Wie gehen Schulen mit migrantischen Eltern um?

Presse/Medien: Presse / Medien

Quellenangaben

TitelWie gehen Schulen mit migrantischen Eltern um?
BekanntheitsgradNational
Medienbezeichnung/OutletMediendienst Integration
MedienformatWeb
Land/GebietDeutschland
Datum der Veröffentlichung30.11.16
BeschreibungDas vorherrschende Bild von Eltern mit Migrationshintergrund ist negativ. Politiker, Lehrer und Schulleiter sehen bei ihnen oft “Nachholbedarf”. Wie entstehen stereotype Zuschreibungen? Und wie gehen "Migranteneltern" damit um? Die Bildungswissenschaftlerin Ellen Kollender forscht zu diesen Fragen. Im MEDIENDIENST-Interview berichtet sie über die Hintergründe.
Produzent/AutorMediendienst Integration / Pavel Lokshin
URLhttps://mediendienst-integration.de/artikel/interview-ellen-kollender-wie-gehen-schulen-mit-migranteneltern-um.html
PersonenEllen Kollender
Zeitraum30.11.2016
Beziehungsdiagramm

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Supplementing Q-method with narratives
  2. Impulse für eine stadtverträgliche Mobilität
  3. Global economic implications of alternative climate policy strategies
  4. The framing of power in climate change adaptation research
  5. Governance in the Face of Extreme Events
  6. Antike als Inszenierung
  7. Tapping Environmental Accounting Potentials of Beer Brewing
  8. Artistic Research in Popular Music
  9. Business Ideologies and Perceived Breach of Contract During Downsizing
  10. Process window and mechanical properties for thin magnesium- and zinc-wires in dieless wire drawing
  11. Environmental Shareholder Value
  12. Grundlagen und Modelle der Programmierung
  13. The interplay of eco-labels and price Cues
  14. A new vision of sustainable management in mining and post-mining landscapes
  15. A mobile application for panic disorder and agoraphobia
  16. Moorfinger
  17. Zufall mit System
  18. From the Congo to Chicago
  19. Global partnerships for a textile transformation?
  20. Zeit als Ressource im Recht
  21. A Daily Breathing Practice Bolsters Girls’ Prosocial Behavior and Third and Fourth Graders’ Supportive Peer Relationships
  22. Future-oriented higher education
  23. What enables metals ‘being’ ‘responsible’? An exploratory study on the enabling of organizational identity claims through a new sustainability standard
  24. Addressing societal challenges through nature-based solutions: How can landscape planning and governance research contribute?
  25. Wege zur Neuorientierung des Wissensmanagements
  26. Üben, Üben!
  27. Nachwort
  28. Crop diversity effects on temporal agricultural production stability across European regions
  29. Kunst und Klasse
  30. Didactics of Mathematics in Higher Education as a Scientific Discipline - Conference Proceedings
  31. Opening Minds