Calibration of a simple method for determining ammonia volatilization in the field - Comparative measurements in Henan Province, China

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Authors

  • A. Pacholski
  • Gui-Xin Cai
  • Rolf Nieder
  • Julia Richter
  • X.-H. Fan
  • Z. Zhu
  • Marco Roelcke
The determination of ammonia volatilization with sufficient spatial and temporal resolution requires a simple and versatile in situ measurement technique, particularly in developing countries. Therefore, a simple chamber method for determining ammonia (NH3) volatilization in the field (Dräger-Tube Method; DTM) was calibrated by comparison with simultaneous measurements with a micrometeorological Integrated Horizontal Flux (IHF) method. Five field experiments were conducted following urea fertilization on summer maize and winter wheat plots (1998-1999) at Fengqiu Experimental Station, Central China. The simplicity of the chamber method allowed for measurements to be carried out by trained farmers. The measurements with both methods yielded very similar patterns of NH3 fluxes and similar differences between fertilization treatments. Cumulative NH3 losses determined by the IHF method ranged from 14.6 to 47.9% and from 0.6 to 17.9% of urea-N applied for surface broadcast and incorporated fertilization, respectively. As expected, cumulated NH3 losses were underestimated by the DTM as compared to the IHF by about one order of magnitude. A calibration equation was calculated by multiple linear regression which included NH3 flux data as well as temperature and wind speed values. The calibration model yielded a modelling efficiency c 2 of 0.86 resulting in an average estimation error of cumulative NH3 losses of 17%. The equation was validated by comparison of IHF measurements and DTM fluxes not considered in the derivation of the calibration formula. The calibration approach can be used under similar meteorological and field conditions irrespective of the soil characteristics or type of N fertilizer applied. © Springer 2006.
OriginalspracheEnglisch
ZeitschriftNutrient Cycling in Agroecosystems
Jahrgang74
Ausgabenummer3
Seiten (von - bis)259-273
Anzahl der Seiten15
ISSN1385-1314
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 01.03.2006
Extern publiziertJa

DOI

Zuletzt angesehen

Aktivitäten

  1. Vom multiperspektivischen Unterrichtsmitschnitt zum multiperspektivischen Lernbaustein - Prozesse, didaktische Aufbereitung, Lerneffekte
  2. Ambivalenter Transfer: Übersetzte Kinder- und Jugendliteratur und die postulierte Bereicherung durch die Begegnung mit fremden Kulturen
  3. Internationaler Workshop des Zentrums Jüdische Studien Berlin-Brandenburg und des Zentrums für Antisemitismusforschung an der TU Berlin
  4. The Relationship Between Environmental and Economic Performance of Firms and the Influence of ISO 14001 and EMAS: An Empirical Analysis
  5. Entwicklung eines Lehrkonzepts zur Implementierung von Medien für einen digital-gestützten Deutschunterricht im berufsbildenden Lehramt
  6. Middle Pleistocene interglacial environmental changes inferred from aquatic microfossils at the paleolithic site of Schöningen, Germany
  7. Research Conference "Social & Economic Transformations Affecting Rural People and Communities in Central & Eastern Europe Since 1990" - 2013
  8. Teachers & Tasks: Pre-Service and In-Service Research Perspectives on Task-Based English Language Teaching and Teacher Education in Germany
  9. Transition into Unemployment and Demand for Social Protection. The Imperfection of Measurement or Perfection of Social Policy in Germany?
  10. “Oh ok. (.) Yeah, do you have like Christmas exams or anything?” Constructing small talk in learner - native speaker voice-based telecollaboration
  11. (Neue) Grenzziehungen und -verhandlungen in Migrationsgesellschaft und Schule im Kontext aktueller Fluchtmigrationen. Digitale Vortragsreihe
  12. Konferenz des Netzwerks für Flüchtlingsforschung: Organisation und Moderation des Panels "Transnationale Familien im Fluchtkontext" - NWFF18
  13. Problemlösen im kompetenzorientierten Musikunterricht. Evaluation der Prozesse und Produkte phasenübergreifender ‚Communities of Practice‘

