Do motivational regulation strategies contribute to university students' academic success?

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Authors

Based on the framework of self-regulated learning, we conducted a cross-sectional and a longitudinal study with university undergraduates (N1 = 249; N2 = 210) to examine the associations of using different motivational regulation strategies and two important aspects of academic success: academic performance and dropout intention. According to the Motivational Regulation Model of Schwinger and Stiensmeier-Pelster (2012), we assumed that motivational regulation strategies will positively predict academic performance and negatively predict dropout intention via increased academic effort. Results of both studies largely supported our assumptions. Furthermore, the overall score of motivational regulation strategies and most specific strategies significantly predicted both examined aspects of academic success after controlling for high school GPA as their major traditional predictor. Thus, our findings replicate and extend previous research on the relevance of motivational regulation strategies in the context of higher education, by highlighting their significant contributions to improving academic performance and reducing dropout intention.

OriginalspracheEnglisch
Aufsatznummer101912
ZeitschriftLearning and Individual Differences
Jahrgang82
Anzahl der Seiten11
ISSN1041-6080
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 01.08.2020
Extern publiziertJa

Bibliographische Notiz

The preparation of this paper was partially supported by grants LE 645/14-1 and LE 645/15-1 from the German Research Foundation (DFG) in the research group “Academic Learning and Study Success in the Entry Phase of Science and Technology Study Programs” (ALSTER; FOR 2242).

DOI

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Responses to "art, Society/Text
  2. Der Innovations-Inkubator Lüneburg
  3. Safeguarding Children’s Rights in Residential Child Care
  4. Der Weg des Goldes
  5. Die gleichberechtigten Anderen und die erweiterte Denkungsart
  6. Die Mapping-Technik als Hilfe in einem Mathematikunterricht mit anspruchsvollen Leseanforderungen
  7. Modellieren im Unterricht mit der "Tanken"-Aufgabe
  8. Der implizite Übersetzer in der Kinderliteratur: Ein Beitrag zur Theorie des kinderliterarischen Übersetzens.
  9. Climate affects neighbour-induced changes in leaf chemical defences and tree diversity–herbivory relationships
  10. Production of aluminum AA7075/6060 compounds by die casting and hot extrusion
  11. E-Mental-Health – am Beispiel von internetbasierten Gesundheitsinterventionen
  12. Montage braucht Erfahrung
  13. Collins, Randall, Dynamik der Gewalt. Eine mikrosoziologische Theorie
  14. Intentionelle Modifizierung des Lipidprofils des initialen oralen Biofilms durch Mundspülung mit Leinöl
  15. Corrosion and creep resistance of Thixomolded® magnesium alloys
  16. Review: Maris Köpcke, A Short History of Legal Validity and Invalidity – Foundations of Private and Public Law, Cambridge 2019, Zeitschrift
  17. Stratigraphie und Befunde
  18. The significance of different health institutions and their respective contributions of active pharmaceutical ingredients to wastewater
  19. PluraL - Qualifizierung Lehramtsstudierender für multilinguale und diverse Lernumgebungen in einer postmigrantischen Gesellschaft
  20. Unternehmensstrategien zwischen Emergenz und Planung : Untersuchung zur Theorie und Praxis am Beispiel der Tabakbranche
  21. Rivalität, Konflikt und Freiheit
  22. Plastilin und Kreisel, Pinsel und Projektor
  23. Organizational Idiocultures in Residential Group Care
  24. Sustainability Competencies in Higher Education