Learning and Instruction, ‎0959-4752

Fachzeitschrift: Zeitschrift

  1. Second language learners' performance in mathematics: Disentangling the effects of academic language features

    Haag, N., Heppt, B., Stanat, P., Kuhl, P. & Pant, H. A., 01.12.2013, in: Learning and Instruction. 28, S. 24-34 11 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  2. Science text comprehension: Drawing, main idea selection, and summarizing as learning strategies

    Leopold, C. & Leutner, D., 02.2012, in: Learning and Instruction. 22, 1, S. 16-26 11 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  3. Observer ratings of instructional quality: Do they fulfill what they promise?

    Praetorius, A. K., Lenske, G. & Helmke, A., 12.2012, in: Learning and Instruction. 22, 6, S. 387-400 14 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  4. Erschienen

    Motivation and emotion as mediators in multimedia learning

    Leutner, D., 02.2014, in: Learning and Instruction. 29, S. 174-175 2 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  5. Learning with summaries: Effects of representation mode and type of learning activity on comprehension and transfer

    Leopold, C., Sumfleth, E. & Leutner, D., 10.2013, in: Learning and Instruction. 27, S. 40-49 10 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  6. Learning-related emotions in multimedia learning: An application of control-value theory

    Stark, L., Malkmus, E., Stark, R., Brünken, R. & Park, B., 12.2018, in: Learning and Instruction. 58, S. 42-52 11 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  7. Instructional animation versus static pictures: A meta-analysis

    Höffler, T. N. & Leutner, D., 01.12.2007, in: Learning and Instruction. 17, 6, S. 722-738 17 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  8. Erschienen

    Identifying determinants of teachers' judgment (in)accuracy regarding students' school-related motivations using a Bayesian cross-classified multi-level model

    Praetorius, A. K., Koch, T., Scheunpflug, A., Zeinz, H. & Dresel, M., 01.12.2017, in: Learning and Instruction. 52, S. 148 - 160 13 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  9. Guided discovery learning with computer-based simulation games: Effects of adaptive and non-adaptive instructional support

    Leutner, D., 1993, in: Learning and Instruction. 3, 2, S. 113-132 20 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  10. Erschienen

    Formative assessment in mathematics: Mediated by feedback’s perceived usefulness and students‘ self-efficacy

    Rakoczy, K., Pinger, P., Hochweber, J., Klieme, E., Schütze, B. & Besser, M., 04.2019, in: Learning and Instruction. 60, S. 154-165 12 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Vorherige 1 2 Nächste

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Common Ground and Development
  2. Anmerkung zu EuGH Rs. C-555/07 (Kücükdeveci)
  3. Spatial scaling of extinction rates
  4. Governance im Wandel
  5. Oder/Denken
  6. Seth Price. Decimating Digital Data
  7. Medienpolitik in der EU
  8. The Welcomers
  9. Gods of tomorrow?
  10. Das fossile Imperium schlägt zurück
  11. Qualitätsentwicklung und Qualitätssicherung in der Schreibzentrumsarbeit
  12. Medizinische Forschung an Kindern
  13. Special issue: Exports, imports, and productivity at the firm level
  14. Mountain roads and non-native species modify elevational patterns of plant diversity
  15. Anders als die anderen?
  16. Selbstbestimmung und Classroom-Management
  17. Reduction of Atmospheric Transboundary Fluxes of Heavy Metals in Europe
  18. Pragmatism, Truth and Social Accounting Research
  19. LehrerInnen als "Reflective Practitioner"
  20. Learning from Co-Founders of Grassroots Initiatives
  21. Web-based depression treatment
  22. Linkshändigkeit als Privileg oder Nachteil bei Notebookeingabegeräten?
  23. Feldstudie zur Entwicklung der Rechenfertigkeit von Erstklässlern.
  24. Global, lokal, digital
  25. Moralphilosophische Fragen zum "Embryo"
  26. Was tun?
  27. Finance is Society!
  28. Part 14 Control of political donations and expenditure
  29. Corporate Governance Reporting zum Prüfungsausschuss
  30. Wunsch und Technik
  31. Critical Reflections on "Democracy in Crisis'
  32. Moirés, Andreas Fogarasi, Katya Sander, Urtica
  33. Global, lokal, digital
  34. Merkmale des SEMIK-Schwerpunkts "Entwicklung von Unterrichtskonzepten"
  35. Immediation
  36. Developing Carbon Accounting
  37. Halbmedienkompetenz?“
  38. Vergleichsarbeiten als Instrument der datenbasierten Schul- und Unterrichtsentwicklung in Gymnasien