Health Education, ‎0965-4283

Fachzeitschrift: Zeitschrift

  1. 2022
  2. Erschienen

    Guest editorial: Leadership in school health promotion. The multiple perspectives of a neglected research area

    Dadaczynski, K., Carlsson, M. & Gu, Q., 22.03.2022, in: Health Education. 122, 3, S. 261-266 6 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenAndere (Vorworte. Editoral u.ä.)Forschung

  3. Erschienen

    Health literacy and mental health of school principals. Results from a German cross-sectional survey

    Dadaczynski, K., Kotarski, C., Rathmann, K. & Okan, O., 22.03.2022, in: Health Education. 122, 3, S. 350-363 14 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  4. 2020
  5. Erschienen

    Health, well-being and education: Building a sustainable future. The Moscow statement on Health Promoting Schools

    Dadaczynski, K., Jensen, B. B., Viig, N. G., Sormunen, M., von Seelen, J., Kuchma, V. & Vilaça, T., 04.06.2020, in: Health Education. 120, 1, S. 11-19 9 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  6. 2012
  7. Erschienen

    Healthy Eating and Physical Activity in Schools in Europe: A Toolkit for Policy Development and its Implementation

    Simovska, V., Dadaczynski, K. & Woynarowska, B., 10.2012, in: Health Education. 112, 6, S. 513-524 12 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  8. 2009
  9. Erschienen

    Mental health – backbone of the soul

    Paulus, P., 19.06.2009, in: Health Education. 109, 4, S. 289-298 10 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenÜbersichtsarbeitenForschung

  10. Erschienen

    MindMatters - A programme for the promotion of mental health in primary and secondary schools: Results of an evaluation of the German language adaptation

    Franze, M. & Paulus, P., 19.06.2009, in: Health Education. 109, 4, S. 369-379 11 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Zuletzt angesehen

Forschende

  1. Andreas Maier

Publikationen

  1. Vorwort
  2. Ergebnisse einer Validierungsstudie zum DaZKom-Testinstrument
  3. Molecular crowding creates traffic jams of kinesin motors on microtubules
  4. Hochschulen und nachhaltige Entwicklung
  5. Attraktive Arbeitgeber in der Pflege
  6. Lernmodul „Digitalisiert nachhaltiger wirtschaften!?”
  7. Nachhaltigkeit - Kein Thema!
  8. Zukunftsprojekte finanzieren
  9. Burning Man in Europe: Burns, Culture and Transformation
  10. Desecularising Culture in Method
  11. Stability under learning of equilibria in financial markets with supply information
  12. "Staat zeigen"
  13. Hier werden Parallelwelten im Unterricht sichtbar – Multiperspektivische Unterrichtsvideos in der universitären LehrerInnenausbildung
  14. Exports and firm characteristics
  15. What matters when? The impact of ECB communication on financial market expectations
  16. Vasodilatierende Substanzen in Kläranlagenabläufen und Oberflächengewässern
  17. In a no-win situation
  18. Sprach- und Kultursensibilisierung durch Bilderbücher.
  19. Der gestaltende Staat im Kontext gesellschaftlichen Wandels
  20. Cumulating evidence in environmental governance, policy and planning research: towards a research reform agenda
  21. Lernmodule „CO2- und Wasserfußabdruck”
  22. Another country, another city
  23. On the granularity of the German economy - first evidence from the top 100 companies panel database
  24. Einkommensdynamik bei Selbständigen als Freie Berufe und abhängig Beschäftigte
  25. Unterricht analysieren und reflektieren mit unterschiedlichen Fallmedien: Ist Video wirklich besser als Text?
  26. Ethik mit abstand – tipps und tools zum digitalen training ethischer kompetenzen
  27. Pflanzengesellschaft des Jahres 2020
  28. Geschwisterkonstellationseffekte auf Mathematikleistungen und Hausaufgabenhilfe in TIMSS 2011
  29. Totgesagte leben länger – Zur kulturwissenschaftlichen Renaissance und den Paradoxien von Authentizität
  30. German nuclear phase-out enters the next stage: Electricity supply remains secure - Major challenges and high costs for dismantling and final waste disposal
  31. Kompetenzorientiertes Fachwissen von Mathematik-Lehramtsstudierenden