Pascal Frank

Dr.

Pascal Frank

Kontakt

Dr. Pascal Frank

  1. 2022
  2. Erschienen

    Zeit nachhaltig gestalten lernen: Schulschließungenals verpasste Chance?

    Fischer, D., Grauer, C. & Frank, P., 01.07.2022, in: Das Zeitpolitische Magazin. 19, 40, S. 26-28 3 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenKommentare / Debatten / BerichteTransfer

  3. Erschienen

    Time and sustainability: A missing link in formal education curricula

    Grauer, C., Fischer, D. & Frank, P., 29.03.2022, in: Journal of Environmental Education. 53, 1, S. 22-41 20 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  4. Erschienen

    Developments in Qualitative Mindfulness Practice Research: a Pilot Scoping Review

    Frank, P. & Marken, M., 01.01.2022, in: Mindfulness. 13, 1, S. 17-36 20 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  5. 2021
  6. Erschienen

    Mindfulness as self-confirmation? An exploratory intervention study on potentials and limitations of mindfulness-based interventions in the context of environmental and sustainability education

    Frank, P., Fischer, D., Stanszus, L., Grossman, P. & Schrader, U., 02.11.2021, in: Journal of Environmental Education. 52, 6, S. 417-444 28 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  7. Erschienen

    A proposal of personal competencies for sustainable consumption

    Frank, P., 30.08.2021, in: International Journal of Sustainability in Higher Education. 22, 6, S. 1225-1245 21 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  8. Erschienen

    NachhaltigZeit: Ein Bildungsangebot zur Förderung von Zeitgestaltungskompetenz

    Grauer, C., Fischer, D. & Frank, P., 2021, Hamar, Norwegen: Inland Norway University of Applied Sciences. 34 S. (Images and Objects - Active Methodology Toolkit #12; Band 12)

    Publikation: Bücher und AnthologienStudien- und UnterrichtsmaterialLehre

  9. Erschienen

    SusTimeAbility: An educational approach to promoting time shaping competence

    Grauer, C., Fischer, D. & Frank, P., 2021, Hamar, Norway: Inland Norway University of Applied Sciences. 34 S. (Images and Objects - Active Methodology Tookit #12; Band 12)

    Publikation: Bücher und AnthologienStudien- und UnterrichtsmaterialLehre

  10. 2020
  11. Erschienen

    Zeitgestaltungskompetenz: Arbeitspapier im Forschungsprojekt ReZeitKon, Teilprojekt C: Bildung für nachhaltigen Konsum

    Grauer, C., Fischer, D. & Frank, P., 2020.

    Publikation: Arbeits- oder Diskussionspapiere und BerichteArbeits- oder Diskussionspapiere

  12. 2019
  13. Erschienen

    Cross-Fertilizing Qualitative Perspectives on Effects of a Mindfulness-Based Intervention: An Empirical Comparison of Four Methodical Approaches

    Frank, P., Stanszus, L., Fischer, D., Kehnel, K. & Grossman, P., 01.11.2019, in: Mindfulness. 10, 11, S. 2452–2467 16 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  14. Erschienen

    How mindfulness training cultivates introspection and competence development for sustainable consumption

    Frank, P., Sundermann, A. & Fischer, D., 04.10.2019, in: International Journal of Sustainability in Higher Education. 20, 6, S. 1002-1021 20 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Vorherige 1 2 Nächste

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Tentative Theses on Transformative Research in Real-World Laboratories
  2. The shadow of the family
  3. A conceptual cross-disciplinary model of organizational practices for older workers
  4. Performance pay sensitivity: Do top management incentives align with shareholder value creation?
  5. Lagrangian perspectives on turbulent superstructures in Rayleigh-Bénard convection
  6. The geometry of habitat fragmentation
  7. The Influence of Maximum Strength Performance in Seated Calf Raises on Counter Movement Jump and Squat Jump in Elite Junior Basketball Players
  8. Asking elaborate questions: Focus groups and the management of spontaneity
  9. The “First Ones to Close and Last Ones to Re-Open”
  10. A Systematic Review and Meta-analysis of the Impact of Mindfulness-Based Interventions on the Well-Being of Healthcare Professionals
  11. Prekär wählen, Protest leben! Ein Aufruf zur Neuverkettung
  12. Differential predictors of post-retirement life and work satisfaction
  13. § 25 Übergangsregelung für Tarifverträge
  14. Dealing with discrimination and the struggle for social advancement in migrant families
  15. Warum Selbstevaluation?
  16. Promoting and prolonging the beneficial effects of a vacation with the help of a smartphone-based intervention
  17. Let’s talk about money! Assessing the link between firm performance and voluntary Say-on-Pay votes
  18. Moosbrand
  19. Schule - der Zukunft voraus
  20. Regulierung des Netzmonopolisten durch Verbot von Peak-load Pricing?
  21. Situatives Multiplizieren
  22. Effects of land use on taxonomic and functional diversity
  23. Democratic Horizons
  24. BERT for stock market sentiment analysis
  25. Erfolgreich Führen in der Pflege
  26. Aufnahmen der Durchquerung
  27. The post-normal politics and science of wind power planning
  28. ‘The song factories have closed!’