Challenges in Education A Deweyan Assessment of AI Technologies in the Classroom

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Authors

  • Ande Eitner

Artificial intelligence is profoundly transforming the world in various spheres and already finding its way into educational institutions. This essay aims to examine whether the Deweyan ideal of education can be achieved through such digital means. By analyzing how both the aims and means of education, as defined by Dewey, can be understood in the context of learning with artificial intelligence, the inherent differences of both educational approaches are brought out. It becomes apparent that important concepts that characterize successful education for Dewey, such as intrinsic inquiry, experience-based schooling, and thinking as the method for learning, do not go hand in hand with intelligent teaching systems.

OriginalspracheEnglisch
ZeitschriftEducation and Culture
Jahrgang38
Ausgabenummer1
Seiten (von - bis)26-38
Anzahl der Seiten13
ISSN1085-4908
PublikationsstatusErschienen - 2022

Bibliographische Notiz

Publisher Copyright:
© 2022, Purdue University Press. All rights reserved.

Links

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Safeguards, financing, and employment in Chinese infrastructure projects in Africa
  2. Rollstuhlbasketball vermitteln und Talente in der Schule spielend finden (RoBaTaS)
  3. Einfluss kontrollierten Brennens auf die Nährstoffdynamik von Sand- und Moorheiden
  4. Callcenter-Design - arbeitswissenschaftliche Planung und Gestaltung von Callcentern
  5. Scale in environmental governance: moving from concepts and cases to consolidation
  6. Heidis Girls und Popstars-Mädchen: inszenierte Lebensträume und harte (Körper-)Arbeit
  7. Notwendige Maßnahmen zur Integration von Gender-Aspekten in gestufte Studiengänge
  8. 70. Tagung der Kommission Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF)
  9. Contrastivity and comparability: Pragmatic variation across pluricentric varieties
  10. The role of learners’ memory in app-based language instruction: the case of Duolingo.
  11. Robust Control as a Mathematical Paradigm for Innovative Engineering Applications
  12. Ausdauerndes Skilanglaufen - gemeinsam in profiliertem Gelände Skitouren bewältigen
  13. Nutzung von Nachhaltigkeitsmanagement-Software in kleinen und mittleren Unternehmen
  14. Berücksichtigung von Ökosystemleistungen in privatwirtschaftlichen Entscheidungen
  15. Energiewende als Gemeinschaftswerk? Stand und Perspektiven zur Einbindung der Jugend
  16. Habitat preferences of the Levant Green Lizard, Lacerta media israelica (Peters, 1964)
  17. Nationale Nachhaltigkeitsstrategien - "blinde Flecken" aus und für Genderperspektiven
  18. Different complex word problems require different combinations of cognitive skills
  19. Raf De Bont: Stations in the Field. A History of Place-Based Animal Research, 1870–1930
  20. Managing and accounting for corporate biodiversity contributions mapping the field
  21. Bilanzrechtsmodernisierung: Wandel von einer „offenen“ zu einer „stillen“ Bilanzpolitik
  22. Die Maschine auf der Couch. Oder: Was ist schon 'künstlich' an Künstlicher Intelligenz?
  23. Trace Metal Dynamics in Floodplain Soils of the River Elbe: A Review (vol 38, pg 1349)
  24. Vertrag über die Europäische Union (EUV) : Artikel 26 [Generalsekretär; Hoher Vertreter]
  25. Experimentation of a LiBr–H2O absorption process for long-term solar thermal storage
  26. Der Nationalsozialismus und die Shoah in der deutschsprachigen Gegenwartsliteratur
  27. Emotional states of drivers and the impact on driving behaviour - a simulator study
  28. Atmungsdetektion und Analyse mithilfe von UWB-Sensorik im Bereich häuslicher Pflege
  29. Materials Banking and Resource Repletion, Role of Buildings, and Materials Passports
  30. Border plants: globalisation as shown to us by the women living at its leading edge