Environmental Education Research, ‎1350-4622

Fachzeitschrift: Zeitschrift

  1. Erschienen

    Developing ESD-specific professional action competence for teachers: knowledge, skills, and attitudes in implementing ESD at the school level

    Brandt, J.-O., Barth, M., Hale, A. & Merritt, E., 11.10.2022, in: Environmental Education Research. 28, 12, S. 1691-1729 39 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  2. Erschienen
  3. Erschienen

    Guest Editors of Special Issue: Sustainability in higher education research

    Beringer, A., Adomßent, M. & Scott, W., 01.12.2008, in: Environmental Education Research. 14, 6, S. 603-606 4 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenAndere (Vorworte. Editoral u.ä.)Forschung

  4. Erschienen

    How secondary-school students deal with issues of sustainable development in class*

    Kater-Wettstädt, L., 02.11.2018, in: Environmental Education Research. 24, 11, S. 1565-1580 16 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  5. Erschienen

    Knowledge integration: A key challenge for transdisciplinary cooperation

    Godemann, J., 01.12.2008, in: Environmental Education Research. 14, 6, S. 625-641 17 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  6. Erschienen

    Levels of indicator development for education for sustainable development

    Rode, H. & Michelsen, G., 01.02.2008, in: Environmental Education Research. 14, 1, S. 19-33 15 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  7. Erschienen

    Making education for sustainable development happen in elementary schools: the role of teachers

    Timm, J.-M. & Barth, M., 02.01.2021, in: Environmental Education Research. 27, 1, S. 50-66 17 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  8. Erschienen

    Meaning-making in higher education for sustainable development: Undergraduates’ long-term processes of experiencing and learning

    Sundermann, A., Weiser, A. & Barth, M., 10.10.2022, in: Environmental Education Research. 28, 11, S. 1616-1634 19 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  9. Erschienen

    Seeking sustainability competence and capability in the ESD and HESD literature: an international philosophical hermeneutic analysis

    Shepard, K., Rieckmann, M. & Barth, M., 03.04.2019, in: Environmental Education Research. 25, 4, S. 532 - 547 16 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  10. Erschienen

    Sustainable university research and development: inspecting sustainability in higher education research

    Beringer, A. & Adomssent, M., 01.12.2008, in: Environmental Education Research. 14, 6, S. 607-623 17 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Vorherige 1 2 Nächste

Zuletzt angesehen

Forschende

  1. Thies Lüdtke

Publikationen

  1. Informationsmanagement für wissenschaftliche Textproduktion
  2. Georgia
  3. Kommunikation, Partizipation und digitale Medien
  4. Bilanzierung von Leasingverhältnissen
  5. Thermal decomposition kinetic of salt hydrates for heat storage systems
  6. Pädagogik, Soziale Arbeit und Digitalität
  7. Uma Caracterização das Polı́ticas de Privacidade Utilizadas em Aplicativos no Brasil
  8. Amerika im Fracking-Boom
  9. Anspruchsgruppen in der neuen europäischen Chemikalienregulierung (REACh)
  10. PluraL - Qualifizierung Lehramtsstudierender für multilinguale und diverse Lernumgebungen in einer postmigrantischen Gesellschaft
  11. P. Chandrasekhara Rao & Philippe Gautier: The International Tribunal for the Law of the Sea: Law, Practice and Procedure, Edward Elgar Publishing, Cheltenham 2018, 392 pages, ISBN: 978-1-78643-300-8.
  12. Genesis and dating of Late Pleistocene-Holocene soil sediment sequences from the Lüneburg Heath, Northern Germany
  13. Debt Equity Swap (DES) – und Gewerkschaften
  14. Participatory scenario planning to facilitate human-wildlife coexistence
  15. Betriebswirtschaftliche Steuerlehre
  16. Rückführung der Kunst in Medienpraxis
  17. Gender und Diversity in der Lehre – ein Sensibilisierungsangebot
  18. Investition in Humankapital.
  19. Rechnungslegung nach dem Bilanzrechtsmodernisierungsgesetz (BilMoG)
  20. Health literacy and mental health of school principals. Results from a German cross-sectional survey
  21. Einfluss der Hochschulen auf den Zugang zum Beruf des Wirtschaftsprüfers
  22. Paratexte und ihre Funktion in der Transformation von Wissensordnungen am Beispiel der Reihe von Theodor Zwingers Theatrum Vitae Humanae
  23. Merkmale änderungsförderlicher Gesprächs- und Reflexionsstile
  24. La scomparsa delle impressioni
  25. Die Sustainability Balanced Scorecard als Integrationsrahmen für BUIS
  26. Liebe