Publikationen

  1. Aktives Lernen in der Massenveranstaltung: Flipped-Classroom-Lehre als Alternative zur klassischen Vorlesung in der Politikwissenschaft
  2. Testitems zur qualitativen Untersuchung der Ressourcen von Physiklehrkräften beim Bewerten schriftlicher Schülerleistungen in Physik
  3. Künstliche Feuchtflächen in Hochwasserrückhaltebecken – eine Chance für die Reduzierung von Pflanzenschutzmitteleinträgen in Gewässer
  4. Mythos: Unternehmen sind angesichts der steigenden Anforderungen aus Gesellschaft und Politik überfordert und müssen sich entscheiden
  5. The moderating role of experience on the relationship between trust and performance of cooperating SMEs in transformation economies
  6. Environmental occurrence and distribution of organic UV stabilizers and UV filters in the sediment of Chinese Bohai and Yellow Seas
  7. Tree species richness promotes invertebrate herbivory on congeneric native and exotic tree saplings in a young diversity experiment
  8. Integratives Gendering als Strategie für genderorientierte Fachkulturen in Naturwissenschaft und Technik an der Universität Lüneburg
  9. Predictors of well-being, future anxiety, and multiple recurrent health complaints among university students during the COVID-19 pandemic
  10. Vorstudie: Universitäte und universitätsübergreifende Vorraussetzungen für Nachwuchsförderung im Themenfeld "Gender und Nachhaltigkeit"
  11. How do distinct facets of tree diversity and community assembly respond to environmental variables in the subtropical Atlantic Forest?
  12. Pragmatische Grundlagenforschung und Entwicklungsarbeit für die Praxis. Beiträge von Henrik Kreutz zur Arbeit in Mitteleuropa 1963-1988
  13. Entwicklung eines mehrstufigen Screening-Verfahrens als Wegweiser zur ökotoxikologiesn Bewertung von Pestizid-Transformationsprodukten
  14. Early subtropical forest growth is driven by community mean trait values and functional diversity rather than the abiotic environment
  15. The hidden hand that shapes conceptual understanding: Choosing effective representations for teaching cell division and climate change
  16. Promoting Navigation Health Literacy at the Intersection of Schools and Communities. Development of the Game-Based Intervention Nebolus
  17. Investigation of minimum creep rates and stress exponents calculated from tensile and compressive creep data of magnesium alloy AE42
  18. Entwicklung der Gehölzvegetation auf gezäunten und ungezäunten Vergleichsflächen in Laubwäldern auf Jungmoränenböden in Ostholstein
  19. Ein institutionenökonomisch fundiertes Pilotprojekt zur ergebnisorientierten Honorierung ökologischer Leistungen der Landwirtschaft
  20. Strategische Umweltprüfung bei planerischen Ausweisungen für Offshore-Windparks in der deutschen ausschließlichen Wirtschaftszone (AWZ)
  21. The Role of Top Managers in Implementing Corporate Sustainability - A Systematic Literature Review on Small and Medium-Sized Enterprises
  22. Personalization strategies in digital mental health interventions: a systematic review and conceptual framework for depressive symptoms
  23. Stakeholder engagement in Water Framework Directive planning in the United Kingdom: Two case studies from Northern Ireland and Scotland
  24. Analysis of instantaneous thermal expansion coefficient curve during thermal cycling in short fiber reinforced AlSi12CuMgNi composites
  25. Theodor Dieter, Der junge Luther und Aristoteles: eine historisch-systematische Untersuchung zum Verhältnis von Theologie und Philosophie
  26. Die Notwendigkeit der Verhandlung widersprüchlicher Anforderungen an das Lehren von Chemie an einer inklusiven Schule – Eine Fallstudie
  27. Application of titanium dioxide nanoparticles as a photocatalyst for the removal of micropollutants such as pharmaceuticals from water
  28. Nachhaltige Entwicklung durch gesellschaftliche Partizipation und Kooperation? – eine kritische Revision zentraler Theorien und Konzepte