Belief in Free Will Relates to Attributions of Intentionality and Judgments of Responsibility

Publikation: Beiträge in SammelwerkenKapitelbegutachtet

Authors

Oliver Genschow Marcel Brass Free will is a cornerstone of our society and relates to nearly everything we care about. The most prominent example in this respect may be our legal system in which punishment strongly depends on the degree to which a person acted “freely” (e. g. , Newman & Weitzer, 1956) . Thus, not surprisingly, across cultures (Sarkissian et al. , 2010) and ages (Nichols, 2004) , most people believe that they have free will (see also Baumeister et al. , 2009; Nahmias et al. , 2005) . At the same time, there is a long-standing philosophical debate about whether free will actually exists (e. g. , Dennett, 2015; Van Inwagen, 1983) . In the last few decades, prominent voices in cognitive neuroscience and psychology have entered this debate by claiming that free will is nothing more than an illusion (e. g. , Crick, 1994; Harris, 2012; Wegner,...
OriginalspracheEnglisch
TitelAdvances in Experimental Philosophy of Free Will and Responsibility
HerausgeberThomas Nadelhoffer, Andrew Monroe
Anzahl der Seiten14
ErscheinungsortLondon,
VerlagBloomsbury Academic
Erscheinungsdatum01.01.2022
Seiten13-26
ISBN (Print)978-1-3501-8808-2
ISBN (elektronisch)978-1-3501-8810-5, 978-1-3501-8809-9, 978-1-3501-8811-2
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 01.01.2022
Extern publiziertJa

DOI

Zuletzt angesehen

Aktivitäten

  1. Routledge Taylor & Francis Group (Verlag)
  2. Kooperation von Lehrerbildnern im Langzeitpraktikum - Lehrertandems und Fachnetze
  3. Bildungsveranstaltung der Fachschaft WiSo des Cusanuswerks
  4. Universität Bielefeld (Externe Organisation)
  5. Lüneburg Workshop on Environmental and Sustainability Communication - 2006
  6. Digital Badges zur Optimierung der Studieneingangsphase - Anwendungsbeispiel für die Hochschullehre
  7. 25th EAS Conference / ISME European Regional Conference 2017
  8. Cultural Dimensions of Sustainability
  9. Teaching Listening in the EFL Classroom
  10. Zweitgutachten für Dissertation Mario Steppe
  11. Lehrerfortbildung 2013
  12. Workshop Ökonomie des Elends. Pierre Bourdieu in Algerien
  13. An International Perspective on Trends in Higher Education
  14. Fakultät Management und Technologie (Organisation)
  15. We have never been nomads: did we really take the spatial turn?
  16. Ein Chatbot-System für das Fremdsprachenlernen
  17. De la lutte des classes aux antagonismes diffus
  18. Organising Artistic Practice: Understanding the Materialised Legitimation of Site-Specific Performances
  19. SIOP Conference 2001
  20. Education for Sustainable Development for Grundtvig Courses
  21. Mehrsprachigkeit in der Schule – Defizit oder Ressource? Überzeugungen angehender Lehrkräfte
  22. Visualisieren des Textverständnisses
  23. SASE 2021 – Virtual Conference
  24. Language learning in the mainstream classroom: Social Studies teachers’ approaches and attitudes
  25. 2nd EqUIP Symposium 2016
  26. The CCO Data Collective (Externe Organisation)
  27. Is Neoliberalism Still Spreading?
  28. Wieso klappt das nicht?! Videoanalyse zur individuellen Weiterentwicklung