Global Classroom für transatlantisches Nachhaltigkeitsstudium

Presse/Medien: Presse / Medien

Bericht zum Projekt "Global Classroom"

Quellenangaben

TitelGlobal Classroom für transatlantisches Nachhaltigkeitsstudium
BekanntheitsgradLokal
Medienbezeichnung/OutletProjektbericht
MedienformatWeb
Land/GebietDeutschland
Datum der Veröffentlichung20.03.15
BeschreibungDie Leu­pha­na Uni­ver­sität Lüne­burg star­te­te 2012 zu­sam­men mit der Ari­zo­na Sta­te Uni­ver­si­ty den "Global Classroom", ein in­no­va­ti­ves Pro­jekt, in dem deut­sche und ame­ri­ka­ni­sche Ba­che­lor-Studieren­de ge­mein­sam an rea­len, ge­genwärti­gen Nachhaltigkeitspro­ble­men for­schen und ler­nen. Leh­ren­de bei­der Uni­ver­sitäten be­treu­en die Stu­die­ren­den in­ten­siv und ermögli­chen ih­nen über die fach­li­che Zu­sam­men­ar­beit hin­aus den Er­werb von in­ter­kul­tu­rel­ler- und Team-Kom­pe­tenz.
Produzent/AutorLeonie Bellina, Beatrice John
URLwww.leuphana.de/news/meldungen-studium/ansicht/datum/2015/03/20/global-classroom-fuer-transatlantisches-nachhaltigkeitsstudium.html
PersonenBeatrice John

Beschreibung

Bericht zum Projekt "Global Classroom"

Zeitraum20.03.2015
Beziehungsdiagramm

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Observing Observers. Von Foerster, Luhmann and Management Thinking
  2. Gewerkschaften
  3. Sustainability, Substance Flow Management and Time
  4. Turkmenistan
  5. Text und Technik
  6. Urbanization, Migration, and Adaptation to Climate Change
  7. Stakeholder expectations on sustainability performance measurement and assessment
  8. An advanced measure of moral sensitivity in business
  9. Environmental occurrence and distribution of organic UV stabilizers and UV filters in the sediment of Chinese Bohai and Yellow Seas
  10. Effects of rare arable plants on flower-visiting wild bees in agricultural fields
  11. Measuring the Impacts of NGO Partnerships
  12. Transdiagnostic tailored internet- and mobile-based guided treatment for major depressive disorder and comorbid anxiety
  13. Internetbasierte psychologische Interventionen
  14. Expatriate management
  15. The focal-species approach and landscape restoration: a critique
  16. Critical Evaluation of Sustainable Development Goals and Circular Economy in (Business) Education
  17. Fungal hydrolysis in submerged fermentation for food waste treatment and fermentation feedstock preparation
  18. Mathe darstellend vernetzen
  19. Thermo-oxidative aging of linear and branched alcohols as stability criterion for their use as e-fuels
  20. Gender differences in knowledge, use, and collection of wild edible plants in three spanish areas
  21. Democratic Stakeholder Representativeness
  22. Gone and forgotten
  23. Biodiversität, Ökosystemfunktionen und Naturschutz
  24. Unternehmensführung mit SAP BI
  25. A typology of actors and their strategies in multi-scale governance of wind turbine conflict within forests
  26. Rosa
  27. The role of belief in a just world for (dis)honest behavior
  28. Assessing the contribution of products to the United Nations’ Sustainable Development Goals: a methodological proposal
  29. Biodegradability of Antineoplastic Compounds in Screening Tests
  30. Becoming-Environmental
  31. Why does repatriate career success vary?
  32. Modification of the Lipid Profile of the Initial Oral Biofilm In Situ Using Linseed Oil as Mouthwash
  33. Existenzgründungsberatung
  34. Der Schwingung zum Trotz
  35. Maulwurf
  36. Heidegger and Merleau-Ponty: Being-in-the-world with others?