Matthias Barth

Prof. Dr.

  1. Erschienen

    14 Internetportale im Bereich Bildung für eine nachhaltige Entwicklung: Ergebnisse einer Studie und Konsequenzen für die Unweltkommunikation

    Barth, M., 2005, Erfolgreiche Umweltkommunikation im Internet: Internetanwendungen im Natur- und Umweltschutz. Peters, U. (Hrsg.). Berlin: Erich Schmidt Verlag, S. 157-167 11 S. (Initiativen zum Umweltschutz; Band 63).

    Publikation: Beiträge in SammelwerkenAufsätze in SammelwerkenForschung

  2. Erschienen

    Academic staff development as a catalyst for curriculum change towards education for sustainable development: an output perspective

    Barth, M. & Rieckmann, M., 05.2012, in: Journal of Cleaner Production. 26, S. 28-36 9 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  3. Erschienen

    Adding the “e-” to Learning for Sustainable Development: Challenges and Innovation

    Barth, M. & Burandt, S., 13.06.2013, in: Sustainability. 5, 6, S. 2609-2622 14 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  4. Erschienen

    A matter of connection: The 4 Cs of learning in pre-service teacher education for sustainability

    Brandt, J. O., Barth, M., Merritt, E. & Hale, A., 10.01.2021, in: Journal of Cleaner Production. 279, S. 1-13 13 S., 123749.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  5. Erschienen

    A Review on Higher Education for Sustainable Development - Looking Back and Moving Forward

    Barth, M. (Herausgeber*in), Michelsen, G. (Herausgeber*in) & Sanusi, Z. A. (Herausgeber*in), 03.01.2011, in: Journal of Social Science. 7, 1, S. 100-103 4 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeTransferbegutachtet

  6. Erschienen

    Assessment of key competencies: a conceptual framework

    Barth, M., 2009, World in Transition: Sustainability Perspectives for Higher Education. Adomssent, M., Beringer, A. & Barth, M. (Hrsg.). Bad Homburg v. d. Höhe: VAS Verlag für Akademische Schriften, S. 93-102 10 S. (Higher education for sustainability; Nr. 4).

    Publikation: Beiträge in SammelwerkenAufsätze in SammelwerkenForschung

  7. Erschienen

    A whole-institution approach towards sustainability: a crucial aspect of higher education’s individual and collective engagement with the SDGs and beyond

    Kohl, K., Hopkins, C., Barth, M., Michelsen, G., Dlouhá, J., Razak, D. A., Abidin Bin Sanusi, Z. & Toman, I., 21.02.2022, in: International Journal of Sustainability in Higher Education. 23, 2, S. 218-236 19 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  8. Erschienen

    Becoming a competent teacher in education for sustainable development: Learning outcomes and processes in teacher education

    Brandt, J. O., Bürgener, L., Barth, M. & Redman, A., 19.07.2019, in: International Journal of Sustainability in Higher Education. 20, 4, S. 630-653 24 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  9. Erschienen

    Bildung für nachhaltige Entwicklung

    Barth, M., 03.08.2021, Handbuch Transdisziplinäre Didaktik. Schmohl, T. & Philipp, T. (Hrsg.). Bielefeld: transcript Verlag, S. 35-44 10 S.

    Publikation: Beiträge in SammelwerkenAufsätze in SammelwerkenTransferbegutachtet

  10. Erschienen

    Bildung für nachhaltige Entwicklung in der Hochschule: Wege und Wirkungen am Beispiel der Leuphana Universität Lüneburg

    Michelsen, G. (Herausgeber*in), Barth, M. (Herausgeber*in) & Fischer, D. (Herausgeber*in), 16.10.2023, Leverkusen: Verlag Babara Budrich. 193 S. (Schriftenreihe Ökologie und Erziehungswissenschaft der Kommission Bildung für nachhaltige Entwicklung der DGfE)

    Publikation: Bücher und AnthologienSammelwerke und AnthologienForschung

Vorherige 1 2 3 4 5 6 7 8 ...14 Nächste

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Collaborative benchmarking of functional-structural root architecture models
  2. Die Regulierungsentwürfe der EU-Kommission zur Abschlussprüfung vom 30.11.2011
  3. Das Zukunftszentrum Lehrerbildung - neue Wege in der Theorie-Praxis-Vernetzung
  4. What can conservation strategies learn from the ecosystem services approach?
  5. Impact of high carbon amendments and pre-crops on soil bacterial communities
  6. Emotionskompetenz als Kernkompetenz für (Sozial-)Pädagogen und für ihre Schüler
  7. The health consequences of child mental health problems and parenting styles
  8. Analyzing a transition to a sustainability-oriented science system in Germany
  9. Promoting neighbourhood sharing: infrastructures of convenience and community
  10. Assessing quality in cross-country comparisons of health systems and policies
  11. Sustainability Management for the Olympic and Paralymic Games in London 2012
  12. Alcohol intake leads people to focus on desirability rather than feasibility
  13. Das Anfertigen von Notizen als Lernstrategie beim mathematischen Modellieren
  14. Cultural stability, managerial behavior, and employee attitudes in M&A projects
  15. Die verschwiegenen politischen Momente in der Agro-Gentechnik-Debatte in Polen
  16. Mapping and analysing historical indicators of ecosystem services in Germany
  17. Do sustainability projects stimulate organizational learning in universities?
  18. Approaching the Cognitive and Social Functions of World of Warcraft Fan-Comics
  19. Institutional dual ownership and voluntary greenhouse gas emission disclosure
  20. Der europäische Gesundheitstourismus im Kontext veränderter Rahmenbedingungen.
  21. Psychometric Properties of the Online Arabic Versions of BDI-II, HSCL-25, and PDS
  22. Narrationen und Narrative als Zugänge zu Emotionen in der politischen Bildung
  23. Modular growth and functional heterophylly of the phreatophyte Ziziphus lotus
  24. Economic Development and Modernization in Africa Homogenize National Cultures
  25. Accounting for Information Infrastructure as Medium for Organisational Change