Are nascent entrepreneurs 'Jacks-of-all-trades' ? A test of Lazear's theory of entrepreneurship with German data

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Authors

In a recent paper Edward Lazear proposed the 'Jack-of-all-trades' view of entrepreneurship. Based on a coherent model of the choice between self-employment and paid employment he shows that having a background in a large number of different roles increases the probability of becoming an entrepreneur. The intuition behind this proposition is that entrepreneurs must have sufficient knowledge in a variety of areas to put together the many ingredients needed for survival and success in a business, while for paid employees it suffices and pays to be a specialist in the field demanded by the job taken. This study contributes to the entrepreneurship literature by empirically testing Lazear's hypothesis using a large recent representative sample of the German population. The empirical estimation takes the rare events nature of becoming a nascent entrepreneur and the regional stratification of the sample into account. The results illustrate the statistical significance and economic importance of the 'jack-of-all-trades' theory.

OriginalspracheEnglisch
ZeitschriftApplied Economics
Jahrgang38
Ausgabenummer20
Seiten (von - bis)2415-2419
Anzahl der Seiten5
ISSN0003-6846
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 10.11.2006

DOI

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Eiswasser Finnland special. Zeitschrift für Literatur III/IV-1998 (Livre en allemand)
  2. Die Sozialisierung des Wissens und das Streben nach Deutungsmacht
  3. Die kooperative Begrenzung globaler Umweltrisiken am Beispiel der Diskontierung in der neoklassischen und ökologischen Ökonomie
  4. Schlussbericht für die Volkswagenstiftung
  5. Effekte einer freiwilligen Mitgliedschaft in Berufsverbänden mit Fokus auf das Einkommen von Freiberuflern in Deutschland
  6. The death of german firms
  7. Transdisziplinäre Entwicklungsteams im ZZL-Netzwerk, Leuphana Universität Lüneburg
  8. International Corporate Sustainability Barometer
  9. Sustainability in African higher education institutions (HEIs)
  10. Economic gain, stability of pollination and bee diversity decrease from southern to northern Europe
  11. Reichtum in Niedersachsen und anderen Bundesländern
  12. Gender- und diversitygerechte Didaktik der Weiterbildung zur Unterstützung des (gesellschaftlichen) Lernens
  13. Die Pandemie als Anlass
  14. PluraL - Konzept und Erfahrungen bei der Sprachlernunterstützung Geflüchteter
  15. Economic evaluation of water supply systems operated with solar-driven electro-chlorination in rural regions in Nepal, Egypt and Tanzania
  16. „Im Mathematikunterricht muss man auch mit Sprache rechnen!“ – Sprachbezogene Fachleistung und Unterrichtswahrnehmung im Rahmen mathematischer Sprachförderung
  17. Wird die Wirksamkeit von Schallschutzmaßnahmen durch nicht-akustische Faktoren beeinflusst?
  18. Rollstuhlbasketball im Sportunterricht der Förderschule
  19. Anspruchsgruppen in der neuen europäischen Chemikalienregulierung (REACh)