Pascal Frank

Dr.

Pascal Frank

Kontakt

Dr. Pascal Frank

  1. 2021
  2. Angenommen/Im Druck

    Time and sustainability: A missing link in formal education curricula

    Grauer, C., Fischer, D. & Frank, P., 25.10.2021, (Angenommen/Im Druck) in : Journal of Environmental Education.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  3. Elektronische Veröffentlichung vor Drucklegung

    Developments in Qualitative Mindfulness Practice Research: a Pilot Scoping Review

    Frank, P. & Marken, M., 29.09.2021, in : Mindfulness. 20 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  4. Erschienen

    A proposal of personal competencies for sustainable consumption

    Frank, P., 30.08.2021, in : International Journal of Sustainability in Higher Education. 22, 6, S. 1225-1245 21 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  5. Angenommen/Im Druck

    Mindfulness as self-confirmation? An exploratory intervention study on potentials and limitations of mindfulness-based interventions in the context of environmental and sustainability education

    Frank, P., Fischer, D., Stanszus, L., Grossman, P. & Schrader, U., 2021, (Angenommen/Im Druck) in : Journal of Environmental Education. 29 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  6. 2019
  7. Erschienen

    Cross-Fertilizing Qualitative Perspectives on Effects of a Mindfulness-Based Intervention: An Empirical Comparison of Four Methodical Approaches

    Frank, P., Stanszus, L., Fischer, D., Kehnel, K. & Grossman, P., 01.11.2019, in : Mindfulness. 10, 11, S. 2452–2467 16 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  8. Erschienen

    How mindfulness training cultivates introspection and competence development for sustainable consumption

    Frank, P., Sundermann, A. & Fischer, D., 04.10.2019, in : International Journal of Sustainability in Higher Education. 20, 6, S. 1002-1021 20 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  9. Erschienen

    Healthy eating and sustainable nutrition through mindfulness? Mixed method results of a controlled intervention study

    Stanszus, L. S., Frank, P. & Geiger, S. M., 01.10.2019, in : Appetite. 141, 104325.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  10. Erschienen

    Transforming Consumer Behavior: Introducing Self-Inquiry-Based and Self-Experience-Based Learning for Building Personal Competencies for Sustainable Consumption

    Frank, P. & Stanszus, L., 01.05.2019, in : Sustainability. 11, 9, 19 S., 2550.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  11. Erschienen

    Knowledge Generation and Sustainable Development

    Frank, P., 2019, Encyclopedia of Sustainability in Higher Education. Leal Filho, W. (Hrsg.). Cham: Springer

    Publikation: Beiträge in SammelwerkenLexikonbeiträgeLehre

  12. Erschienen

    Mindfulness, Education, and the Sustainable Development Goals

    Frank, P., Fischer, D. & Wamsler, C., 2019, Quality Education. Leal Filho, W., Azul, A. M., Brandli, L., Özuyar, P. G. & Wall, T. (Hrsg.). Cham: Springer, 11 S. (Encyclopedia of the UN Sustainable Development Goals; Band 6).

    Publikation: Beiträge in SammelwerkenLexikonbeiträgeForschung

Vorherige 1 2 Nächste