Effective teaching & riding: exploring balance and motion

Publikation: Bücher und AnthologienMonografienForschung

Authors

Riding instructors have two main roles: motion mediator and educator. Most equestrian education books focus soley on the technical aspects of training the horse or the rider. "Effective Teaching and Riding" takes into account the individuality of each horse and rider while integrating the unique facets of riding in a new, practical approach to teaching riding and to riding itself. Meyners has developed a series of simple, easy movements to relax the rider's body and improve communication between horse and rider. Meyners also teaches concrete exercises to use on and off the horse to increase the effectiveness of both riders and instructors.
OriginalspracheEnglisch
VerlagGoals Unlimited Press
Anzahl der Seiten212
ISBN (Print)097483730X, 9780974837307
PublikationsstatusErschienen - 2004

Bibliographische Notiz

Includes bibliographical references (p. 188-191) and index

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Ora et labora (et lege)
  2. Ready for take off
  3. Portfolio optimization in zonal energy markets
  4. Nachhaltiges Unternehmertum
  5. Metaphern mehrsprachiger Schüler*innen zu abstrakten Phänomenen
  6. Correction to
  7. Wer fraß die Geburtstagstorte?
  8. In Rechenkonferenzen über Rechenwege sprechen
  9. Phone Wars under Mobile Connectivity
  10. Migration in der Adoleszenz – strukturelle und intergenerationale Herausforderungen
  11. Forschungsbericht 2007
  12. Wenn der Golfstrom das Drehbuch schreibt
  13. Stakeholder Value Matrix
  14. Die Computerspielnutzung Heranwachsender aus Elternsicht unter dem Blickwinkel der Habitustheorie
  15. Expatriate management
  16. Idioms
  17. Kulturinformatik
  18. Port State Control of Civilian Search and Rescue Vessels before the European Court of Justice
  19. A Note on Dual Internal Labor Markets and Wages of Temporary Workers
  20. Incidence of late-life depression
  21. Im Gespräch bleiben
  22. The roles of the sharing economy in promoting sustainability communication and practices in China
  23. Institutionalisierte Institutionskritik
  24. Nuclear power is not competitive
  25. Das Konzept von Lesekompetenz in der DESI-Studie
  26. Aufmerksamkeit in optischen Flußfeldern
  27. Workshops als Möglichkeit zur Partizipation an der Weiterentwicklung von Studiengängen
  28. Sattelfest beim Sattelfest?
  29. Vorhersage des Studienabbruchs in naturwissenschaftlich-technischen Studiengängen
  30. Kunstpädagogik als Praxisform von Kunst?
  31. Metaphorik des unbeschreiblichen Gefühls in christlichen Kontexten heute
  32. Kinetics and mechanism of the oxidation of dimethylsulfoxide (DMSO) and methanesulfinate (MSI-) by OH radicals in aqueous medium
  33. Merkmale guter Förderkonzepte für Adolescent Struggling Readers
  34. "Taking the pulse" of doctors and nurses to reduce pharmaceutical residues in the water cycle
  35. Ein unwetter in Jerusalem
  36. To tweet or not to tweet - das Kommunikationstool Twitter im Fremdsprachenunterricht
  37. The role of landscape texture in conservation biogeography: a case study on birds in south-eastern Australia