – von den Fragen der SchülerInnen ausgehen
  31. Die "Kinderszenen" von Robert Schumann: ein Ego-Dokument?
  32. Künstlerische Versuche, "das ungenaue Gefühl so genau wie möglich festzuhalten". Zur erzählerischen Visualität Peter Stamms
  33. Neuerungen durch das Abschlussprüfungsreformgesetz (AReG).
  34. Die Gefangenschaft des Frei-Denkers
  35. Results from the U.S. Embassy School Election Project 2012
  36. Regelspiele im inklusiven Sportunterricht - Eine reflektierte Fallbeschreibung förderlicher Strukturen für den Förderschwerpunkt geistige Entwicklung - Praxisbeispiel